Sacho_chan Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg lurer på om hvis jeg tar en klamydia test, og jeg er posestiv, og jeg bare har hadde sex med kjæresten min en gang før jeg testet meg for klamydia (og den viste posestiv) hvor stor sjanse er det for at kjæresten min er smittet da? Dette har ikke skjedd, jeg bare lurte på det. Lenke til kommentar
Gjest Bell Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 da bør kjæresten din utvilsomt også ta en test. Lenke til kommentar
Gjest Chlamydia Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Chlamydia regnes som en "allmennfarlig smittsom sykdom" og ifølge norsk lov (smittevernloven) er man pliktig til å delta i smitteoppsporing hvis man tester positiv. Dvs at kjæresten din nok må få beskjed slik at han også kan teste seg (gjelder også tidligere partnere). Chlamydia gir i mange tilfeller ikke symptomer og kan derfor være vanskelig å mistenke, men ubehandlet kan smitten føre til infertilitet og alvorlig infeksjon. Det er forøvrig gratis å teste seg, ingen egenandel på konsultasjon og gratis medisin. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Bra innlegg, forøvrig vil jeg stresse det punktet at veldig mange er asymptomatiske (ikke merker sykdommen). 8 av 10 jenter har ingen symptomer på sykdommen 5 av 10 gutter har ingen symptomer på sykdommen. Derfor, selv om man ikke merker noe, betyr ikke det at man ikke er smittet! Klamydia er den seksuelt overførbare sykdommen i norge med hyppigst innsidens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå