Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter ikke opp

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde et problem med RAM'en på Pcen min. Først så hadde jeg 512 MB Ram og nå har jeg plutselig 496 MB RAM :S Jeg vet ikke hvordan, jeg skulle reinstallere et spill og når jeg da skulle installere det på nytt sto det at jeg hadde for lite RAM. Derfor sjekket jeg det opp og fant ut at jeg kun har 496 MB RAM. Så spurte jeg litt om hjelp og fant ut at det var noe galt med skjermkortet.. så jeg prøvde å installere skjermkortet og det funket heller ikke fordi jeg ikke visste hvilke av dem jeg skulle installere. Så jeg åpnet den opp og tok ut RAM'en og puttet den tilbake, og nå når jeg prøver å starte Pcen så kommer det ingenting oppå skjermen, og Pcen lager lyd. Den piper og skjermen starter opp ikke, jeg må få fikset det fordi jeg har viktige dokumenter jeg trenger der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt avhengig av hva slags skjermkort det er snakk om så kan jeg forestille meg at du kanskje har glemt å koble til den ekstra strømkabelen i enden av kortet. De fleste nye raffere kort må ha mer strøm enn pci bussen klarer å levere, derfor har de en egen strøminngang i bakkant avkortet,eller på den ene siden.

Lenke til kommentar

Har tatt og lastet ned CPU-Z for å finne hvilket skjermkort jeg har, men klarer ikke å finne det, eller vet ikke helt hvor jeg skal se.

Kan en av disse være skjermkort?

AGP Version 3.0 eller Phoneix Technologies LTD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...