Gå til innhold

JavaScript / Flash tab-kontroll

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkurat fullført min nye fotoportfolio, www.madsfarner.com . Problemet mitt ligger i galleriene. Jeg bruker SimpleViewer til å vise bildene mine. Disse åpnes i ny fane hver gang du trykker på en ny kategori. Flere som har sett igjennom siden sier det virker vanskelig å finne ut av hvordan man kommer seg tilbake.

Jeg kunne trenge noe javascript så jeg kan lage en knapp for å lukke fanen med galleriet, noen som har noen ideer? window.close fungerer ikke.

Noen som har noen andre invendinger om siden? Noe som burde forbedres!

Håper noen tar seg til tid å svare...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på kildekoden bak http://www.gtalbot.org/BrowserBugsSection/MSIE6Bugs/ClosingWindowsNotOpenedByJS.html

Ser ut til at the er window.close som er brukt, kanskje din syntax er feil? :p

btw, jeg synes kanskje du skulle ha integrert galleriet ditt i designen fremfor å poppe opp en ny side... og når jeg først er i gang synes jeg designen din er alt for mørk, du må ta hensyn til at hver eneste bruker med sitt datautstyr er unik, og på lyssvake skjermer faller mye av bakgrunnsteksturen din bort.

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Ta en titt på kildekoden bak http://www.gtalbot.org/BrowserBugsSection/MSIE6Bugs/ClosingWindowsNotOpenedByJS.html

Ser ut til at the er window.close som er brukt, kanskje din syntax er feil? :p

btw, jeg synes kanskje du skulle ha integrert galleriet ditt i designen fremfor å poppe opp en ny side... og når jeg først er i gang synes jeg designen din er alt for mørk, du må ta hensyn til at hver eneste bruker med sitt datautstyr er unik, og på lyssvake skjermer faller mye av bakgrunnsteksturen din bort.

Sjekka linken du ga, men som det står lengre ned på siden, så fungerer ikke scriptet i bla. Firefox. Script kan bare lukke vinduet hvis script åpnet det, noe jeg regner med er umulig å gjennomføre når linkene ligger i Flash.

I tillegg har jeg prøvd å integrere galleriene i selve Flash filen, men hvis jeg skal bruke SimpleViewer må jeg kjøpe en Pro version som kan implementeres i Flash filer. Denne gratis versionen gir meg bare en feilmelding om at SimpleViewer ikke kan "embeddes" i Flash. Så da må jg evt lage mitt eget galleri som kan loades som swf på vanlig måte.

Når det kommer til hvor mørk siden er har du jo et godt poeng. Vet ikke om dette er noe jg kommer til å gjøre noe med, men skal ha det i bakhode! takk for tips..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
noe jeg regner med er umulig å gjennomføre når linkene ligger i Flash.

Må linken ligge i flashen da? jeg kikka på galleriet og det er jo en webside du bare kan adde kode til før eller etter inkluderinga av flashen?

Selve knappen man trykker på ligger jo inne i Flash fila. Så det hele må jo være delevis i flash. Men er det mulig å få Flash til å kjøre script fra HTML siden? Altså, sett med AC øyne, hatt en eventListener i flash og selve event-funksjonen i HTML fila?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...