NeEeO Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Hei, jeg er nybeginner i java(Helt helt fersk), kan litt HTML. Anbefaler dere noen java bøker? (helst på norsk, men om den er på engelsk burde den være litt enkelt å forstå.) Men jeg vil lære java PGA, ønsker å lage mobilspill, men det vil sikkert ta 1 år, før jeg skjønner det.. Jeg er bare 13 år gammel. Håper på jeg får svar fort Takk. Endret 9. mai 2010 av Unitedman Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Hmm... førsteåret på universitetet hadde vi denne boken. Jeg har den ennå, kunne også tenke meg å bli kvitt den Boka er et par år gammel, men siden den er såpass fundemental er de aller fleste prinsipper og kodesnutter de samme ville jeg tro. Endret 10. mai 2010 av South_Bridge Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Så? er det noen som anbefaler en bok? eller står jeg her å bare snakker, uten at noen bryr seg? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Norske programeringsbøker er det generelt få av. Vil anbefale deg å heller se på engelske. Head First Java har jeg hørt skal være god, men har ingen erfaring med java bøker selv, bortsett fra Rett På java, som jeg synes er en veldig dårlig bok. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Så? er det noen som anbefaler en bok? eller står jeg her å bare snakker, uten at noen bryr seg? Jeg gav deg et tips jeg, linka til og med til amazon.co.uk Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Oh, ok, takk noen flere? Men jeg vil helst ha en sjukk bok sånn at jeg ikke trenger å kjøpe en ny en vær4 månde. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Trust me: om du er fersk og skal ha en bok av denne typen vil boka jeg anbefalte være nok. vi brukte et helt år på den på universitetet (ikke at den er vanskelig, universitetet tok det langsomt) MEN, som jeg sa så er jeg keen på å bli kvitt min bok... interessert? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Ah. ja jeg er intressert men er den boka du har gammel? liksom den har ikke mye av det nye. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Den er et par tre år gammel, men som jeg nevnte så er prinsippene de samme. en string er en string og en int er en int... samme med et objekt. Hvis du er ny tror jeg du vil ha god nytte av boka. Jeg hadde iaff. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Den er et par tre år gammel, men som jeg nevnte så er prinsippene de samme. en string er en string og en int er en int... samme med et objekt. Hvis du er ny tror jeg du vil ha god nytte av boka. Jeg hadde iaff. Ok, takk Jeg skal kjøpe den får jeg kjøpt den i notabene, arkbok?? eller må jeg bestille den? hvor mye kan den koste?(Håper ikke på over 300kr). Endret 10. mai 2010 av Unitedman Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du kan kjøpe den av meg... Nice price 4 u. Jeg vurderer bare å ta frakt for den Send meg en PM. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Hmm... førsteåret på universitetet hadde vi denne boken. Jeg har den ennå, kunne også tenke meg å bli kvitt den Boka er et par år gammel, men siden den er såpass fundemental er de aller fleste prinsipper og kodesnutter de samme ville jeg tro. Hmmm...Hva heter bok nr 1, det der er bok nr. 2, kan noen gi meg link til bok nr 1, helst en norsk nettbutikk. Og kan noen forklare meg om bok nr.1 er lettere en bok nr.2? er bok nr 1 gamlere? DA GIDDER JEG IKKE Å KJØPE BOK NR.1. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det er ikke bok nummer 2. Den heter Core Java 2, fordi den bruker J2SE. Det står faktisk også lenger nede at det er volum 1. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Det er ikke bok nummer 2. Den heter Core Java 2, fordi den bruker J2SE. Det står faktisk også lenger nede at det er volum 1. Ah, takk :!: Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Norske programeringsbøker er det generelt få av. Vil anbefale deg å heller se på engelske. Head First Java har jeg hørt skal være god, men har ingen erfaring med java bøker selv, bortsett fra Rett På java, som jeg synes er en veldig dårlig bok. Ja! Hadde den på universitetet, ikke noe særlig. Jeg bruker nå Murach's Java SE 6, den syner jeg er veldig grundig og bra. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Norske programeringsbøker er det generelt få av. Vil anbefale deg å heller se på engelske. Head First Java har jeg hørt skal være god, men har ingen erfaring med java bøker selv, bortsett fra Rett På java, som jeg synes er en veldig dårlig bok. Ja! Hadde den på universitetet, ikke noe særlig. Jeg bruker nå Murach's Java SE 6, den syner jeg er veldig grundig og bra. Hmm..nå blir jeg litt forvirra, hva skal jeg velge mellom ? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Les hele posten, så ser du at vi ikke snakker om samme boken som du vurderer å kjøpe. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Les hele posten, så ser du at vi ikke snakker om samme boken som du vurderer å kjøpe. Jeg vet det, men hvilken av de to bøkene skal jeg velge? noen forslag? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 På både Universitetet i Bergen og Høgskolen i Bergen brukes boken "Java som første programmeringsspråk" av Mughal, Hamre og Rasmussen (minst to av disse er forelesere ved UiB). Jeg har egentlig ikke brukt boken så veldig mye selv, men den står på norsk og fremstår som både grundig og lettfattelig. Jeg har ikke så mange andre bøker å sammenligne med, men hvis du ønsker en bok på norsk tror jeg det skal mye til å finne noe som er merkbart bedre. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Hmm..Jeg trenger virkelig ikke en på norsk, om det er lett å forstå på engelsk Endret 11. mai 2010 av Unitedman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå