Bone Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 @ thecrow77 Jeg sier/sa ikke at alt må være sort/hvitt, derfor jeg også skrev "god" med gåseøyne rundt.. men, du må jo være enig at hele serien Lost er preget av litt Good vs. Evil.. og ja, det er ord som mennesker har funnet på, men det er også mennesker som har skapt Lost og de har tatt godt i bruke Good vs. Evil, Hvit vs. Sort, i denne serien.. Selv om man har fått et litt annet syn på MiB etter episoden, så det er fortsatt en "EVIL" ("sort", "ond") handling, hvis man ser det i et perspektiv av "The Greater Good", at MiB/Smoke Monster får fullført sin plan, og kommer vekk fra øya.. det tror i hvert fall jeg! Jeg tror at hvis man heier med "de gode" (fortsatt i gåseøyne), så er man tilhenger av at øya har en beskytter.. og hvis man heier på "de onde", så heier man på MiB, osv.. ja, det er enkle klistrelapper, men synes man kan fint bruke slike ord for å beskrive hvem man snakker om i denne serien, uten at man trenger å ta alt så bokstavelig.. Hvis vi går litt inn på filosofi og snakker om Jeremy Bentham, som er en forkjemper for utilitarisme, altså en som mener at en handling er god så lenge det tjener det store felleskapet, så er handlingen god.. og det er det jeg mener om "Crazy Mother", -selv liker jeg ikke Crazy Mother betegnelsen, siden jeg ser på henne bare som en person som tar de vanskelige valg for å beskytte den store helheten.. , altså, jeg mener at "Crazy Mother" gjør en god handling, utifra et ståsted som er i samsvar med utilitarisme og Bentham.. Om røykmonsteret ser ut til å trives, eller ikke kan jeg ikke si.. vi har nå vært der i 50 dager eller nå.. han har vært røykmonster i flere hundre, og hvis han da ser ut til å trives, må det være være fordi røykmonsteret endelig ser "lys i tunnelen", so to speak.. Men, jeg tror det er en "doomed" tilstand i å være "røykmonster", og derav "en sjebne verre enn døden" .. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Skjelettene skal visstnok ha ligget i hulen i xxxx antall år før de ble funnet av Jack og Kate. Siste spiker i kista for at de bare finner opp ting mens de lager episodene, og satser på at de kan forklare det ved en senere anledning. Denne gangen gav det svært liten mening. Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Historien med skjelettene viser jo nettopp at de har hatt hovedhistorien i bakhodet helt siden første sesong. Klart de finner på ting underveis, men det er bare detaljene. Hovedhistorien og hvordan det hele skulle ende har de visst hele tiden. Nei, de kommer ikke til å forklare alt, fordi de ikke har peiling på hvordan de skal gjøre det. Virkelig på tide å avslutte dette nå, før de virkelig roter seg bort. Hvis du ikke har fått det med deg, så er det bare to episoder igjen. Da avsluttes det. På dagen de har ønsket å avslutte serien siden første sesong eller noe slikt. De vil antakelig forklare hovedhistorien de har hatt i bakhodet siden første sesong, men det er mange detaljer de antakelig ikke vil forklare. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 - Plutselig begynner de å snakke engelsk, uten en eneste forklaring. What.. the.. fuck... Dette er ganske vanlig i filmverdenen. Konseptet er at de fortsatt snakker latin, men det går over i engelsk for seernes del. Dessuten hadde "Mother" en forferdelig amerikansk aksent når hun snakket latin, så jeg er glad de gjorde det slik. - De kan ikke skade hverandre, men Jacob banket dritten ut av broder'n to ganger. "Skade" kan jo bety "drepe", eller Mother kan ha løyet. - Hvorfor fant ikke broder'n lyset da han lette grundig? Kanskje det ikke viser seg for de som har blitt tatt av grådighet og griskhet? Men det viste seg da Jacob tok ham med.. Kanskje fordi bare "vokteren" kan finne lyset. Da Jacob overtok Mothers jobb, ble han i stand til å finne lyset. Er kanskje templet bygget over lyset, har dette en sammenheng med vannet som ble grumsete da Jacob (lysets vokter) døde? Vet ikke om det var meningen at det skulle være slik, men da Smokey kom ut av hulen så det ut som vannet ble mørkt, slik vannet i templet var mørkt. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 jo er det noen som vet hvilket språk Claudia og Crazy Mother snakker før de helt plutselig bytter til klokkerent moderne engelsk?Hørte Claudia si noe ala gracias, så tenkte noe portugisisk eller spansk? Det skal være Latin. De snakker ikke "egentlig" engelsk, men vi hører det som engelsk for at det skal bli bedre for seerne. EEgentlig enig og liker teorien om at Smokey og broren til Jacob ikke er samme person, men er da Jacob blitt lurt i alle disse årene. For han virker det som han alltid har hatt et forhold til MiB og ikke bare at han skalø passe på han. Desuten, hva vil egentlig Smokey ønsker, hvis han ikke ønsker å dra hjem sånn som broren til jacob sitt høyeste ønske var? Vi ser jo med FLocke at Smokey tar opp i seg minner fra de han tar over kroppen (skikkelsen) til. Så kanskje Smokey tok opp i seg brorens ønske om å komme seg vekk da han tok over brorens skikkelse. Men hvis ikke "moren" til Jacob kunne forlate øyen, hvorfor kan han? Hvordan vet du at hun ikke kan det? Men jeg la merke til at moren ser ut til å ha mer til felles med MiB enn med Jacob. Hun er villig til å drepe, og de har samme syn på mennesker. Vi får heller ikke vite navnet deres. Det kan da ikke bare være tilfeldigheter? La noen merke til hvordan moren hold opp den sorte steinen og så lenge på den før hun ble drept av MiB? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Historien med skjelettene viser jo nettopp at de har hatt hovedhistorien i bakhodet helt siden første sesong. Klart de finner på ting underveis, men det er bare detaljene. Hovedhistorien og hvordan det hele skulle ende har de visst hele tiden. Ja, de har lenge hevdet at når publikum fikk dette svaret ville publikum tenke akkurat som deg. Men det er svært mange problem med akkurat dette. Først og fremst det Jack og Locke poengterer tidlig i serien: Jack guessed that the bodies must have been dead 40-50 years based on the deterioration of their clothing. However, upon discovering the remains of a Nigerian smuggler, Locke told Boone that normal clothing would decompose within 2 years and that the high quality polyester on the smuggler's body would take 2-10 years to get to its current condition. I et slikt fuktig miljø varer ikke slike gjenlevninger lenge. De ser ihvertfall ikke slik ut etter å ha ligget over 2000 år i jungelen: Når produsentene ble konfrontert med dette i intervjuet jeg postet på forrige side (hvor de forresten er veldig bitre fordi fansen ikke likte episoden deres), svarer de slik: CC: Jack is not really an expert in carbon dating. DL: He's not really a forensic anthropologist. We need to bring in Bones. CC: Or Charlotte. She's an anthropolgist. DL: The other theory that I would like to throw out there is that Jacob and his mother were just expert craftsmen. They made those clothes on that loom so well, it would appear that they were only 50 years old in decomposition, when in fact it's several thousand. CC: Or perhaps the fabric is magic. A lot of theories there, Alan. Eller kanskje klærne er magisk? Dette har de tenkt lenge på gitt. En treåring kunne kommet med noe bedre enn det. Og til slutt: The skeletons were separated in their first appearance in "House of the Rising Sun", but were shown placed side-by-side three years later in their second appearance in "Lighthouse". In "Across the Sea", we see Jacob placing the bodies side by side, which ties in with "Lighthouse" but still remains a considerable continuity error to "House of the Rising Sun". Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hvordan vet du at hun ikke kan det? Men jeg la merke til at moren ser ut til å ha mer til felles med MiB enn med Jacob. Hun er villig til å drepe, og de har samme syn på mennesker. Vi får heller ikke vite navnet deres. Det kan da ikke bare være tilfeldigheter? La noen merke til hvordan moren hold opp den sorte steinen og så lenge på den før hun ble drept av MiB? Er enig med den, de har mye til felles enn det Jacob hadde med "moren" Vet jeg la merke til at det spillet jacob og broen spilte hadde "fargen" svart og hvit, Jacob var hvit, og broren svart, her ser vi også at moren tar opp den svarte steinen før hun dør, og beunderer denne, ikke den hvite. vet ikke om jeg bare surrer sammen en suppe nå. men likhetene er der, kanskje det er sånn de viser at de er like, hvis de er? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) @Nissen Å NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå bryter hele min verden sammen. Endret 13. mai 2010 av Jotun Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 - Plutselig begynner de å snakke engelsk, uten en eneste forklaring. What.. the.. fuck... Dette er ganske vanlig i filmverdenen. Konseptet er at de fortsatt snakker latin, men det går over i engelsk for seernes del. Dessuten hadde "Mother" en forferdelig amerikansk aksent når hun snakket latin, så jeg er glad de gjorde det slik. Jada, jeg er klar over det. Men nå er det jo slik at språk faktisk er en liten del av historien her, da Ricardo møtte Isabella igjen etter noen hundre år sa hun at han snakket perfekt engelsk, og det er jo litt mystisk hvordan Jacob på 2000-året snakker perfekt engelsk, for ikke å snakke om koreansk og andre språk. Derfor synes jeg ikke de burde ha gjort dette helt ubemerket. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hvordan fungerer egentlig sesongavslutningen? Stemmer det som står på tv.com, at vi får én episode neste tirsdag/onsdag, og så dobbeldose påfølgende søndag? Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hvordan fungerer egentlig sesongavslutningen? Stemmer det som står på tv.com, at vi får én episode neste tirsdag/onsdag, og så dobbeldose påfølgende søndag? I følge tv.com er det en vanlig episode på tirsdag/onsdag, og deretter den 2,5 timer lange finalen 23. mai (ta bort masse reklame, så blir det vel ca 2 timer tenker jeg). Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 42 min + 42 min + 42 min/2 = 105 min. 2,5 min show blir da ca én time og 45 minutter episode, om man tar bort reklamen. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Ok, forklaringen om mib og røykmonsteret er nok den som lostpedia beskriver: After Jacob's brother killed Mother, Jacob threw him into the Source, and his brother was transformed into a roaring pillar of black smoke. Jacob later found the natural body of his brother hanging from the branches of a tree in a distant part of the Island, and laid the body to rest in the caves. The Man in Black retained the ability to assume his human form, but Jacob confined him to the Island, believing it a prison that restricted his "darkness". Their Mother had prevented the Man in Black from hurting Jacob, so he sought a "loophole" to kill him and his replacements. The two also began a conflict regarding the nature of humanity. Echoing his mother's beliefs, the Man in Black thought people always "fight, destroy and corrupt," but Jacob, believing their potential for good, began drawing them to the island to test their nature. Lenke til kommentar
Engberg Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 CC: Or perhaps the fabric is magic. A lot of theories there, Alan. Eller kanskje klærne er magisk? Dette har de tenkt lenge på gitt. En treåring kunne kommet med noe bedre enn det. Dette indikerer at de faktisk har en måte å forklare dette på. Kanskje gjennom tidsreise eller noe slikt. De ville ikke foreslått at klærne var "magisk" om de ikke hadde en skikkelig forklaring. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Flocke sin samtale med kate taler bekrefter vel også at røykmonsteret er mib: FLOCKE: Because... my mother was crazy. A long time ago, before I... looked like this... I had a mother, just like everyone. She was a very disturbed woman. And, as a result of that, I had some growing pains. Problems that I'm still trying to work my way through. Problems that could have been avoided had things been different. KATE: Why are you telling me this? FLOCKE: Because now Aaron has a crazy mother too. Endret 13. mai 2010 av -kai- Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Historien med skjelettene viser jo nettopp at de har hatt hovedhistorien i bakhodet helt siden første sesong. Klart de finner på ting underveis, men det er bare detaljene. Hovedhistorien og hvordan det hele skulle ende har de visst hele tiden. Ja, de har lenge hevdet at når publikum fikk dette svaret ville publikum tenke akkurat som deg. Men det er svært mange problem med akkurat dette. Først og fremst det Jack og Locke poengterer tidlig i serien: Jack guessed that the bodies must have been dead 40-50 years based on the deterioration of their clothing. However, upon discovering the remains of a Nigerian smuggler, Locke told Boone that normal clothing would decompose within 2 years and that the high quality polyester on the smuggler's body would take 2-10 years to get to its current condition. I et slikt fuktig miljø varer ikke slike gjenlevninger lenge. De ser ihvertfall ikke slik ut etter å ha ligget over 2000 år i jungelen: Hva karakterene i serien gjetter er jo ikke spesielt relevant her. Dessuten er jo ikke øya som resten av verden. Og til slutt:The skeletons were separated in their first appearance in "House of the Rising Sun", but were shown placed side-by-side three years later in their second appearance in "Lighthouse". In "Across the Sea", we see Jacob placing the bodies side by side, which ties in with "Lighthouse" but still remains a considerable continuity error to "House of the Rising Sun". Dette er bare en "continuity error", og ikke egentlig relevant. Skjelettene er også bare en av tingene som viser at de har hatt de store trekkene klare allerede i første sesong. Endret 13. mai 2010 av snartenkt Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Flocke sin samtale med kate taler bekrefter vel også at røykmonsteret er mib: FLOCKE: Because... my mother was crazy. A long time ago, before I... looked like this... I had a mother, just like everyone. She was a very disturbed woman. And, as a result of that, I had some growing pains. Problems that I'm still trying to work my way through. Problems that could have been avoided had things been different. KATE: Why are you telling me this? FLOCKE: Because now Aaron has a crazy mother too. Men moren hans var jo ikke gal. Det var den falske moren som var det. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Man kaller gjerne en fostermor man har levd med under hele oppveksten for "moren" sin. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Men en fostermor er ikke "just like everyone". Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Han hadde en mor, på samme måte som at alle andre har en mor. Ikke at moren var "just like everyone". Han sa det vel bare for å framheve sin menneskelighet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Siste spiker i kista for at de bare finner opp ting mens de lager episodene, og satser på at de kan forklare det ved en senere anledning. Du får det til å høres ut som en negativ ting. Skaperne har plantet mye og muligens endret hva man opprinnelig tenkte å høste. Ikke noe galt med det om det tjener historiens gang. Som med karakteren Linus, som vel egentlig ikke var tenkt å være med i mer enn et par episoder. Eller Jack, for den saks skyld, som skulle daue i piloten og potensielt bli spilt av Michael Keaton. Ikke noe å grine på nesa over. Siste sesong har så langt vært helt uber, enten det er grunnet endringer gjort eller ikke gjort. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå