Gå til innhold

Ny TV til mellom 13 og 17 K.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg skal til innkjøp av ny TV men er ikke helt orientert i markedet så håpet jeg kunne få noen tips her. Budsjettet er på mellom 13 og 17 lapper.

Krav: Min. 46", Ikke Plasma, Nettverk (helst trådløst)

Tykkelse er ikke så viktig som bilde-kvalitet osv, men det gjør ikke noe at den ser bra ut ;)

Venter i spenning på forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt, men du bør komme unna med 17 lapper. Det går i kontrastnivåer, bildebehandling, design, etc. Det var fantastisk å sammenligne de gamle B-modellene med C-modellene da de kom. Anbefaler deg å dra i en butikk og sammenligne, mange har fortsatt noen gamle B-er stående. Jeg hadde hvertfall aldri funnet på å kjøpt gammel teknologi, når en først skal bruke så mange tusenlapper. Tenk på hvor lenge du skal ha dette apparatet :)

Lenke til kommentar

Var innom å tittet på nettbutikken til Elkjøp. Ser de har en modell i den nye 7-serien, UE46C7705XXE. Men denne ligger på nesten 20 lapper. Mulig det kommer flere litt billigere i denne serien etterhvert? Denne hadde 3D teknologi, mulig det er derfor den er så dyr. Det er ikke noe jeg trenger.

Lenke til kommentar

Ser at elkjøp har LE46C755XX til femten tusen. Og det er 7-serien. Ser da ut til at den teknisk sett har "alt".

Edit:  Ah. Riktignok "bare LCD-TV", ikke LED.

Da måtte det bli UE46C6705XXE til omtrent samme pris. Eller hoppe opp til 7-serien med UE46C7705XXE til tjue tusen...

Er det egentlig noe forskjell på 6-serien og 7-serien bortsett fra frekvensen?

Lenke til kommentar

Etter å ha gjort litt mer research begynner jeg nå lure på om jeg skal kjøpe meg en plasma TV i stedenfor. Jeg kommer nok til å bruke TV'en til en del spilling og med PC og da virker det som om plasma er langt mer gunstig pga oppdateringshastigheten. Dessuten får jeg en større skjerm til en billigere penge. Jeg vurdere i første omgang denne:

TX-P50G20E

Den har fått veldig bra kritikker bl.a. av avforum.com.

Men før jeg går til innkjøp av denne vil jeg bare forsikre meg om at det ikke er noe jeg ikke har tenkt på. Er det noen ulemper (f.eks. noe jeg ikke får med plasma) i forhold til en LED-LCD TV som de fra Samsung? Tykkelse osv, er jeg fult klar over, men det bryr jeg meg heller ikke så mye om. 3D er heller ikke av interesser. Kom gjerne også med forslag til andre alternative plasmaskjermer hvis det er noen som har bedre erfaringer med andre i noenlunde samme prisklasse.

Lenke til kommentar

LED er etter min mening veldig hypet opp.

De nye skjermene fra Panasonic har en veldig god bildekvalitet!

G20 som du har sett på har heller ikke den sjenerende glossy overflaten som så og si alt av LED har, så man kan fint se på den uten å dekke for vinduene.

De nye plasmaene fra Panasonic med neoPDP-panel er også veldig lyssterke, så jeg hadde ikke vært i tvil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...