Gå til innhold

Samsung 2010 modeller, hvilken velger man av disse?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nok en kjedelig - hjelp meg med å velge ny tv tråd

Nåværende TV : Fujitsu Siemens Myrica 46" 720p helt ok sortnivå, men mistenker at det er noe gråere enn dagens gjennomsnitt.

Mine håp for oppgradering :

- Høyere oppløsning 1080p

- Bedre sortnivå og lite clouding/bleeding, har pr dags dato litt bleeding i hjørner ser det ut som. Men er egentlig ikke spes. plagsomt.

Jeg tenkte å kjøpe meg en av de følgende nye Samsung tv'ene (2010 modeller)

55" LED : UE55C6705USXXE - Antatte pluss : oppløsning, 55", LED = bra sortnivå?

46" LED : UE46C6715USXXE - Antatte pluss : oppløsning, LED = bra sortnivå?, hvit og fin å ha på veggen

46" LCD : LE46C755R2WXXE - Antatte pluss : oppløsning, 3D!, bedre sortnivå enn jeg har nå, billigst av disse tre.

55" LED er dyrest, 46" LED er rundt 5 000 kroner billigere, mens 46" LCD 3D tv'en koster 2000 kroner mindre enn den midterste igjen. Og har allikevel 3D. Briller koster penger i tillegg riktignok.

Hva velger jeg? Dilemma situasjon. Vet ikke selv hvordan 3D er på flatskjermer, kun opplevd dette på kino.

Det jeg lurer litt på er :

Vil jeg ved å svi av 15 - 20 lapper få et stort bildekvalitetsløft fra min nåværende situasjon?

Vil jeg angre hvis jeg velger en av tv'ene uten 3D senere?

Er LED'ene bedre på bildekvalitet enn LCD'en jeg har pastet?

Hvordan er det med clouding på samsung mtp LCD vs LED?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel for å svare på noen av spørsmålene dine: Ja, du vil få en vesentlig oppgradering uansett hva du velger. Om du vil angre på 3D eller ikke er umulig å si, men husk at 3D er helt elendig om ikke rommet er ganske så mørkt. Ville gått for 55 tommer dersom du skal ha en 3d tv. 46 virker veldig puslete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...