windir Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg har kjøpt meg ny tv for noen måneder siden (Samsung UE40B7070, kant-LED) Nå er behovet for å kunne bruke hodetelefoner til tv-en økt betraktelig og jeg kan ikke helt skjønne at det ikke skal gå an å koble til mine gode gamle IceMatAudio-hodetelefoner med ledning og jack-plugg (3.5mm tror jeg?). Tven har kun optisk digital lydutgang. Kan det kobles til hodetelefoner fra denne optiske utgangen? Finnes det overganger mellom optisk og jack, eller må jeg skaffe en helt ny type hodetelefon? Må det være en trådløs hodetelefon eller kan det være en med ledning, men med et annet tilkoblingsstykke? Jeg lurer veldig på om det ikke finnes noen måte å koble til noen hodetelefoner til denne tven? Dette gjelder sikkert mange andre av de nyeste tvene akkurat nå. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 på spesifikasjoner står det: 1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) - bak Lenke til kommentar
windir Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 på spesifikasjoner står det: 1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) - bak Hvor i all verden fant du de spesifikasjonene? Gi meg link! Uansett så stemmer det ikke.....?? Her er linken fra Samsung sine sider: http://www.samsung.com/no/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE40B7070WWXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec&fullspec=F Inn- og utganger (side) HDMI 4stk USB 2.0 2stk Kompositt (AV) 1stk Inn- og utganger (bak) RF-inngang 1 Komponent (Y/Pb/Pr) 1 Scart 1 PC-inngang (D-sub) 1 Digital Audio (optisk) 1 Ethernet-inngang 1 Lenke til kommentar
windir Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg tenker at en løsning er å bruke en Adapter 3,5 mm hun - 2xRCA han fra Riks-tv mottakeren for å koble til hodetelefoner fra denne lydutgangen. En slik en, se linken: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/kabel-og-kontakt/stereokabel/Deltaco-Adapter35stereo-2xphono/059456.3173/ Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det finnes overgang fra optisk til jack, men det koster noen kroner... Finner ikke produktet akkurat nå, men vet at vi på jobben kunne bestille en til en 600-800 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå