JohMag Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Etter å ha blitt fed-up av alle problemene med Xperia X2 er jeg på utkikk etter en ny telefon. Har kikket på bl.a. på Desire, og får inntrykk av at det er en meget bra telefon. Er imidlertid usikker på om den er mer rettet mot underholdning og hjemmemarked enn mot business. De testene jeg har lest tyder kanskje litt på dette. Jeg bruker telefonen svært aktivt i jobb, og er bl.a. opptatt av: - God synkronisering mot Exchange - Effektiv håndtering av flere mailkontoer (Exchange + pop3) - God håndtering av MS Office-filer (inkl. redigering) - Oversiktlige og gode kalenderfunksjoner - Helst fullt fysisk tastatur, er usikker på om jeg vil bli fornøyd med et skjermtastatur Facebook-funksjonalitet, spill o.s.v. er ikke viktig for meg, heller ikke kamerakvalitet. Jeg setter imidlertid pris på å kunne nå viktige funksjoner med minimalt antall trykk (mail, oppringing av kontakter, sms o.s.v.). Her synes jeg også at mange av de telefonene jeg har prøvd blir for tungvindte. Xperia X2 med SPB Shell hadde vært en god telefon til mitt formål hvis den bare hadde funket... Men hva er alternativene? HD2, Desire, evt. noe fra Samsung? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Tror ikke det er noe i veien med Exchange-synkroniseringen til Android, men det er mulig at du kun kan sette opp én Exchange-konto og én POP3-konto. Jeg bruer bare Google-kontoen, så jeg er ikke sikker på dette. For god Office-støtte til Android med redigering bør du etter hva jeg har hørt anskaffe en liten app som koster en knapp hundrings, reg.kode kan kjøpes på nettsida til utvikler (så du trenger ikke tilgang til paid apps i Market): http://www.dataviz.com/purchase/buy/documentstogo/android/dxtg_order_pg1.html Kalenderfunksjonaliteten er det vanskelig å vite om er god nok for deg, og jeg vet ikke hvordan den er på HD2. Her er imidlertid noen screenshots fra Android (Legend, altså lavere oppløsning enn Desire, som du vurderer å kjøpe). Først homescreen med Pure Calendar Widget (dette er en paid app, tilgjengelig hvis 1) du rooter telefonen og kjøper app fra Market, 2) du setter i et utenlandsk SIM-kort og kjøper app fra Market, 3) du laster ned en piratkalender fra nett, eller 4) Google åpner markedet for paid apps i Norge) som viser agenda med fargekode fra Google Calendar (her rød og blå, jobbkalenderen min er tom for tida siden jeg er i pappaperm): Her er Pure Grid Calendar (også en paid app, se over) for månedsvisning som widget: Her er standard månedvisning med HTC sin widget (følger med telefonen): Her er standard agendavisning med HTC sin widget (grunnen til at jeg bruker Pure Calendar er at den kan vises i f.eks. 3x2, og tar opp mindre plass - standard-widget tar opp en hel skjerm): Om du trykker på en dato i Pure Grid Calendar får du opp en slik skjerm: ...og om du trykker på den, eller trykker på en dato i noen av de andre kalenderne, får du f.eks. opp følgende (jeg har satt kalender opp til å starte i agendavisning), dette er HTC/Android sin kalender-applikasjon (ikke widget): Trykk på en hendelse for å se detaljer: Så kan du også vise kalenderen på andre måter, f.eks. ukevisning (en svakhet her er at det blir veldig komprimert, muligens bedre på Desire med større skjerm): Lenke til kommentar
JohMag Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Mange takk for et særdeles grundig og godt svar! Basert på det du skriver tror jeg nok Desire kan fungere for meg. Litt dumt at det er så omstendelig å få tak i Paid Apps, men det kan vel hende jeg klarer å leve med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå