Mikr89 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hei. Netopp fått en mac mini som jeg bruker til htpc,og hadde sett stor pris på om noen kunne hjelpe. Takker for svar Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Start en film også dobbeklikker du på filmen. Lenke til kommentar
Mikr89 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Start en film også dobbeklikker du på filmen. Vet jo det,men mente kort forklart hvordan får jeg låse vlc på crop 16:10 vær gang jeg starter en film,da dette dekker hele tv skjermen min uten noen svarte sider. Noen som vet hvordan en fikser det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det var umogeleg å forstå ut frå det fyrste innlegget ditt. Har ikkje testa sjølv, men i innstillingane finn du eit crop-filter, som du kan prøve: Verktøy --> Innstillingar. Klikk på «Alle» nede til venstre, for å få fram alle val. So ser du under Video --> Filter, i lista til venstre. Her finn du eit som heiter «Klipp til» (antar det heiter Crop på engelsk), der du mellom anna kan setje eit «Manual ratio». 1600 vil tilsvare 16:10, so skriv inn det i den ruta. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Video --> Aspect ratio --> det som passer din skjerm. Mvh Francis Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Video --> Aspect ratio vil ikkje beskjære videoen, berre skvise den saman. Video --> Crop derimot, vil beskjære. Eg antok at det valget ein gjorde ikkje ville verte satt som standard for alle videoar ein opnar, men om so er tilfelle, vil det vere enklare enn mi løysing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå