Valkyria Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Jeg skal kjøpe meg ny mobil i veldig nær framtid, og valget ser ut å balansere mellom HTC Hero og LG GW620. Begge tilfredstiller mine behov for mobil, og de stiller ganske likt alt i alt. Det som kan være det avgjørende valget er at Hero har minimalt med videoformater den spiller av, mens GW620 har rikelig med formater som støttes. Hero scorer gjerne litt bedre på nesten alt, men når jeg først skal ha meg ny mobil ønsker jeg at jeg skal kunne ha mulighet til å kunne se op film/serier f eks på reiser, noe Heroen scorer dårlig på. Så fins det noen medieavspiller til Hero/android som tillater å spille divx filer(som 95% av mine mediefiler er)? Håper på svar Endret 9. mai 2010 av Valkyria Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Ryktet sier at Coreplayer til Android nærmer seg en release (det er i alle fall slik jeg tolker de mange postene om temaet på Coreplayer-forumet), og da vil du i det minste få en god spiller som støtter DivX og XviD. Trr imidlertid at den koster penger. Ellers bruker folk å nevne yxplayer(?), men den er visst en smule buggy. Jeg tror ikke at det finnes noen perfekte gratisalternativer for avspilling av Div på Android i dag. I følge Coreplayer-teamet har deres problem vært "Java-motoren" i Android, som inntil nylig kun har tillatt høylevel-kall, og ikke direktetilgang til hardware i telefonen. Dermed er det vanskelig å spille av DivX i god nok ytelse. Android-teamet har imidlertid gjort store forbedringer her i nyere releases, så jeg tipper at det skjer ne på DivX-fronten om ikke så altfor lenge. Kanskje omtrent samtidig med Android 2.2? Coreplayer hevdes i såfall å skulle fungere på alle versjoner av Android, men det gjenstår vel å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå