Gå til innhold

Hvilket skjermkort skal eg gå for! pris 3000

Anbefalte innlegg

Hei eg ser Komplett har tilbud på dette skjermkortet

*Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, CUDA, 320bit Klokkehastighet 607 MHz 2900,- kr

Eller dette som eg i grunnet hadde tenkt meg før eg så tilbudet

*XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz,Klokkehastighet 850 MHz Pris 3000,- Kr

Har også tenkt litt på dette som er litt billigere

*XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 725MHz Klokkehastighet 725 MHz Pris 2500,- kr

Eg er så i tvil! Men det eg skal bruke skjermkortet til er GAMING og spilling og atter spilling! Og eg liker at det går smuuud :) Og eg håper det skal vare en stund!

Takker får alle svar og tips! Må gjerne komme med andre forslag kjære forum experter :)

Får mye bedre svar på forum en hvis eg går til butikk osv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay ja det så nesten sånn ut. Hvor mye har det å si med ramen på skjerkortet nå det gjelder ytelse og fps osv? Ser at skjermkort med 2gig koster nesten det dobbelte.

Og hvor mye har Klokkehastighet Mhz og si??? Vett ikke helt va dette betyr og va det er godt får.

Ser også at på Geforcen Gtx 470 står det 320 bit hva betyr det? Og hvorfor står ikke det opprørt på det andre Radeon HD 5870

Så lurte eg på hva RAMDAC-klokkehastighet Mhz står får? og hvor mye det har å si.

Og per i dag har eg XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz, men nå eg ser på spesifikasjonen så ser det ikke så dramatisk forskjelligt ut som på HD 5870. Får 8800GTS har 500 Mhs og HD5850 har 850 Mhz

Håper dere gidder svare meg :)

Lenke til kommentar

Okay ja det så nesten sånn ut. Hvor mye har det å si med ramen på skjerkortet nå det gjelder ytelse og fps osv? Ser at skjermkort med 2gig koster nesten det dobbelte.

Og hvor mye har Klokkehastighet Mhz og si??? Vett ikke helt va dette betyr og va det er godt får.

Ser også at på Geforcen Gtx 470 står det 320 bit hva betyr det? Og hvorfor står ikke det opprørt på det andre Radeon HD 5870

Så lurte eg på hva RAMDAC-klokkehastighet Mhz står får? og hvor mye det har å si.

Og per i dag har eg XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz, men nå eg ser på spesifikasjonen så ser det ikke så dramatisk forskjelligt ut som på HD 5870. Får 8800GTS har 500 Mhs og HD5850 har 850 Mhz

Håper dere gidder svare meg :)

KJØP 5870!!!! Klokkehastigheten har litt å si, men det er ikke det det går på, det har med shadere osv, og gigabyte/s osv, 2gb minne er vel og bra det, men mer enn 1gb er ikke egentlig nødvendig.

Lenke til kommentar

Skjermkortet du hadde deg sett deg ut var nok en del av Superweekend tilbudet til Komplett, så at det er frekt at prisen stiger når Superweekend er over kan jeg ikke helt skjønne. ;)

De har sånne tilbud hver helg, som ender når det bikker mandag. :)

Edit: Eventuelt var det en del av Gamer dager, som var forrige uke. Nå er det ny uke, og gamer dager over, og tilbudet og.

Endret av crabster
Lenke til kommentar

Jo det er frekt får nå har eg psykt meg opp til å ta risken å invistere 3000,- kr i dette skjermkortet! Eg som har dårlig rå og alt tenkte eg skulle sjangse denne lønninga og prøve å leve økonomisk siden eg sko ha det skjermkortet! Så akkurat nå eg har klart å bestemme meg så setter dei pinnade meg opp prisen med nesten 500,- Norske Kroner! Komplett må da ta litt hensyn her! Eg visste ikke det var tilbud som "bare" varer ei uke! aarrrrg fyyyyyyyyyyyyy

Lenke til kommentar

Jaja da ble det bare 99 kr dyrer en eg hadde tenkt! Har aldri handla hos Dustin men en gang må ver den første! Får med 2 spill og ser eg :)

Crabster: ok, ja da er vi snart 2 da :) Eg har 8800Gts og det lagger i fleste spill på high! Skal bli digg å slippe å tenke på lag osv, kan ha alt på fult i gjen :)

Lenke til kommentar

Dustin er fine saker. :)

Hehe, har ikke sett så nøye på hva som fulgte med jeg. Pakka ut korte og stappa det i så fort så mulig, hehe.

Forresten så kjører viften på 55% når du idler og er i windows og sånt, syntes personlig det er litt mye bråk, selv om jeg har et godt lyddempa kabinett, så jeg bruker å stille den ned manuelt i Catalyst Control Center (driverne som du bruker til Radeon kort). Husk bare å stille opp igjen vifta, eller sett tilbake på automatisk før du spiller igjen. :p

Lykke til med kortet og gaminga. :)

Lenke til kommentar

Tror dere strømforsyning på 460w holder til HD 5870 ?? Ellers har eg *

431992 - Intel Core™ 2 Duo E7500, Dual Core, 2.93Ghz, Socket 775, 3MB, 65W, 1066MHz, Boxed w/fan

* 490136 - Gigabyte GA-EP45-UD3LR, P45, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH10R, PCI-Ex(2.0)x16

* 344667 - Crucial DDR2 PC6400 2GB KIT CL6, Kit w/two matched DDR2 PC6400 1GB CL6

Lenke til kommentar

Det kommer du til å merke ganske fort :) Om den faktisk leverer 460w og spenninger som kreves, så skal det gå.

Din CPU kommer nok til å bli en flaskehals, og jeg håper at du har mer enn 2gb ram.

Jeg oppgraderte til 5850 fra 8800 gtx, men så måtte jeg oppgradere cpu til en q9400 for å få optimal ytelse på spill.

Lenke til kommentar

Det kommer du til å merke ganske fort :) Om den faktisk leverer 460w og spenninger som kreves, så skal det gå.

Din CPU kommer nok til å bli en flaskehals, og jeg håper at du har mer enn 2gb ram.

Jeg oppgraderte til 5850 fra 8800 gtx, men så måtte jeg oppgradere cpu til en q9400 for å få optimal ytelse på spill.

Det er noen som sier det og noen som sier at eg kommer til å merke stor forskjell! Eg må uansett ta en ting om gangen siden det blir dyrt dette her. Eg har 4gb ram :)

Får oppgraddere resten når feriepengene kommer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...