Gå til innhold

Sjekk av handleliste (multitasking stasjonær til 8k)

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg har satt sammen en PC, har en godt over 4 år gammel PC jeg skal erstatte. Setter pris på om noen kan si om de ser noen mangler eller ting som ikke passer sammen her.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=799490&su=8620BB0B-0EB3-409C-B633-7B09DB7F8B0D

Utenom skjerm, OS, mus og tastatur, er det noe som mangler her? Trengs det et eget lydkort? Er kabinettet for lite for skjermkortet? Evt. andre anbefalninger.

Bruker PC-en til alt mulig, men trenger ikke støtte for å kjøre de aller nyeste spillene på maks. Det jeg trenger mest er evnen til å kjøre mange program samtidig, uten at f.eks. et spill gjør beslag på 100% av CPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, vanlig kan være f.eks. et spill som Oblivion eller WoW som kjører sammen med nettleser (Firefox) stappfull av faner, videoavspiller (VLC, MPC), MSN, og µtorrent. Har lyst til å bruke VMware mer og (har ikke gjort det på lenge pga. av bare en kjerne og dårlig med plass etterhvert).

Ser gjenom den tråden. Glemte helt DVD-brenner/leser.

Litt usikker på om jeg trenger 6 kjerner, men siden det er samme socket passer vel resten sammen med X4.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tja, vanlig kan være f.eks. et spill som Oblivion eller WoW som kjører sammen med nettleser (Firefox) stappfull av faner, videoavspiller (VLC, MPC), MSN, og µtorrent. Har lyst til å bruke VMware mer og (har ikke gjort det på lenge pga. av bare en kjerne og dårlig med plass etterhvert).

Ser gjenom den tråden. Glemte helt DVD-brenner/leser.

Litt usikker på om jeg trenger 6 kjerner, men siden det er samme socket passer vel resten sammen med X4.

Hadde gått for den 6-kjerne, du får bortimot den samme gamingytelsen som med den 965en pga turbofunksjonen + du vil ha mye mer glede av flere kjerner i vmware, tro meg!

Skal sies at det ikke er typisk CPU tunge oppgaver du nevner ovenfor, kan for bli mer tynt med minne enn CPU-kraft.

Vist du tar ta utgangspunkt i Agentspoon sin pc og plusser på et sett ekstra med minne for 8gb så har du MYE og gå på fra alle sider.

Lenke til kommentar

Anbefaler sterk en ssd til operativsystem og de mest brukte programmene. En 40gb fra intel bør være nok, denne koster 900kr+.

Maskinen føles 10 ganger raskere ved vanlig multitaskng osv enn med en vanlig hdd.

Lenke til kommentar

Hva innebærer turbofunksjon? Fordeler den kraften på færre kjerner?

Anbefaler sterk en ssd til operativsystem og de mest brukte programmene. En 40gb fra intel bør være nok, denne koster 900kr+.

Maskinen føles 10 ganger raskere ved vanlig multitaskng osv enn med en vanlig hdd.

Et par dumme spørsmål til; hvor plasseres en liten 2,5" SSD disk i vanlig stasjonær kabinett? Og går det greit å installere f.eks. Windows XP SP3 på SSD uten for mye styr?

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva innebærer turbofunksjon? Fordeler den kraften på færre kjerner?

Et par dumme spørsmål til; hvor plasseres en liten 2,5" SSD disk i vanlig stasjonær kabinett? Og går det greit å installere f.eks. Windows XP SP3 på SSD uten for mye styr?

Turbo-funksjonen klokker i enkelte tilfeller 3 kjerner opp og resten ned. Dette er bra i de tilfeller du spiller spill som ikke støtter flere enn 2-kjerner.

Vil ikke kjøpt nå SSD pga pris/lagringskapasitet, neste generasjons SSDer er ventet fra Intel til gått ut i høst, hovedmålet med disse skal være høyere lagringskapasitet til lavere pris. Kan derfor være lurt og vente til disse kommer ut.

Hadde ikke kjørt Windows Xp på en såpass kraftig maskin som dette vil bli, ikke så lenge det er muligheten for Windows 7.

Lenke til kommentar

Feks. Kabinettet i tråden av Agentspoon har fester for 2,5" SSD disk så det er ingen problem.

Eller så treger du overgang skinner fra 3,5"-->2,5"" eller gaffa tape..

Går fint å innstalere XP på en SSD uten noe styr,men du går glipp at TRIM (google) da må du ha Win7

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...