Gå til innhold

Stasjoner Pc Max 15 tusen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke overclocke så muligens 2,66ghz blir litt for lite? Angående i5-750

På ingen måte, det er grafikkort som blir flaskehals ved gaming.

Jeg anbefaler 12GB RAM og et 64bits system når du velger CF eller SLI.

flaskehals ved gaming er ikke alltid grafikkortet, det var mer vanlig før. I dag er det gjerne harddisken og prosessoren,2,66ghz er helt ok for alle spill i dag, men vil være litt lite hvis du velger høy oppløsning på simulatorspill. Anbefaler en liten ssd for OS og en WD raptor 600GB for prog i raid0

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke overclocke så muligens 2,66ghz blir litt for lite? Angående i5-750

flaskehals ved gaming er ikke alltid grafikkortet, det var mer vanlig før. I dag er det gjerne harddisken og prosessoren,2,66ghz er helt ok for alle spill i dag, men vil være litt lite hvis du velger høy oppløsning på simulatorspill. Anbefaler en liten ssd for OS og en WD raptor 600GB for prog i raid0

Er ikke helt enig i dette. Bortsett fra noen få spill som feks Flightsim x så er det skjermkortet som er avgjørende. Det er klart at jo høyere gjennomsnittlig fps du har i spillet jo mer har cpu å si.

Men har det noen betydning om du ligger på 100fps eller 120? Er det ikke viktigere å ligge på feks 50 isteden for 30 fps i et mer krevende spill?

Hva er poenget med 12gb ram forresten? :p

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i dette. Bortsett fra noen få spill som feks Flightsim x så er det skjermkortet som er avgjørende. Det er klart at jo høyere gjennomsnittlig fps du har i spillet jo mer har cpu å si.

Men har det noen betydning om du ligger på 100fps eller 120? Er det ikke viktigere å ligge på feks 50 isteden for 30 fps i et mer krevende spill?

Hva er poenget med 12gb ram forresten? :p

Hei :)

100fps.. ja i noen spill kanskje, men så snart det er noe som krever litt fysikk så faller det til 20-30 å da er det ikke så morro lenger. Personlig ønsker jeg å holde 60fps i snitt på mer krevende spill å da trenger du gjerne opp mot 4ghz. Ikke alle spill er like.

Hensikten med RAM er å laste opp nødvendig data slik at maskinen jobber raskere. Mengde RAM har endret seg med 64bits systemet, og tilater mer og raskere databehandling. Om du velger forlite RAM vil maskinen bruke av harddisken som forøvrig er treg sett opp mot RAM. Behovet vil selfølgelig variere med brukerens valg av program. Jeg benytter pr dags dato opp mot 10 av mine 12BG

Vil tilslutt vil jeg nevne at Nvidia benytter teknologi der GPU hjelper CPU ved behov, og jeg regner med at dette er noe vi vil se mer av i fremtiden :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...