Gå til innhold

Unge muslimer med forskrudd kultur


Anbefalte innlegg

Not all of them are alike; a party of the people of the Scripture stand for the right, they recite the Verses of God during the hours of the night, prostrating themselves in prayer. They believe in God and the Last Day; they enjoin Al-Ma'rûf and forbid Al-Munkar ; and they hasten in (all) good works; and they are among the righteous. And whatever good they do, nothing will be rejected of them; for God knows well those who are Al-Muttaqûn .(3:113-115)

A

nd there are, certainly, among the people of the Scripture (Jews and Christians), those who believe in God and in that which has been revealed to you, and in that which has been revealed to them, humbling themselves before God. They do not sell the Verses of God for a little price, for them is a reward with their Lord. Surely, God is Swift in account. '(3:199)'

 

Verily! Those who believe and those who are Jews and Christians, and Sabians, whoever believes in God and the Last Day and do righteous good deeds shall have their reward with their Lord, on them shall be no fear, nor shall they grieve . [Qur'an 2:62]

Du synes ikke det er litt unødvendig gjort å gjenta ting jeg allerede har svart på?

 

Du siterer 3:113-115, men glemmer visst 3:112:

 

"Shame is pitched over them (Like a tent) wherever they are found, except when under a covenant (of protection) from Allah and from men; they draw on themselves wrath from Allah, and pitched over them is (the tent of) destitution. This because they rejected the Signs of Allah, and slew the prophets in defiance of right; this because they rebelled and transgressed beyond bounds."

 

2:62 svarte jeg som sagt på tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Som en pakistaner selv så skjønner jeg akkurat hva du snakker om. Må være uhyggelig å få besøk av 4-5 hissige personer som vil jule deg opp. Men når det er sagt, så ligger det som oftest en grunn bak det. I ditt tilfellet var det en ubetydelig liten grunn ja. Men det som er lite og ubetydelig i norsk kultur, kan være sensitivt og betydningsfullt i andre kulturer. Så det gjelder å prøve å lære litt om andre kulturer. Folk fra asia og delvis fra afrika har et annet syn på kvinner enn det vi har i vesten, der man kan føle trang til å være overbeskyttende. Og da kan man oppføre seg umodent som de gutta gjorde i ditt tilfelle, ihvertfall når man er så ung som 16 åring.

 

 

 

Hvorfor skal vi tolerere og bli vant til at DERES kultur er å komme å banke noen med balltre fordi den personen snakka med dama.

 

Er helt enig med deg. Er spent på et evt. svar på dette spørsmålet.

^This

Integrer eller gtfo

Lenke til kommentar

Blir du aldri lei av å framstå som ein paranoid person?

Det står like mykje gale i bibelen. Kjapt kan ein jo nevne at om ein forbanner (feks seie faen ta deg) til sine foreldre. Så skal ein døy.

Eg ser ikkje at folk nekter for at vi skal utdøve kristendom fordi om?

Da har du ikke fulgt særlig godt med på dette forumet, jeg og flere andre her motarbeider også kristendom og kirkens makt i det norske samfunnet - nettopp fordi kirken har forskrudde holdninger vedrørende kvinner, homofile og andre grupper.

 

Og for å svare på spørsmålet ditt, så har jeg personlig har ikke sans for imamer som snakker nedsettende om Norge og nordmenn. Jeg elsker Norge og liker de fleste nordmenn. Men så må du ikke glemme at nordemm er minst like ille til å slenge dritt om muslimer og islam. Dette forumet er et godt eksempel på det. Men det rettferdiggjør selvfølgelig ikke skittkasting mot hverandre. Gjensidig respekt er nøkkelordet for meg. Men det skjønner tydeligvis ikke alle mennesker, uansett hudfarge, opprinnelse eller livssyn.

 

Jeg ser ingen grunn til å respektere religioner, faktisk ikke i det hele tatt. Jeg respekterer at andre mennesker ønsker å dulle seg inn i en fantasiverden, men hvis de forsøker å trykke sitt bakstreverske syn over på meg og det samfunnet jeg er en del av, så forbeholder jeg meg retten til å be dem dra dit pepperen gror, enten de er muslimer, jøder, kristne, metodister, baptister, mormonere eller tilhører andre religiøse grupper. På samme måte som at jeg forbeholder meg retten å be nazister og rasister finne frem kart og kompass å reise til samme sted.

 

Det er nemlig slik at det er muslimene som bombet ambassader, satte byer i brann og gikk helt amokk over noen tegninger. Det er nettopp muslimer som fløy fly inn i sivile bygninger og effektivt tok livet av sivile med sine angrep 9. september, det var muslimer som bombet sivile på t-baner og togsett rundt om i Europa, det var muslimer som tok sivile turister til fange og halshugget de foran kamera. Når man er tilhenger av den samme kulturen og den samme religion og politiske ideologi, synes du det er rart at folk er skeptiske? Jeg er mindre skeptisk til den vanlige muslim, enn de som går med hakekors på jakka, men det å være tilhenger av islam er en støtteerklæring til ekstreme muslimske grupperinger, enten du vil det eller ikke, på samme måte som det å gå med hakekors på jakka er en støtteerklæring til nazistenes handlinger under krigen.

 

Historien forteller oss at vi bør være skeptiske, se bare på de siste årenes opptøyer i eksempelvis Danmark, Tyskland og Frankrike - hvor de alvorligste gatekampene i manns minne er organisert og utført av nettopp muslimer.

 

Jeg har en kollega som er muslim, en fantastisk fyr, men han er farget av hjernevasking og indoktrinering i direkte løgner om verden rundt oss. Han ble direkte opprørt da han viste meg bilder fra Ararat, hvor "Noas Ark" ligger strandet. Hvorpå jeg måtte fortelle ham at det faktisk ikke er noen gammel båt og at denne historien ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre, hvorpå han repliserte: "Jo, for det står i Koranen." Koranen meg her og Bibelen meg der, religioner er farlige, nettopp fordi de motarbeider kunnskap - da kunnskap er farlig. Se bare på Bibelens historier om guds sinne over at Adam og Eva spiste av kunnskapens tre. Ikke lær deg noe, ikke skaff deg viten, kunnskap gjør Gud sinna.

 

Det er et faktum at kulturer i midt-østen ER mer voldelig enn den norske. Ikke fordi at kristendom er bedre enn islam i så måte, nei - ganske enkelt fordi at sekulære krefter i Norge har nærmest fratatt kristendommen all den makt den en gang hadde. Æresdrap ER en del av den muslimske kulturen, kvinner ER mannens eiendom i muslims kultur. Mannen kan sågar ha 4(hvis jeg ikke er feilinformert) koner - hva sier det om det kvinnesyn, muslimsk kultur og islam forfekter? Det er slike holdninger som fører til episoder som trådstarter nevner. Jada, det finnes noen idiotiske nordmenn som holder på slik også, men dette er en VANLIG reaksjonsform blandt muslimer. Nå sist så var det vel ei muslimsk jente som ble drept, fordi hun ikke ville ha noe å gjøre med en mann som hadde prøvd seg på henne. Hans ære ble krenket og bestilte derfor drap på denne jenta.

 

Ikke vet jeg om det står i Koranen at det skal reageres på denne måten, men det vi vet er at det er svært vanlig i muslimsk kultur. Blodhevn ER en del av deres kultur, det kommer dere ikke unna.

 

Kristendommen har sine svin også, med hvem man kan ta som slaver, hva man skal betale for dem, hvor tykke stokker man kan bruke til å banke slavene sine, hvor mye juling man har lov til å gi dem - at man skal steine jenter som er blitt voldtatt, at homofile skal steines osv.

 

Jeg avslutter denne veggen med et godt kjent og mye brukt sitat:

 

"With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil -- that takes religion." - Steven Weinberg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt skrevet NikkaYoichi.

 

Flerkoneri omtales i koranens sure 4:3

 

004.003

YUSUFALI: If ye fear that ye shall not be able to deal justly with the orphans, Marry women of your choice, Two or three or four; but if ye fear that ye shall not be able to deal justly (with them), then only one, or (a captive) that your right hands possess, that will be more suitable, to prevent you from doing injustice.

PICKTHAL: And if ye fear that ye will not deal fairly by the orphans, marry of the women, who seem good to you, two or three or four; and if ye fear that ye cannot do justice (to so many) then one (only) or (the captives) that your right hands possess. Thus it is more likely that ye will not do injustice.

SHAKIR: And if you fear that you cannot act equitably towards orphans, then marry such women as seem good to you, two and three and four; but if you fear that you will not do justice (between them), then (marry) only one or what your right hands possess; this is more proper, that you may not deviate from the right course.

 

Engelen gabriel åpenbarte naturligvis unntak for profeten muhammed i sure 33:50

 

033.050

YUSUFALI: O Prophet! We have made lawful to thee thy wives to whom thou hast paid their dowers; and those whom thy right hand possesses out of the prisoners of war whom Allah has assigned to thee; and daughters of thy paternal uncles and aunts, and daughters of thy maternal uncles and aunts, who migrated (from Makka) with thee; and any believing woman who dedicates her soul to the Prophet if the Prophet wishes to wed her;- this only for thee, and not for the Believers (at large); We know what We have appointed for them as to their wives and the captives whom their right hands possess;- in order that there should be no difficulty for thee. And Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.

PICKTHAL: O Prophet! Lo! We have made lawful unto thee thy wives unto whom thou hast paid their dowries, and those whom thy right hand possesseth of those whom Allah hath given thee as spoils of war, and the daughters of thine uncle on the father's side and the daughters of thine aunts on the father's side, and the daughters of thine uncle on the mother's side and the daughters of thine aunts on the mother's side who emigrated with thee, and a believing woman if she give herself unto the Prophet and the Prophet desire to ask her in marriage - a privilege for thee only, not for the (rest of) believers - We are Aware of that which We enjoined upon them concerning their wives and those whom their right hands possess - that thou mayst be free from blame, for Allah is ever Forgiving, Merciful.

SHAKIR: O Prophet! surely We have made lawful to you your wives whom you have given their dowries, and those whom your right hand possesses out of those whom Allah has given to you as prisoners of war, and the daughters of your paternal uncles and the daughters of your paternal aunts, and the daughters of your maternal uncles and the daughters of your maternal aunts who fled with you; and a believing woman if she gave herself to the Prophet, if the Prophet desired to marry her-- specially for you, not for the (rest of) believers; We know what We have ordained for them concerning their wives and those whom their right hands possess in order that no blame may attach to you; and Allah is Forgiving, Merciful.

 

"those whom thy right hand possesses" betyr slaver, til informasjon.

 

 

Anbefaler alle å lese litt om sexlivet til profeten muhammed. Det er langt fra kjedelig.

 

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/025-Muhammads-sex-life.htm

Lenke til kommentar

Leste ett sted at Mohammed hadde en 10-12 åring som kone, stemmer dette? isåfall er det ikke akkurat "kjedelig", mer kvalmt.

Muslim (8:3309) - Muhammad consummated his marriage to Aisha when she was only nine. (See also Bukhari 58:234)

Fant den på linken over :)

Endret av SML
Lenke til kommentar

Leste ett sted at Mohammed hadde en 10-12 åring som kone, stemmer dette? isåfall er det ikke akkurat "kjedelig", mer kvalmt.

Dette stemmer ikke. Det er verre!

 

Hun var 6 år da muhammed giftet seg med henne, og han fullbyrdet ekteskapet med henne når hun var 9 år. Det heter pedofili, om det skulle være noen tvil. Navnet hennes var forøvrig Aisha, og muhammed beskrev henne flere ganger som favorittkonen sin.

Volume 5, Book 58, Number 236:

 

Narrated Hisham's father:

 

Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Lenke til kommentar

Nå er det dog viktig å merke seg at dette sitatet IKKE er hentet fra Koranen, men fra Hadith - Sahih Bukhari. Nå er det dog litt uklart for meg, hva det menes i den engelske oversettelsen, men jeg jobber dog med å få tak på en kurdisk utgave, slik at jeg kan spørre hva som står der, fremfor å lese en engelsk oversettelse for å spekulere meg frem til hva som egentlig står.

 

Det jeg tenker på er følgende:

 

"and he consumed that marriage when she was nine years old."

 

Ordet jeg stusser på her er "consumed", to consume, betyr jo å bruke opp eller ødelegge, noe som for meg indikerer at han ikke hadde sex med Aisha, men snarere brøt ekteskapet med henne. Derfor er jeg noget usikker på hva man egentlig kan lese ut av den engelske oversettelsen her.

 

Hadde det stått "consummated", som på norsk betyr fullbyrde - så hadde det ikke vært noen tvil om hva som var ment, nemlig at han hadde sex med henne. Men siden ordet "consumed" er brukt, så virker det mer som at han oppløste ekteskapet etter 3 år, nemlig da hun var 9 år.

Lenke til kommentar

Jeg tror imidlertidlig at det er feil;

'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.

Jeg tror Aisha flyttet inn hos Mohammed når hun var 9, at de tok det videre da.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Vel, det er jo mange meninger om hvor gammel Aisha var. Men uansett, å si at profeten var en pedofil er latterlig. Profeten selv giftet seg med en kvinne som både var rikere og eldre enn ham...

 

http://koranen.no/artikkel.php?id=413

 

Dessverre er det mange anti muslimer som manipulerer enkelte hadither, for å fremme deres sak.

 

Not all of them are alike; a party of the people of the Scripture stand for the right, they recite the Verses of God during the hours of the night, prostrating themselves in prayer. They believe in God and the Last Day; they enjoin Al-Ma'rûf and forbid Al-Munkar ; and they hasten in (all) good works; and they are among the righteous. And whatever good they do, nothing will be rejected of them; for God knows well those who are Al-Muttaqûn .(3:113-115)

A

nd there are, certainly, among the people of the Scripture (Jews and Christians), those who believe in God and in that which has been revealed to you, and in that which has been revealed to them, humbling themselves before God. They do not sell the Verses of God for a little price, for them is a reward with their Lord. Surely, God is Swift in account. '(3:199)'

 

Verily! Those who believe and those who are Jews and Christians, and Sabians, whoever believes in God and the Last Day and do righteous good deeds shall have their reward with their Lord, on them shall be no fear, nor shall they grieve . [Qur'an 2:62]

Du synes ikke det er litt unødvendig gjort å gjenta ting jeg allerede har svart på?

 

Du siterer 3:113-115, men glemmer visst 3:112:

 

"Shame is pitched over them (Like a tent) wherever they are found, except when under a covenant (of protection) from Allah and from men; they draw on themselves wrath from Allah, and pitched over them is (the tent of) destitution. This because they rejected the Signs of Allah, and slew the prophets in defiance of right; this because they rebelled and transgressed beyond bounds."

 

2:62 svarte jeg som sagt på tidligere.

 

 

i koranen står det flere ganger at det mennesker som bare kalte seg jøder og kristne, men var imot Gud.

Lenke til kommentar

Nå er det dog viktig å merke seg at dette sitatet IKKE er hentet fra Koranen, men fra Hadith - Sahih Bukhari. Nå er det dog litt uklart for meg, hva det menes i den engelske oversettelsen, men jeg jobber dog med å få tak på en kurdisk utgave, slik at jeg kan spørre hva som står der, fremfor å lese en engelsk oversettelse for å spekulere meg frem til hva som egentlig står.

 

Det jeg tenker på er følgende:

 

"and he consumed that marriage when she was nine years old."

 

Ordet jeg stusser på her er "consumed", to consume, betyr jo å bruke opp eller ødelegge, noe som for meg indikerer at han ikke hadde sex med Aisha, men snarere brøt ekteskapet med henne. Derfor er jeg noget usikker på hva man egentlig kan lese ut av den engelske oversettelsen her.

 

Hadde det stått "consummated", som på norsk betyr fullbyrde - så hadde det ikke vært noen tvil om hva som var ment, nemlig at han hadde sex med henne. Men siden ordet "consumed" er brukt, så virker det mer som at han oppløste ekteskapet etter 3 år, nemlig da hun var 9 år.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Consummation

Lenke til kommentar

Vel, det er jo mange meninger om hvor gammel Aisha var. Men uansett, å si at profeten var en pedofil er latterlig. Profeten selv giftet seg med en kvinne som både var rikere og eldre enn ham...

 

Det er latterlig å påstå at en gammel mann på over 50 år som gifter seg med et 6 år gammelt barn og utfører seksuelle overgrep når barnet er 9 år, ikke er en pedofil.

 

Mennesker som har slike holdninger burde antagelig medisineres og skjermes.

Lenke til kommentar

Til Islam og profetens forsvar, så var ikke verden et spesielt vakkert sted i år 700.

 

Vi vet at mennesker fra alle kulturer ektet seg med barn på den tiden.

Maria fra bibelen var kanskje ikke mer enn 12 år når hun fødte Jesus -- og det er bare ett historisk eksempel.

 

Her i vesten var den seksuelle lavalder puberteten (eller fylte 12 år) for 150 år siden, i alle fall i England.

 

Vi kan trygt anta at Aisha hadde nådd pubertal alder -- hatt sin første menstruasjon; var fylt 10, 11 eller 12 år.

 

Muhammeds utflytende sexliv med flere dusin kvinner tyder på at han var glad i alle jenter, og kulturen tatt i betraktning var ikke Aisha spesiell.

 

MEN det var ikke mer riktig da enn det er nå, det er bare det at ingen tenkte på barnas beste på den tiden fordi samfunnet for øvrig var så jævlig at det var viktigere å gifte bort (jente)barna sine enn å vente til de var kommet over puberteten. (16-18), blant annet fordi de fleste ikke ble eldre enn 40 år, og fikk sine første barn (flertallsform) lenge før de var 20.

 

Til sist: det som taler mot Muhammed er at han, av alle, ikke var noe unntak til denne trenden -- og ikke ventet til Aisha var fullutviklet.

Vi kan kritisere kulturen, og vi kan kritisere Muhammed for å ikke være bedre enn noen andre.

 

Bare det er et kraftig slag mot profeten:

Moralsk sett, så var ikke Muhammed de spøtt bedre enn de fleste her til stede

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Argumentet blir alltså "men alle de andre gjorde det også". Er det virkelig godt nok for en person som skal være verdens beste menneske og rollemodell for hele verden?

 

Jeg er ikke kristen, men Jesus kom i det minste med "snu det andre kinn" og "elsk din fiende", som er relativt revolusjonerende tankerettninger, tidsperioden tatt i betraktning. Muhammed kom på banen over 600 år senere, og tro til islams bakstreverske natur så igjeninnførte han "øye for øye" og steining/amputasjon som straffemetode, etter at Jesus da hadde sagt "den som er uten synd kan kaste den første steinen."

 

Igjen - jeg er ikke kristen, jeg er ateist, men om jeg skulle kalle en av disse religionene for fredens religion så blir det ikke pedofile muhammeds dødskult.

 

Koranens sure 33:21 presenterer også et stort problem, fordi det glorifiserer muhammeds adferd og opphøyer ham som det perfekte mennesket som skal kopieres for å bli en best mulig muslim.

 

YUSUFALI: Ye have indeed in the Messenger of Allah a beautiful pattern (of conduct) for any one whose hope is in Allah and the Final Day, and who engages much in the Praise of Allah.

PICKTHAL: Verily in the messenger of Allah ye have a good example for him who looketh unto Allah and the Last Day, and remembereth Allah much.

SHAKIR: Certainly you have in the Messenger of Allah an excellent exemplar for him who hopes in Allah and the latter day and remembers Allah much.

 

Hva betyr dette i praksis?

Vel, hvis profeten kunne gifte seg med en 6 år gammel jente så kan alle muslimer det. Det er jo sunnah, noe som bekreftes av en islamsk lærd i det følgende videoklippet:

 

 

 

Forøvrig mangler det over fire tusen barn av innvandrere fra de Norske skolene. Ingen vet hvor de er. Dumping? Barneekteskap? Æresdrap? Vi har tallene, men ikke svarene.

 

Kilde: Hege Storhaug - Rundlurt

Kjøpes her: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?stipr=aktoer-0_21837-1_6&cid=198248

Lenke til kommentar

Hele bakgrunnen til at muslimske drittunger rotter seg sammen mot nordmenn er fordi Norge er et land fullt av individualister. Vi er vant til å stå på egne bein, det er ikke de fleste muslimer. Alltid må de henge i skjørtene på hverandre og utvise denne tåpelige "hah! klarer aldri å banke en Pakistaner/iraner/iraker/kurder/serber etc. du vet du!". Nei, det ekke så rart når man må forholde seg til flere hoder selv om en situasjon oppsto med en av dem. Hadde muslimene gitt barna sine samme frihet som vi etniske nordmenn er vant med å nyte, kan jeg love dere at gjengkriminaliteten hadde gått drastisk ned. Er kansje en grunn til at de fleste muslimer jeg kjenner som kommer fra såkalte "frie muslimske hjem" har en tendens til å ta avstand fra kriminelle muslimer også..... Religion ekke noen leveregel for oppegånde individer, det kan være en guide men religion bør aldri ta over noe som helst. Kanke være så vanskelig å skjønne det vel?

 

Man MÅ ikke henge sammen hele tida selv om man KOMMER FRA samme sted. Det er det som stanser hele integreringa. Jeg har jobbet sammen med flere innvandrere som selv ikke etter 10 år(!) her i landet har lært seg å snakke norsk flytende. Hvorfor? De henger bare sammen med sine egne og snakker kun morsmål seg imellom. Hvordan tror dere en nordmann ville klart seg i England ved å bare snakke norsk?

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...