Gå til innhold

Ny TV. Trenger HJELP. (3D-TV)

Anbefalte innlegg

Feriepengene kommer straks og jeg skal kjøpe meg en ny TV. Planen var først og kjøpe meg en Samsung LED-TV 55". Men nå har jeg veldig lyst på en TV med 3D støtte og, og disse blir litt for dyr vist jeg skal ha LED i tilegg.

Jeg var på lefdal igår og sjekket litt på TV'er og da så jeg at 55" blir nesten for stort også etter at jeg fikk meg anlegg. :p

Så derfor er det max 50" jeg kan ha.

Sitter og vurderer en av disse:

Samsung 50" Plasma med 3D

Samsung 46" LCD med 3D

Budsjette mitt er på rundr 18-19000kr. Vist det blir f.eks. den 46"eren til 15000 så kommer jeg til og kjøpe en PS3 i tilegg. Har litt lyst på det også. :p

Men vist denne plasmaen er mye bedre enn den LCD'en så kjøper jeg nokk den og dropper PS3.

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Begge de to tvene er glimrende tver med rå bildekvalitet og fint design, og 3D fungerer veldig bra på de.

Husk at du også trenger en 3D-blurayspiller, og en HDMI 1.4-kabel. Så om budsjettet ditt er på maks 20, så gå for 46", en BDC6900 til 3295,- og så evt en PS3 i tillegg.

Lenke til kommentar

Må jeg ha en blu-ray spiller som har støtte for 3D? Kan jeg ikke f.eks. se en HD-kanal og se det i 3D?

TV-en er 3D-klar og oppskalerer et todimensjonalt bilde til 3D i full HD via aktive 3D-briller som må kjøpes separat (1 par briller kommer inkludert). Blu-ray-filmer og HD TV-kanaler kan nå sees i 3D, hjemme i egen stue

Er ikke så lenge siden jeg kjøpte meg en Bluray spiller til 2500kr, så jeg tror ikke jeg vil kjøpe meg en ny en med det samme. :p

Hmmmm!

Lenke til kommentar

Samsungs 3D-tver kan oppskalere et vanlig tv-signal til 3D, dvs skape dypde i bildet, men det er ikke nærheten av det man får med spesiallagde 3D-filmer på bluray, det er der kvaliteten virkelig ligger.

For oppskaleringen skaper kun dypde innover i bildet, ting kommer ikke ut av skjermen osv.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jaja, får vell uansett kjøpe meg en TV med 3D så jeg har det klart iallefall. Så får vi se om det blir en 3D Bluray. ^^ Er vell ganske dyrt enda, siden det er nokså nytt, så jeg får vente til prisene kanskje har synket litt.

Da kan jeg vell gå for den Plasmaen? Eller hvordan er Plasma vs. LCD i disse dager? Da jeg kjøpte meg TV sist var det veldig mye dårlig med Plasma. Brent fast bilde osv.

Selv vet jeg ikke forskjellen på LCD og plasma. Ser heller ikke noe forskjell på de i butikker osv. :p

Lenke til kommentar

Ahhhh... Har lest mye om den Panasonicen nå og jeg har VELDIG lyst til og sprenge budsjette mitt og gå for den! :p

Jeg skal bruke feriepengene mine på TV som kommer sammens med Mai lønninga, og siden jeg er lærling får jeg ikke så veldig mye. Men jeg skal ikke ha ferie før midten av Juli, så egenlig kan jeg bare bruke opp alt. :p

Ser at prisen på den ligger på 22K nå. Hadde den vært på 20K hadde jeg ikke nølet så mye. Får høre med dama om hun er med på og sponse litt. ^^

Så tenkte jeg at pengene jeg får igjen fra skatten, skal gå til en 3D Bluray. :)

TVen har jo så vitt blitt lansert, så kan jo hende den går ned litt i pris, så jeg skal vente litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...