Gå til innhold

Lost 6x15: "Across The Sea"(USA)


Anbefalte innlegg

Flocke sin samtale med kate taler bekrefter vel også at røykmonsteret er mib:

 

FLOCKE: Because... my mother was crazy. A long time ago, before I... looked like this... I had a mother, just like everyone. She was a very disturbed woman. And, as a result of that, I had some growing pains. Problems that I'm still trying to work my way through. Problems that could have been avoided had things been different.

 

KATE: Why are you telling me this?

 

FLOCKE: Because now Aaron has a crazy mother too.

Men moren hans var jo ikke gal. Det var den falske moren som var det.

 

Det der hadde jeg helt glemt! Ahh, genialt.

 

Dette forandrer jo alt. I tillegg er det interessant det han sier, om at hvis ikke moren hadde vært "sprø" (han sikter nok til at hun ikke lot de forlate øya, og at hun løy til de) så hadde han for det første antakelig aldri blitt på øya såpass lenge, men da hadde heller aldri konflikten mellom Jacob og MiB skjedd, som igjen hadde betydd null Smokey.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Nissen

 

Å NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Nå bryter hele min verden sammen.

 

THEY ARE COMMING!!!!!!! BOMBS AWAY! Må alltid være grinebitere vettu. Var liksom ikke min favorittepisode heller, men Julenissen fremstår virkelig som en grinebiter. Og jeg følte meg irritert over episoden.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Selvsagt er det ingen tvil om at masse har blitt endret og funnet på etterhvert. Noe annet ville egentlig vært helt umulig, og resultert i et dårligere produkt. Som Dotten nevner, Jack var jo egentlig ment å dø i første episode. Og Ben Linus var heller aldri tenkt noen stor rolle. Ana Lucia og Libby hadde nok også levd lenger, dersom skuespillerne ikke hadde rotet seg på feil kant av loven og havnet i masse trøbbel. Når man lager en serie over 6 sesonger, 6 år(!) så må man regne med at ting forandres, at ikke alt blir som planlagt.

Men det er ikke det som teller. Det som er gøy med LOST er at mange ting nok helt sikkert var planlagt LENGE, eller kanskje til og med fra første stund. Og mange ting som ikke var det, får de likevel til å virke mer planlagt enn de var, fordi skaperne av denne serien er dyktige på å knytte sammen tråder og skape sammenhenger. Det er noe de fortjener skryt og beundring for, ikke kjeft for at de tross alt ikke visste fullstendig hvordan siste sesong skulle bli når de startet serien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skjelettene er også bare en av tingene som viser at de har hatt de store trekkene klare allerede i første sesong.

Med mindre du har klart å snike til deg notatboka til skaperne fra før første sesong så kan du ikke vite om de finner på ting underveis eller har hatt planen klar.

Du ser jo det fordi det er mye "foreshadowing". De hadde selvsagt ikke manuskriptene skrevet, men de hadde det store bildet. Så fylte de inn detaljene etter hvert som serien gikk.

Lenke til kommentar

Det meste er selvfølgelig funnet på underveis, men det har ikke så mye å si. Gode historier må finnes opp uansett, har ikke så mye å si akkurat når det skjer.

 

Det eneste jeg føler de har bommet på er smokemonster. Ben klarte å summone smokey for å drepe masse folk, og det har blitt sagt at han er et securitysystem.Jeg skjønner ikke hvordan Ben skulle klare å summone en som faktisk er en person.

Lenke til kommentar

Det å fjerne vannet i den luka kan jo bare å åpnet en tunnel som gjorde at Smokey kunne komme seg inn. Eventuelt at vann ble helt inn i "hulen" til monsteret slik at det måtte komme seg unna fordi den ikke liker vann.

 

Tror ikke det Ben gjorde var nødvendigvis var å "hei, jeg trenger hjelp, kom", men heller bare noe som gjorde at smokey kom.

Lenke til kommentar

Dette var på ingen måte en favorittepisode, per dags dato, men noe sier meg at neste episode og sesongfinalen kommer til å knytte sammen trådene på en slik måte, at vi senere kommer til å verdsette denne episoden mye mer.

 

 

Men, når dette er sagt, så synes jeg at vi på forumet/i denne tråden, kan være hyggeligere mot de som kommer med kritikk mot episoden. Trenger strengt tatt ikke kalle noen for grinebitere, bare fordi de kommer med kritikk, og peker på svakheter ved episoden. Det hadde ikke vært noe interessant om alle roste episoden. Faktum er at alle som diskuterer Lost her, og på andre forum, er fan, og at vi kritiserer en gang i blant, er faktisk veldig sunt. Det viser bare at vi vet at Lost er en serie som holder svært høy kvalitet, og når serieskaperne presenterer noe ulogisk tull til oss, så bør det være lov å reagere litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker bare som at det er en ukultur der folk krever svar på ALT, også en mengde småting og bagateller. På alle andre serier godtar vi det meste, vi får som regel ikke svar på en dritt i de fleste filmer og serier. Men i Lost skal vi vite skomerket til Hurley og hvor de går på do i jungelen. Ja, det er Lost og detaljer har noe å si, men please ignorer bagateller og sett pris på det mesterverket det faktisk er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan historien blir til, om det er panisk tilpassing underveis eller kalkulerende planlagt i forkant, er lite relevant om sluttproduktet blir noe severdig. De har nå uansett vært smart i å plante mye. Reisen fra A til Å har for meg vært meget fornøyelig, nå gjenstår det å se om slutten blir et herlig klimaks eller antiklimaks når dom over Lost skal gjøres. :)

Lenke til kommentar
Det virker bare som at det er en ukultur der folk krever svar på ALT, også en mengde småting og bagateller. På alle andre serier godtar vi det meste, vi får som regel ikke svar på en dritt i de fleste filmer og serier. Men i Lost skal vi vite skomerket til Hurley og hvor de går på do i jungelen. Ja, det er Lost og detaljer har noe å si, men please ignorer bagateller og sett pris på det mesterverket det faktisk er.

Problemet med Lost er at det stadig åpner nye spørsmål. For hvert svar kommer det flere spørsmål. Det er veldig frustrerende.

Lenke til kommentar

Hvorfor er dette en uting så lenge vi får svar til slutt? Føler dette bare gjør Lost bedre, men vi bør få svar på de mest essesielle spørsmålene til slutt, noe jeg er ganske sikker på vi får. Vi har allerede fått mange svar denne sesongen og vi får nok en del flere i de siste episodene.

Lenke til kommentar

Eg har absolutt ingen tro på at vi får forklaring på hvordan spørsmålene mange stiller. Hvordan forskjellige ting er mulig osv. Dette vil nok bli overlatt til fantasien, de fleste spm som angår øyas kraft osv.

 

Men håper vi får forklaring på hva som har gjort en del av mysteriene. Som når vi fikk vite hva som gjorde at MIB ble til røykmonsteret. Hvordan dette fysisk skjedde får vi neppe vite, og det blir bare teit allikevel siden det ikke er mulig og forklaringen kun blir sci-fi.

Lenke til kommentar

Det hadde egentlig holdt med introen syntes jeg, hvor vi så dem ble født. Resten av episoden var egentlig ikke spesielt givende for historien etter min mening.

Selv om jeg må innrømme at etter alt som skjedde i forrige episode, så er det litt småelegant og sende en episode som ikke foretar seg noe som helst av etterspillene etter forrige ukes dramatikk.

Lenke til kommentar

Det hadde egentlig holdt med introen syntes jeg, hvor vi så dem ble født. Resten av episoden var egentlig ikke spesielt givende for historien etter min mening.

Selv om jeg må innrømme at etter alt som skjedde i forrige episode, så er det litt småelegant og sende en episode som ikke foretar seg noe som helst av etterspillene etter forrige ukes dramatikk.

Episoden viser hvordan ting ble som de ble mellom de to. Synes det var bra å få med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Episoden viser hvordan ting ble som de ble mellom de to. Synes det var bra å få med.

Enig. Fikk vist hvorfor MiB og Jacob er begge to sint på hverandre, og begge med god grunn. Selv har jeg alltid holdt og holder med MiB. Han har hatt det desidert verst. Dessuten er Titus Welliver awesome.

 

Var også viktig å få med Senet-spillingen, samt det andre som skjedde i episoden. Etter min mening måtte de ha alt som skjedde i episoden. Som sagt i min tidligere post, så mener jeg at de kunne svart på mer, dog. Uansett, vel gjennomført episode.

Endret av CRWTH
Lenke til kommentar

George Lucas har også kommentert dette med å planlegge ting:

 

Congratulations on pulling off an amazing show. Don't tell anyone ... but when 'Star Wars' first came out, I didn't know where it was going either. The trick is to pretend you've planned the whole thing out in advance. Throw in some father issues and references to other stories -- let's call them homages -- and you've got a series.

In six seasons, you've managed to span both time and space, and I don't think I'm alone in saying that I never saw what was around the corner. Now that it's all coming to an end, it's impressive to see how much was planned out in advance and how neatly you've wrapped up everything. You've created something really special. I'm sad that the series is ending, but I look forward to seeing what you two are going to do next.

 

http://livefeed.hollywoodreporter.com/2010/05/george-lucas-lost.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...