Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på gjensidig oppsigelse

trudel

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig ny på leiekontrakter og hvilke muligheter jeg har o.s.v.

Jeg og ei venninne skrev under på leiekontrakt fra 1.august i fjor - med 3 måneders gjensidig oppsigelse, og kontrakten varte ett år. Etter planen skal hun flytte ut når kontrakten går ut 1.august og jeg og en annen venninne tar over med ny kontrakt.. Nå har hun jeg bor med sagt at dersom hun finner en leilighet før leiekontrakten går ut, vil hun iløpet av sine 3 måneder med gjensidig oppsigelse, finne noen andre som skal ta over, og bo her et år. Er det slik det fungerer? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel helt opp til utleier. - Dere har så vidt jeg kan se en tidsbestemt kontrakt som gjelder i 1 år. - Når den er gått ut står både dere og utleier fritt. - Men snakk med utleier, - han/de/etc er helt sikkert mer interessert i å få en ny 1 års-kontrakt (regner med at dette er studentutleie e.l) med deg og din venninne, enn å tegne med en annen+usikkerhet om hva som skjer ...

(konklusjonen er altså; di nvenninne har ingen rett til å fremleie leiligheten, så noe slikt må evt avtales med utleier - kan dere ikke bare være først ute å tegne kontrakt for ett nytt år fra 1.08 hvis det er ett problem?)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Utleiger gav beskjed i fjor at dersom denne perioden gikk fint så ville det ikke være noe problem for fornyelse av kontrakten, og vi har hatt et godt forhold gjennom hele året så regner med at det skal gå bra. Har pratet med hun jeg skal bo med neste år nå om at vi skal kontakte husleier rimlig fort for å prate om kontrakt for neste år, før hun jeg bor med nå prater med ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...