Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hit exchange

Mr_Pickels

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på om "hit exchange" er lovelig?

For å opplyse de som ikke vet hva det er:

Hit exchanging fåregår på sider hvor man kan registrere en nettside man eier eller er en del av, så for hver 2. av andre folk sine sider du ser vil 1 person se din side. Man vil da tjene penger fra reklamene man har på siden man eier. Og de fleste vil jeg tro ihvertfall bruker auto-refresh istedenfor å trykke F5 annenhvert sekund :p

Er ikke akkurat noe millionbeløp man tjener på dette, men det blir litt ekstra cash av det når det står på over natten etc. men jeg har ingen planer om å bli saksøkt eller havne i fengsel.. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at organisert virksomhet vil være i strid med vilkårene du "skriver under på" når du aksepterer annonseavtalen. Jeg tror ikke det er noe straffebud mot dette - men øyeblikkelig terminering av annonseavtalen og et påfølgende krav om tilbakebetaling av fortjenesten vil nok være å forvente.

Lenke til kommentar

du kan også forvente bli svartelistet fra samtlige større hit exchanges idet en av de tar deg for juks, noe de er ganske strenge på.

tracker koden ser trossalt hvor hitsene kommer fra, forøvrig på 99% av exchangene vil maks 2sider pr ip pr døgn telle.

Lenke til kommentar

du kan også forvente bli svartelistet fra samtlige større hit exchanges idet en av de tar deg for juks, noe de er ganske strenge på.

tracker koden ser trossalt hvor hitsene kommer fra, forøvrig på 99% av exchangene vil maks 2sider pr ip pr døgn telle.

Hvorfor skulle hit exchange sider svarteliste meg? Det er de som leverer tjenesten.

Jeg kan prøve å nermere forklare hva en hit exchange side er:

Feks. 1000 folk joiner en hit exchange side, alle sammen registrer en hjemmeside de eier som har feks. AdSense. Hit exchange siden vil bruke browseren din til å besøke de 999 andre sidene som er registrert, så din IP adresse blir brukt til å vise reklamen på deres side, altså de andre medlemmene tjener penger på det, tilbake vil de 999 andre medlemme besøke din hjemmeside å dermed vil du tjene penger av reklamene din hjemmeside har vist. Hit exchange siden gjør alt dette automatisk i gjengjeld bruker de din IP til å vise deres reklame så de også tjener penger.

Det jeg frykter er om google prøver å spore medlemmer av sånne sider, om de i det hele tatt kan. Og lovene rundt dette. De kan vel ikke akkurat bevise at jeg ikke ser på reklamene som popper opp?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle hit exchange sider svarteliste meg? Det er de som leverer tjenesten.

fordi du ikke har lov og besøke din egen side når du bruker hit exchange.

så om du blir busted for og gjøre det for forsøke jukse blir url svartelistet fra samtlige siden de tipser hverandre.

er også imot google adsense sine regler organisere trafikk slik, men ikke noe de går aktivt inn for og slå ned på med mindre du misbruker dyre keywords av typen 10$+ pr klikk.

Lenke til kommentar

fordi du ikke har lov og besøke din egen side når du bruker hit exchange.

så om du blir busted for og gjøre det for forsøke jukse blir url svartelistet fra samtlige siden de tipser hverandre.

er også imot google adsense sine regler organisere trafikk slik, men ikke noe de går aktivt inn for og slå ned på med mindre du misbruker dyre keywords av typen 10$+ pr klikk.

*Sigh* Du har ennå ingen peiling hva en hit exchange side er :p

Lenke til kommentar

bruker flere hit exchanges for trafikk selv, ser f.eks i går hadde jeg 230k popunders som tjente meg 184k popunders hos andre i nettverket jeg er i for exchange :)

av de gidde det knappe 7k som forble på siden 10trykk eller mer.

bruker ikke adsense selv siden de gir lite penger for nisjene jeg er i, popunders er i gråsone men hit exchanges generelt er lite populært blant annonsører siden du blåser opp trafikken din for bedre rates.

men uansett hvordan du setter det opp gjennom gjerne gjennom nett-tjenester som deler svartelister eller gjennom forums direkte med andre uten noen mellom-tjeneste.

så er fellestrekket at det ikke er lov hos de fleste annonsører, alle de støre som adsense,yahoo,etc er rimelig strikte.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...