Glassflasken Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Hei! Jeg skal begynne å dra inn fisk, og selge de. Hva slags garn er det jeg må ha til ørret,når di vanligvis er mellom 300 og 1200 gram? Men så trenger jeg garn til ørret og laks. Noen som vet hva sånne koster osv? noen andre tips, og hva annet må jeg ha? =) TAKK! Endret 10. mai 2010 av Prompejon Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Jeg skal begynne å dra inn fisk, og selge de. Ferskvann: Først må du ha tillatelse av grunneier, men det skjønner du sikkert. Fra 300 -1200 gram er en ganske stor forskjell. Hvis jeg skulle valgt én maskestørrelse måtte det kanskje være 39 mm (eller 16 omfar, såvidt jeg husker). Beregnet på 500 g, men går til både større og mindre fisk. Finnes en tabell på dette. Så er det greit med garnblåse og line i ene enden og garnet gjerne festet med noe søkke i andre. Pris på ferskvannsgarn 25 x 1,5 m ligger på 2-300 kr litt etter kvalitet. Du kan ikke garnfiske etter sjøørret eller laks. Obs, strenge straffer ! Endret 10. mai 2010 av geirm Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Du kan ikke garnfiske etter sjøørret eller laks. Obs, strenge straffer ! QFT - D.J. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå