Gå til innhold

Unge muslimer med forskrudd kultur

Anbefalte innlegg

...islam er definitivt en trussel, noe det var liten tvil om i Europa i 1683..

Slaget ved Wien (også kjent som slaget ved Kahlenberg) den 12. september 1683 ble utkjempet mellom osmanerne under Kara Mustafa og en tysk-polsk styrke under ledelse av Jan III Sobieski. Slaget ble en knusende kristen seier og gjorde slutt på tyrkernes beleiring av Wien, og markerte slutten på osmanernes ekspansjon i Europa og starten på habsburgernes hegemoni i Sentral-Europa. :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne sammenheng har jeg to svært viktige spørsmål:

1: Var den islamske krigføringen/ekspansjonen startet av profeten Muhammed, og hadde den rot i koranens lære?

2: Har noen av disse to nøkkelfaktorene endret seg siden 1683?

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Har lenge lekt med tanken om å ifiltrere et muslimsk trosammfunn i Norge for å høre hva de egentlig tenker og mener om ting. Isteden for det politisk korrekte de alltid svarer i aviser og debatter. Noen som er villig til å backe et slikt prosjekt økonomisk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har lenge lekt med tanken om å ifiltrere et muslimsk trosammfunn i Norge for å høre hva de egentlig tenker og mener om ting. Isteden for det politisk korrekte de alltid svarer i aviser og debatter. Noen som er villig til å backe et slikt prosjekt økonomisk?

Hadde vært et interesant prosjekt. Kjenner du noen muslimer som er villig til å sette fremtiden på spill?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

1: Var den islamske krigføringen/ekspansjonen startet av profeten Muhammed, og hadde den rot i koranens lære?

Kan du henvise meg kilder der profeten angrep noen først uten grunn ?

Lenke til kommentar

NikkaYoichi, jeg er redd "vitenskapelige fakta" og "historien" ikke holder mål i en debatt mot muslimer. Her er det utelukkende islamske kilder som gjelder. Dette av erfaringer jeg har gjort meg her og på andre forum.

I det henseende presenterer jeg følgende artikkel som dokumenterer profeten Muhammeds angrep på handelskaravanene inn og ut fra Mekka. Et uprovosert angrep mot sivile, utelukkende for å spre terror og tilegne seg/nekte fienden ressurser.

Dette var forøvrig handlingen som fremprovoserte et angrep fra Mekka. Dette slaget hevder muslimene at Muhammed kjempet i selvforsvar, og at dette var et forsøk på å utrydde muslimene. Løgn og propaganda, og her er beviset:

http://www.thereligionofpeace.com/Muhammad/myths-mu-raid-caravans.htm

Trivia: Adolf Hitler annonserte til det tyske folket at man angrep Polen i selvforsvar, en propagandataktikk som varte like lenge som krigen. Alt ble gjort i selvforsvar eller for å frigjøre land fra bolsjevikere og andre fiender.

Til tross for at likheten mellom nazistene og muhammedanerne virker åpenbar, så er det alltså ikke slik at de bruker den samme taktikken. No sir!

Først måtte man utrydde alle jødene i Arabia, og så måtte man erobre dette ommrådet i selvforsvar.

800px-Age-of-caliphs.png

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Kan du henvise meg kilder der profeten angrep noen først uten grunn ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquests

Wikipedia ja..

Men vi snakker under profetens tid. Ikke under kalifene.

Lenke til kommentar

ey baba ja..

Hele den arabiske halvøy fallt under Muhammeds terrorvelde, og du prøver å argumentere for at han aldri angrep noen først? Du måtte valgt Adolf Hitler for å finne en dårligere sak å forsvare. Dessuten la jeg ut en artikkel som dokumenterer at Muhammed ledet angrep mot sivile karavaner til og fra Mekka, og på denne måten fremprovoserte angrep. Angrep som muslimer nå hevder at var kjempet i selvforsvar mot en grusom fiende som søkte å utrydde muslimene. Stakkars, muslimene ville jo bare plyndre og kvele tilførselen av ressurser inn til en isolert by midt i ørkenen.

Du synes å ha oversett linken, så jeg poster den en gang til. Værsågod.

http://www.thereligionofpeace.com/Muhammad/myths-mu-raid-caravans.htm

Forøvrig, hvorfor fritar du kalifene for ansvar i denne saken? Var ikke kalifene valgt av muslimene for å videreføre Muhammeds arbeide? Var ikke kalifene valgt på bakgrunn av dyp forståelse av islam? Var ikke den første kalifen, Abu Bakr, Muhammeds tiltrodde følgesvenn igjennom en årrekke og ble valgt på grunnlag av sin omfattende erfaring med muhammedansk erobring sammen med profeten?

Same shit, different asshole.

Kartet jeg hentet fra wikipedia illustrerer velkjennte historiske fakta. Dersom du ikke anerkjenner wiki som kilde så har jeg ikke noe problem med å presentere samme data fra tusenvis av andre websider. Bare gjør et bildesøk i google etter "muslim conquest" eller "muslim expansion", så ser du hva jeg mener.

islam_map1.jpg

Lenke til kommentar

Ey baba, jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Det er tydelig utifra dine kommentarer at du egentlig vet lite om muslimsk historie og koranen generelt.

Du kommer med utsagn som: Det står ikke i koranen at du kan slå din kone osv. Alle muslimer jeg kjenner vet at det står der. Hvorfor vet ikke du slikt? Er du egentlig muslim? Eller er du bare en kverualant?

Og ikke skjønner jeg hvorfor det er så farlig å innrømme at profeten drev en ekspansjonskrig fordi han ønsket og ekspandere. Hvilke grunner han hadde for dette kan ikke vites, men makt og (tvangs)spreding av islam er vel de mest logiske?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sannheten er at Koranen er en bruksanvisning, og dersom man følger instruksene så ender man opp som Taliban. Dette er enkelt å bevise ved å se til Muhammed og hans følgeres adferd. Ingen kan hevde å praktisere en mer "ekte" versjon av islam enn det Muhammed og hans følgere gjorde, samt de første muslimene etter hans død. Ved å se på kartet over så blir islams natur og intensjon svært tydelig å se. Det eneste som holder islam under radaren i vesten er de abrogerte versene fra mekka, som reflekterer en grad av toleranse mot andre. Dette er uvesentlig for islam, fordi dette budskapet er abrogert av senere vers som eksempelvis 9:5.

Osama Bin Laden ble kritisert av den Arabiske verden etter terrorangrepet 11.September.

Ikke for å ha drept tusenvis av uskyldige sivile, men for å ha "vekket en sovende tiger".

God Morgen ey baba...

Lenke til kommentar

Definisjon av abrogering:

http://www.caplex.no/Web/Print.aspx?id=9335877

Grunnlaget for abrogeringsregelen i Koranen:

YUSUFALI: When We substitute one revelation for another,- and Allah knows best what He reveals (in stages),- they say, "Thou art but a forger": but most of them understand not.

PICKTHAL: And when We put a revelation in place of (another) revelation, - and Allah knoweth best what He revealeth - they say: Lo! thou art but inventing. Most of them know not.

SHAKIR: And when We change (one) communication for (another) communication, and Allah knows best what He reveals, they say: You are only a forger. Nay, most of them do not know.

YUSUFALI: None of Our revelations do We abrogate or cause to be forgotten, but We substitute something better or similar: Knowest thou not that Allah Hath power over all things?

PICKTHAL: Nothing of our revelation (even a single verse) do we abrogate or cause be forgotten, but we bring (in place) one better or the like thereof. Knowest thou not that Allah is Able to do all things?

SHAKIR: Whatever communications We abrogate or cause to be forgotten, We bring one better than it or like it. Do you not know that Allah has power over all things?

Trivia:

Et abrogerende koranvers heter nasikh og abrogerte vers heter mansukh.

Av Koranens 114 surer er bare 43 av dem uten abrogerte eller abrogerende vers.

Muhammed startet sin profetkarriære i Mekka, og var relativt fredelig i 13 år. Her fikk han få følgere, fordi jødene oppdaget at han kopierte deres hellige tekster og forrandret dem til å passe hans historie. Han ble stemplet som en forfalsker og ble sterkt misslikt. I år 622 måtte han flykte fra byen ettersom hans beskyttende onkel hadde mistet livet. Ferden gikk til Yathrib, og her ble han en vellykket politisk og militær leder. Han startet en kampanje for å raide mekkas karavaner, og dette fremprovoserte et angrep fra Mekka som kalles slaget ved Badr. Muhammed seiret og svarte med å angripe Mekka. Alle jødene i Arabia ble halshugget eller voldtatt/solgt som slaver. På dette tidspunktet skar profeten muhammed av hodet på 6-900 fanger, knelende forran en grøft.

Dette er årsaken til at ikke-muslimer får hodet sitt skåret av over alt der islam er dominerende. Det er sunnah - profetens eksempel.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Banu_Qurayza

(jeg velger å ikke legge ut videoer og bilder av halshuggede lik. Dersom du ikke tror at dette praktiseres i omfattende skala så send meg en PM.)

Hva har alt dette med abrogering å gjøre?

Det har alt med abrogering å gjøre. Nå vet vi nemlig at Muhammed startet fredelig og utviklet seg til en pedofil terrorist. Hvilket av de følgende versene tror du er abrogert og hvilket er abrogerende?

YUSUFALI: Let there be no compulsion in religion: Truth stands out clear from Error: whoever rejects evil and believes in Allah hath grasped the most trustworthy hand-hold, that never breaks. And Allah heareth and knoweth all things.

PICKTHAL: There is no compulsion in religion. The right direction is henceforth distinct from error. And he who rejecteth false deities and believeth in Allah hath grasped a firm handhold which will never break. Allah is Hearer, Knower.

SHAKIR: There is no compulsion in religion; truly the right way has become clearly distinct from error; therefore, whoever disbelieves in the Shaitan and believes in Allah he indeed has laid hold on the firmest handle, which shall not break off, and Allah is Hearing, Knowing.

YUSUFALI: But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, an seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war); but if they repent, and establish regular prayers and practise regular charity, then open the way for them: for Allah is Oft-forgiving, Most Merciful.

PICKTHAL: Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them (captive), and besiege them, and prepare for them each ambush. But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then leave their way free. Lo! Allah is Forgiving, Merciful.

SHAKIR: So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them; surely Allah is Forgiving, Merciful.

Det abrogerende verset abrogerer 124 andre vers i Koranen.

Verset er kjennt som "The Verse of The Sword".

Alle Koranens surer åpner med frasen "b-ismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīmi",

som betyr "In the name of God, Most Gracious, Most Merciful".

Alle surene utenom 9, som er noe av det absolutt siste profeten åpenbarte.

Mange har hevdet at dette untaket kommer av at det ikke er noe "mercy" i denne suren.

Min påstand om at sura 9:5 abrogerer 124 tidligere vers i Koranen støttes av dagens islamske rettsvitenskap fra Saudi-Arabia, og denne regionens største eksportvare er som vi vet ideologi.

Kilde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Basmala

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...