naughtyboi Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Har en iphone 3G som er sperret til netcom, har hatt den i 4 mnd, og er rett og slett lei av netcom, synes det er s¨å dårlig at det ikek er mulig, bruker egentlig djuice siden det er fri friends som sparer en del av penga mine pga jeg tekster veldig ofte ... men nå får jeg ikke brukt det siden det er sperret til netcom. Så jeg lurer på hvordan jeg får åpnet iphonen gratis! Jeg har lest litt rundt og prøvd litt og litt , men får ikke til. Iphone 3G Baseband 05.12.01 Bootloader 06.02 Noen som kan hjelpe meg? Noen som vet når den nye unlocken for den basebanden kommer ut? Takk så mye! Lenke til kommentar
Tore Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) om du har nyeste firmware så får du ikke låst den opp, uten å gå gjennom Netcom... (Før de har cracket den nye firmwaren) Av nysgjerrighet, hva er egentlig så dårlig at det ikke er mulig med Netcom..? For meg er ingenting så bra som Netcom, ingen dekker mine behov så godt som de... Endret 9. mai 2010 av Tore Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Ring Netcom å be dem om å låse opp telefonen din, dette gjør de kostnadsfritt selv om du er innenfor bindingstiden. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Ring Netcom å be dem om å låse opp telefonen din, dette gjør de kostnadsfritt selv om du er innenfor bindingstiden. Telenor gjør det, men sikker på at NetCom låser den opp kostnadsfritt? Lenke til kommentar
naughtyboi Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 jeg prøvd å gå på netcom sin hjemmeside og prøvd å fått fikset det, men det vil ikke funke... Noen som kan vær så snill å gjøre det for meg? takk så mye Lenke til kommentar
Lorimar Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 jeg prøvd å gå på netcom sin hjemmeside og prøvd å fått fikset det, men det vil ikke funke... Noen som kan vær så snill å gjøre det for meg? takk så mye Det er korrekt det som er sagt tidligere - dersom du kun ønkser å åpne telefonen og ikke bryte avtaletiden får du fikset det gratis ved å ringe til Netcom kundesenter på 05050. Ha imei klart. De trenger imei får å bestille opplåsing. Du får ikke tilgang til å låse opp telefonen på Netcoms hjemmeside selv ettersom abonnementet er i avtaletid. Hva slags abonnement er det du har hos Netcom? sms-pakke? Lenke til kommentar
naughtyboi Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 kan du ringe for meg elr noe sånt, så får jeg gitt deg imei og sånt.. noen som kan guide meg hva jeg skal si? har ingen tlf med penger på kortet.. Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Ring til netcom på 05050, tast tallet 3 (som er iPhone tekniskgreia),si du vil få låst opp iPhonen din og gi de imei-nummeret og telefon. Tast *#06#, så får du det opp i displayet. De gjør dette kostnadsfritt, og det kan på hverdager fikses på dagen (om du ringer tidlig i hvert fall, tror det stenger kl 17 eller 16 der de bestiller låsekoder fra) eller så det blir ordnet dagen etter. Endret 18. mai 2010 av Isilme Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Tast *#06#, så får du det opp i displayet. En enklere måte å finne IMEI-nummeret på en iPhone er å gå til Innstillinger > Generelt > Om, og scrolle helt ned til bunnen av listen. Lenke til kommentar
naughtyboi Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 men , jeg har kjøpt iphone av en kompis, han husker ikke hvem navn det er registert på eller nr :s hva skal jeg gjøøre? Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 hva skal jeg gjøøre? Ring til netcom på 05050, tast tallet 3 (som er iPhone tekniskgreia),si du vil få låst opp iPhonen din og gi de imei-nummeret og telefon. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 men , jeg har kjøpt iphone av en kompis, han husker ikke hvem navn det er registert på eller nr :s hva skal jeg gjøøre? Han husker ikke hvem telefonen er registrert på, og hvilket nummer (IMEI eller vanlig telefonnummer?) den har? Jeg hadde vært veldig skeptisk til å kjøpe en slik telefon, med mindre han har vist deg kvitteringen. Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Han husker ikke hvem telefonen er registrert på, og hvilket nummer (IMEI eller vanlig telefonnummer?) den har? Jeg hadde vært veldig skeptisk til å kjøpe en slik telefon, med mindre han har vist deg kvitteringen. Høres jo litt halv-stjålet ut. Men er den stjålet i Norge, så skulle IMEI-nummeret ideelt sett være svartelistet i Norge. Jeg har forresten lagt merke til endel telefoner til salgs på eBay UK hvor det står at telefonen ikke fungerer i UK. Pussige greier ... Hvordan kan man unngå å vite hvilket telefonnummer ens egen telefon har? Tar 30 sekunder å finne nummeret og slå opp i Telefonkatalogen på nettet. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 men , jeg har kjøpt iphone av en kompis, han husker ikke hvem navn det er registert på eller nr :s hva skal jeg gjøøre? Jeg er redd du har kjøpt tjuvgods, lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå