Gå til innhold

Tester av hk med 800mhz buss?

shebban

Anbefalte innlegg

Skal snart bestille meg et hk og en cpu! Men lurer på hvilket av dei nye 800mhz kortene er bra! Har noen urls til sider med tester?

Tror dere det er stor forsjel på 533 til 800? Sitter nå med et msi max2 kort og en [email protected] celly cpu:( Vet ikke helt om jeg skal kjøpe en 2.8 533 og bruke kortet jeg har eller kjøpe nytt med 800mhz.. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde beholdt kortet og kjøpt ny cpu istedet, det blir ikke noen merkbar forbedring med nytt hovedkort (på tester får du nok noen poeng mer men ikke vært 1800kr for et 800mhz bus kort)

du vil uansett merke forkjell på en celly 20/30 og en p4 2.8, den overklokker du lett også.

folk er jo gale når det gjelder hardware, mitt motto er kjøp i mellomskiktet og bruk resten av pengene på en sydentur :D

Lenke til kommentar
Skal snart bestille meg et hk og en cpu! Men lurer på hvilket av dei nye 800mhz kortene er bra! Har noen urls til sider med tester?  

Tror dere det er stor forsjel på 533 til 800? Sitter nå med et msi max2 kort og en [email protected] celly cpu:( Vet ikke helt om jeg skal kjøpe en 2.8 533 og bruke kortet jeg har eller kjøpe nytt med 800mhz..  Hva ville dere gjort?

Jeg ville spart pengene siden den du har sikkert er fullt ut brukbar. Når Prescott/Athlon64 kommer til høsten ville jeg heller satset på noe nytt.

Men uansett så finnes det omtrent ikke en dataside som ikke har testet noen av de nye hovedkortene. Tom's har startet en roundup av de. Anandtech.com har testet flere, og HardOCP.com har også testet en del tror jeg. Ellers har jo PCWorld.no en rangeringsliste.

Lenke til kommentar

Takker for svar! Msi har et helt greit 800mhz kort til 7-800,- Og cpuene koster omtrent det samme om det er 533 eller 800. Og jeg har 2x256 pc3200 twin ram! Så det blir max 1000.- mere for meg å få 800mhz! Og hvordan er det med overklokking? Er 800mhz like overklokkings vennelig som 533?

Lenke til kommentar
Takker for svar! Msi har et helt greit 800mhz kort til 7-800,- Og cpuene koster omtrent det samme om det er 533 eller 800. Og jeg har 2x256 pc3200 twin ram! Så det blir max 1000.- mere for meg å få 800mhz! Og hvordan er det med overklokking? Er 800mhz like overklokkings vennelig som 533?

Da hadde jeg satset på 800 mhz og ja de er like overklokkbare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...