MrAvionics Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hva skjer hvis jeg gjør det emnetittel beskriver ? Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Hva skjer hvis jeg gjør det emnetittel beskriver ? Går helt fint. Kjør på. Forskjellen er at 98 oktan har et høyere selvantennelsespunkt, dvs. at den tåler å gå på høyere tenning/høyere kompresjon enn 95 oktan. Ergo 98 oktan er mere bankefast. Er ingen forskjeller på energiinnhold eller noe som helst bortsett fra antennelsespunktet. Og prisen da...... Endret 9. mai 2010 av kimosabi Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Ok, så det går fint ? Har et spørsmål til: Shell V-power, har det noe for seg ? Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Ok, så det går fint ? Har et spørsmål til: Shell V-power, har det noe for seg ? Shell V-power har ingenting for seg hvis du ikke justerer tenning, eller har en bil/motorsykkel med bankesensor som regulerer tenninga deretter. Det er mange som fyller V-power på tanken og "merker" god forskjell uten at noe annet blir justert. Typisk placebo effekt. Prøvde V-power et par tanker på min bil med forgasser og vanlig fordeler med trykkregulator og det gjorde ingen forskjell i det hele tatt bortsett fra at lommeboka fikk svi litt ekstra. Skal du ha nytte av høyere oktan bensin så må tenning etc. justeres deretter enten om det skjer elektronisk via chip/seljusterende elektronikk eller om du gjør det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå