JuC1y Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hei, jeg hadde et problem med RAM'en på Pcen min. Først så hadde jeg 512 MB Ram og nå har jeg plutselig 496 MB RAM :S Jeg vet ikke hvordan, jeg skulle reinstallere et spill og når jeg da skulle installere det på nytt sto det at jeg hadde for lite RAM. Derfor sjekket jeg det opp og fant ut at jeg kun har 496 MB RAM. Så spurte jeg litt om hjelp og fant ut at det var noe galt med skjermkortet.. så jeg prøvde å installere skjermkortet og det funket heller ikke fordi jeg ikke visste hvilke av dem jeg skulle installere. Så jeg åpnet den opp og tok ut RAM'en og puttet den tilbake, og nå når jeg prøver å starte Pcen så kommer det ingenting oppå skjermen, og Pcen lager lyd. Den piper og skjermen starter opp ikke, jeg må få fikset det fordi jeg har viktige dokumenter jeg trenger der. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Mye mulig du ikke har klart å trykke rammen skikkelig på plass. Noen minneslotter er harde å trykke rambrikkene nedi. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 okei, nå er pcen oppe å kjører igjen, satte ikke "rammen" hardt nok inn men, har fortsatt ikke klart å installere skjermkortet noen tips? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Litt avhengig av hva slags skjermkort det er snakk om så kan jeg forestille meg at du kanskje har glemt å koble til den ekstra strømkabelen i enden av kortet. De fleste nye raffere kort må ha mer strøm enn pci bussen klarer å levere, derfor har de en egen strøminngang i bakkant avkortet,eller på den ene siden. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Du har vel et slikt integrert skjermkort. Finn ut hvilket hovedkort du har med CPU-Z, søk det opp og finn driver. Om du har et annet vil det også dukke opp i CPU-Z Endret 10. mai 2010 av Pastafarian Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Har tatt og lastet ned CPU-Z for å finne hvilket skjermkort jeg har, men klarer ikke å finne det, eller vet ikke helt hvor jeg skal se. Kan en av disse være skjermkort? AGP Version 3.0 eller Phoneix Technologies LTD Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Uhm nei, ingen av de. Du har tydeligvis en agp slot i maskinen din, sitter det ett kort der? Det er den øverste bussen mot cpuen. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg har ikke åpnet pcen, brukte bare CPU-Z men vet ikke hvor jeg skal se om skjermkortet mitt.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Uhm hvordan klarte du og trykke fast minnet uten å åpne pc'n? Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 haha, det gjorde jeg før det.. men jeg mente for å sjekke om skjermkortet Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg tror jeg har funnet ut hvilke skjermkort jeg har, men hvordan skal jeg få lastet det ned og installert det uten å betale eller noe slikt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det ser ut til at du har ett integrert skjermkort, den du har uthevet på bildet, og ett dedikert skjermkort av typen ATI Radeon 9600. Drivere til ATI kortet finner du på denne siden. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Ok, takk for hjelpen så det er denne her jeg skal laste ned: Radeon TM 9600 Series? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Ok, takk for hjelpen så det er denne her jeg skal laste ned: Radeon TM 9600 Series? Yup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå