Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer i Windows, oppstartsreparasjon mislykkes


Anbefalte innlegg

Bra du tok den stresstesten til slutt, den frikjenner desverre ikke gpu helt da du fortsatt har en del problemer der skjermen fryser helt og du må ta en tvungen reboot, det snodige er jo at maskinen ikke slår seg på før etter 30 min i slike tilfeller.

 

Men det er jo vanskelig å gi en full diagnose på feilen når du feks ikke har andre deler du kan prøve med, akkurat som det ser ut nå, så kan det for all del være en feil på hovedkort / problemer med overføring fra harddisk til cpu eller annet ymse feil eller rett og slett sporadiske feiler pga en sviktende gpu.

 

Har du noen muligheter for å prøve et annet skjermkort?

Har du sjekket hendelseloggen? I noen tilfeller så vil du kunne få informasjon der om feks skjermkortdriveren har stoppet og fungere, men ikke alltid.

 

En annen ting som er verdt å prøve er å trykke på "sleep / hybernate" knappen på tastaturet om du har denne, dette er noe som har fungert til meg når skjermkortdriveren har hengt seg helt opp og etterpå var det jo bare å trykke enter for å få opp systemet igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kan prøve med et annet skjermkort (HD 4650), men maskinen har uansett ikke kræsjet på flere dager nå (det går visst i bølger), så selv om den ikke kræsjer med det andre skjermkortet, så er det vanskelig å trekke noen konklusjon. Jeg greier ikke å reprodusere feilen på noen måte :( Skal sette inn det kortet hvis det kommer en ny bølge med kræsjing her. Har allerede tatt det frem og pusset støv av det, men så tok kræsjingen en pause...

 

Sjekket hendelsesloggen tidligere, men fant ikke ut av noe. Får kanskje ta en titt til.

 

Det er forresten en annen feil som skjer ganske ofte, nemlig at maskinen kræsjer mens den prøver å sette seg i dvalemodus. Det skjer kanskje 30% av gangene jeg prøver på det. Når jeg starter opp igjen, sier Windows at det skjedde en feil (Bluescreen). Dette skjedde også før jeg oppgraderte maskinvaren for noen måneder siden, bare CPU som er den samme. Driverne mine er oppdatert.

 

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...