Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med og utvikle følelser, langvarig kjærlighetssorg ?

Gjest hjelpmeg

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpmeg

Scenarioet er da at det ble slutt mellom meg og eks madammen for en 4 mndters tid siden. Jeg savner hun ikke. Tror jeg ikke hvertfall. Etter bruddet ga hun meg utrolig mye dritt og jeg fant ut om utroskap i sluttperioden, gjorde meg møkkskuffa men gadd jo ikke gjøre noe ut av det. Greia er at jeg tenker på sommeren ifjord, beste sommeren jeg NOEN gang har hatt. tenker ofte over alle minnene jeg har hatt med hun og jeg greier ikke tenke på at jeg skulle hatt de minnene med f.eks da en annen jente. Jeg elsker hun ikke lengre, og har ikke noe kontakt heller så snakker jo aldri med hun. I det det blei slutt sa jeg at, yeah jeg orker ikke noen nye forhold så du slipper og tenke på noe sånt, og da sa hun det samme. 3 uker etter hadde hun hooka opp med en nye en og jeg blei selvfølgelig såret over at over 1 år i forhold med meg ble visket vekk så fort.

Så til problemstillingen. Jeg har ikke noe problem med og hooke opp jenter. Jeg får høre ofte at jeg er en kjekkas, kler meg riktig slik fruene liker og se det og er en gentleman (får jeg høre ifra de fleste ihvertfall) greia er at ikke enda har jeg greid og utvikle følelser for ei eneste jente. og 3-4 av dem har jeg VIRKELIG hatt lyst til det. Fordi de har hatt utseende jeg liker, kledd seg som jeg liker. vert ei sånn jente jeg jakter på(trodde jeg?) ilag med de nye jentene tenker jeg også ofte over at "sist jeg gjorde dette var jeg med ******* det var sykt koselig" Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan utvikle noenting mellom noen av jentene jeg møter, jeg flørter jo og trykker på de rette knappene hos de så jeg får høre at de utvilkler det ifra demmes side men ifra min side er det helt dødt...

Skal sant sies at eks kjæresten min er den eneste jeg har vert forelsket i. Altså trodde jeg hadde vert forelsket før hun men ikke som når jeg traff hun. Blikket fanga meg, jeg stoppa opp, Sommerfugler i magen hver gang jeg fikk en mld osv. u know the drill..

Hvorfor greier jeg ikke og utvikle noe for de ? sitter fortsatt minnene etter eks madammen for hardt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle mennesker er ikke skrudd sammen likt. Ikke alle blir forelsket eller vil føle kjærlighet slik som samfunnet beskriver følelsen.

Det finnes også noen mentale "tilstander" som kan påvirke følelseslivet til noen mennesker, men de har som regel endel andre aspekter som vil spille inn også.

Som du sier så spiller også tidligere erfaringer inn, har man blitt dypt såret så vil man automatisk kapsle inn sine følelser slik at man beskytter seg mot å bli såret senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...