Gå til innhold

Hvilket skjermkort skal eg gå for! pris 3000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardisk Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM 3 stk - 1x dvd rom.

Intel Core™ 2 Duo E7400 2,8GHz, Socket 775, 3MB, FSB 1066, Boxed Prossesor

- Hovedkortet er Hovedkort Gigabyte GA-EP45-UD3LR, P45, Socket-775 ATX, GbLAN, DDR2, ICH10R,PCI-Ex(2.0)x16 -

Ram Crucial DDR2 PC6400 2GB KIT CL6 Kit w/two matched DDR2 PC6400 1GB CL6 har 2 av disse altså 4 gig totalt! -

Skjermkort XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3,PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz

Håper det går, så kjøper eg ny størmforsyning nå eg får feriepenger

Lenke til kommentar

Hva er det verste som kan skje visst skjermkortet ikke får nok strøm? Siden det står at det anbefales 500w og eg har 460w. Kan eg ødelegge pcen??

Og hvor stor forskjell er det i grunnen på HD5870 og Xfx 8800 Gts? Blir det revulusjon eller er det bare litt bedre ??

Lenke til kommentar

Fy søren! Ja nå steig skjermkortet 400,- kr i pris! Herregud! Det iritterte wildt!!! Nå skal eg hvertfall ikke kjøpe det på komplett!

Komplett er dyrt uansett. I 95% av tilfellene vil du finne oppsettet ditt billigere et annet sted. Halvparten av tilfellene hvor du ikke gjør det, er det fordi det inneholder varer som ingen andre enn Komplett fører.

Lenke til kommentar

Hei nå blei eg litt forvirra! Se på disse testene der dem har kjørt Company of Heros i 1280*1024 her måler dem fps og gjennomsnitlig fps.

Her er testen for Xfx 8800Gts Link Her viser dem en fps på 121,5 på mitt 8800gts 320mb

Her viser dem for HD 5870 Link Som dere ser så viser HD 5870 Lightning 117,5 altså lavere en mitt gamle 8800Gts

Håper dere kan forklare dette får eg skjønner ikke det! Trodde jo seffølgelig at HD 5780 var en stoooor forbedring i forhold til 8800gts!

Lenke til kommentar

Det er to ganske ulike tester. Testen du linker til viser en graf for 8800GTS i Company of Heroes, med 4*AA og 16*AF, og grafen viser avg. (gjennomsnittlig) FPS på 121,8.

Testen av HD5870 viser en graf for Company of Heroes uten å spesifisere AA/AF, men den viser altså to ulike verdier: en minimumsverdi og en snittverdi. Minimumsverdien for HD5870 er 117,8 FPS, mens snittet ligger på 262,9 FPS. Skal man dømme ut ifra testene du linker til, yter altså HD5870 over dobbelt så bra som 8800GTS (men dette avhenger selvsagt også av resten av maskinvaren). AA/AF har også en del å si.

Skrik ut hvis jeg har oversett noe.

edit: leste av verdier i feil graf.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Så lenge man har over 100 fps har det lite å si om man har 120 eller 200, tror det vil være veldig vanskelig å se noen forskjell, særlig når PC skjermen uansett ikke har mer enn 60 Hz til vanlig. Se heller på nyere spill som krever mer av skjermkortet for å sammenligne ytelse. Men jeg tror du kommer til å merke en stor forskjell da HD 5870 er en massiv forbedring fra 8800 GTS.

Lenke til kommentar

Så lenge man har over 100 fps har det lite å si om man har 120 eller 200, tror det vil være veldig vanskelig å se noen forskjell, særlig når PC skjermen uansett ikke har mer enn 60 Hz til vanlig. Se heller på nyere spill som krever mer av skjermkortet for å sammenligne ytelse. Men jeg tror du kommer til å merke en stor forskjell da HD 5870 er en massiv forbedring fra 8800 GTS.

Ja du ser eg har bestillt HD 5870 og venter det i posten i morgen eller fredag. Å derfor eg er så opptatt av hvor mye bedre det er osv. Siden jul så merka eg voldsomt at 8800gts lå på en 10-20 fps i spill med 1920*1200 og på high\medium. AA\AF er det lenge si eg måtte skru av får i det hele tatt spile skulle bli spillbart.

Så har eg lasta ned Vantge Benchmark får å måle 8800gts og se hvor stor forskjell det kommer til å bli. Eg gleder meg noen sjukt :)

Skal bli så spennende å se nå eg får det nye skjermkortet :) Crysis har eg vell aldri vert høyere en 25-30 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...