pronoob Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hei! Skal ha ny gamerpc til under 10k. Med skjerm,tastatur,mus, musematte, hele pakka rett og slett. Her er det jeg tenker meg å kjøpe, om tilbakemeldingene er bra. Har ikke valgt quadcore cpu da jeg har annen pc som tar seg av all form for rendering etc. Denne er kun til spill, ikke noe annet. 1x In-Win Fanqua Midi Tower Sort 1x Cooler Master Silent Pro M600 600W PSU 1x Gigabyte GA-MA785GT-UD3H, Socket-AM3 (Valgt å gå for dette da jeg ikke er noe stor fan av MSI, +hdmi etc) 1x AMD Athlon II X2 240 (Ikke behov for quad, se over, kommer til å overklokke denne) 1x Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, (Billig og god?? ram) 1x PowerColor Radeon HD 5850 1GB GDDR5 (Vurderte dette opp mot 2x5770, bestemte meg for 1x 5850 med mulighet for ett til 5850 senere) 1x Hitachi Deskstar? 7K1000.C 250GB (Har ca 2tb mobile harddisker. Valgt billig løsning her for å komme under budsjett.) Resten av budsjettet tas opp av mus,skjerm,musematte, trådløst nettverk etc. Er dette en grei løsning? Takker for svar! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg er ingen tilhenger av billig ram, hvis den er garantert å være kompatibel av enten hovedkort eller minneprodusent så ok. Jeg ville nok vurdert ett sterkere powersupply også, min erfaring er at de fleste planer om å "senere" gå over til crossfire eller SLI som regel aldri blir noe av siden den dagen behovet melder seg så er prisene på de "dyre" kortene sunket så mye at det blir mer gunstig å heller kjøpe ett slikt. 700-750watt burde holde også til ett fremtidig bytte til ett 5970 kort. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg er ingen tilhenger av billig ram, hvis den er garantert å være kompatibel av enten hovedkort eller minneprodusent så ok. Jeg ville nok vurdert ett sterkere powersupply også, min erfaring er at de fleste planer om å "senere" gå over til crossfire eller SLI som regel aldri blir noe av siden den dagen behovet melder seg så er prisene på de "dyre" kortene sunket så mye at det blir mer gunstig å heller kjøpe ett slikt. 700-750watt burde holde også til ett fremtidig bytte til ett 5970 kort. Såvidt jeg vet clasher Crucial brikkene med MSI hovedkort, men erfaringer jeg har lest sier at de passer ganske bra med de fleste andre hovedkort. Skal sjekke ut det med psu, valgte den hovedsakelig pga den skal være kald og stille Takk for tips. Tror du CPUen holder, om man tar med overklokking i regningen? Lenke til kommentar
Theiz Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Ville nok gått for en 4 kjerner eller amds nye x6 da nye spill har begynt å benytte seg av flere kjerner feks https://prisguiden.no/produkt/110664 Endret 9. mai 2010 av Theiz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Ville nok gått for en 4 kjerner eller amds nye x6 da nye spill har begynt å benytte seg av flere kjerner feks https://prisguiden.no/produkt/110664 Budsjett Theiz, budsjett. Lenke til kommentar
Theiz Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Ville nok gått for en 4 kjerner eller amds nye x6 da nye spill har begynt å benytte seg av flere kjerner feks https://prisguiden.no/produkt/110664 Budsjett Theiz, budsjett. Beklager så ikke at prisen inkluderte skjerm/mus/tastatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå