Gå til innhold

extern lydkort hva er best for nybegynner?

loknar

Anbefalte innlegg

skal investere snart i et extern lydkord og har relativ lite peil på det

kortet burde ha midi

førdig jeg tenkte enten og koble det gjennom midi til lydkortet

+ hadde tenkt meg å kjøpe kansje et keyboard/piano en ang i frmatida og de har ofte midi udgang har jeg hørt

jeg burker cubase essentiel 4 og vista ultmate 64 bit

so burde ikje har noe driver problemer med dettte

noen ideer hva er best da?

hadde kikket litt på focusrite saffire 24 pro men det har vel driver problemer med 64 bit

thx4help :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan love deg at det ikke er for høy latency. Du vil alltid finne personer som har dårlige erfaringer uansett hvordan lydkort du googler. Så hvis du ikke har tenkt deg opp i prisklassen over 10k, så tviler jeg på at du vil finne et kort som er mye bedre enn dette, det vil nok da gå mest på smak.

Edit: Dog vet jeg ikke hvordan det funker med 64-bit.

Endret av ertestuing
Lenke til kommentar

Lydkort og 64-bit har jo alltid vært en litt sketchy greie. Har selv 64-bits OS og det har vært noen problemer med lydkortet inntil det kom ordentlige firmware og software-oppdatering som fikset dette.

Jeg kikket faktisk på det samme kortet som deg (Focusrite Saffire 24 Pro) og ble anbefalt om å legge litt mer i og gå for T.C. Electronics Impact Twin. Dette gjorde jeg, og jeg har ikke angret et sekund. Mange routing-muligheter, god software, medfølgende plugins av god (T.C.-) kvalitet, 2 pre-amps som i sin prisklasse er nærmest umulig å matche, 2 outputs for øreklokker ++.

Uansett hva du går for vil jeg anbefale deg og oppgradere til Windows 7. Vista hadde en del problemer med lyd etter hva jeg husker, noe Win 7 er betraktelig bedre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...