Gå til innhold

Stillegående skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette msi kortet var veldig billig da? er det veldig stillegående? Jeg har for øyeblikket et 8600 GTS kort, er dette msi kortet mye bedre enn det, både på prestasjon og mer stillegående?

Nei 9500 GT er svakere enn 8600 GTS så det hadde vært ett skritt tilbake for din del

post-10740-1273510728,4096_thumb.png

Eneste fordelen å bytte er da hvis det er ei bråkete vifte på 8600 kortet

Lenke til kommentar

Trådstarter her! :) Kjekt å se at mange var engasjerte i dette da. For min del er det veldig greit å ha et helt stille skjermkort, men det må kunne vise full-hd på to skjermer samtidig. Er det vanlig at de billigste kortene kan dette?

Ser hos amentio så har Asus et kort som er basert på Radeon 5450-brikken. Er dette godt nok?

http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Skjermkort/PCI_express/ASUS-EAH5450-SILENT_DI_1GD2---Grafikkada90-C1CP25-L0UANABZ-1076658.aspx

Lenke til kommentar

Dette msi kortet var veldig billig da? er det veldig stillegående? Jeg har for øyeblikket et 8600 GTS kort, er dette msi kortet mye bedre enn det, både på prestasjon og mer stillegående?

Nei 9500 GT er svakere enn 8600 GTS så det hadde vært ett skritt tilbake for din del

post-10740-1273510728,4096_thumb.png

Eneste fordelen å bytte er da hvis det er ei bråkete vifte på 8600 kortet

Men det RADEON HD5750 1GB kortet er vel et mye bedre kort enn 8600 gts kortet mitt?

Lenke til kommentar

Ja det vil være vesentlig forskjell, bare se her :)

i feks spillet F.E.A.R på maks settings så ligger 5750 på 62fps mens 8600 gts ligger på 14 fps.

Edit: var visst ikke så lett å linke til Tomshardware :< Du får google det. Forskjellen er hvertfall stor.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Byttet selv nettopp ut kjølingen på mitt nvidia kort med passivt kjøling fra Arctic cooling og jeg må si det er deilig med en støykilde mindre.

Er ikke tilfeldigvis HD 5870 og denne?

Hvis ja; så vil jeg gjerne høre dine erfaringer med det i og med at jeg lurer fælt på å kjøpe den kjøleren til mine 5870'er.

Edit: herre... leser dårlig i dag.. GLEM DET! nvidia med passiv kjøling... WAY OFF :)

Endret av d4fF
Lenke til kommentar

Det var nok en Gts 250 med en Accelero s1 rev 2. Satte på en 600rpm lydløs vifte og nå er kortet 20 grader kjøligere ved mye mindre støy.

Ellers så virker det som grafene på Artctic cooling sine sider stemmer relativt bra. Har ikke vært langt ifra sannheten på de Cpu/gpu kjølerne jeg har testet.

Edit: hsvendse! Hvordan er temperaturene på 5750 kortet? Vurderer dette i et oppsett til en venn.

post-160026-1273947156,6169_thumb.gif

Endret av magb
Lenke til kommentar

Det var nok en Gts 250 med en Accelero s1 rev 2. Satte på en 600rpm lydløs vifte og nå er kortet 20 grader kjøligere ved mye mindre støy.

Ellers så virker det som grafene på Artctic cooling sine sider stemmer relativt bra. Har ikke vært langt ifra sannheten på de Cpu/gpu kjølerne jeg har testet.

Edit: hsvendse! Hvordan er temperaturene på 5750 kortet? Vurderer dette i et oppsett til en venn.

Hvor ser jeg hva temperatueren er?

Lenke til kommentar

Jupp det er en grei temperatur det. Ikke noe særlig høyere enn kort med aktiv kjøling(bråkete vifte) :whistle: så det er ikke dårlig. Du må gjerne teste å spille en halvtime med programmet i bakgrunnen, så får vi en load temperatur også :thumbup:

Endret av magb
Lenke til kommentar

56 og 58 grader viser det nå...er det høyt? Maskina driver og klikker ganske ofte, blir først blå aktig skjerm,og bildet forsvinner, og skjermen blinker, så må slå av maskina...dette er vel skjermkortet som gjør? Er skjermkortet for varmt, får det for lite strøm, eller er det noe galt med skjermkortet, bør jeg sende det tilbake?

Lenke til kommentar

Oj, tror nesten du bør lage en egen tråd om dette.

Det eneste jeg kan si er at temperaturen er helt fin, disse kortene skal tåle rundt 100 grader (ikke at det er bra men). 70-80 grader ved load er helt normalt.

Skal jeg tippe så kan det være strømforsyningen so er for svak. Jeg anntar at du har koblet til en 6 pin pci-e ledning fra strømforsyningen? Så lenge du ikke har den "green" versionen så må du det.

Lenke til kommentar

Jeg avinstallerte nvida drivere på maskina. Da virka det som alt ble i orden...men så hadd ejg ikke lyd..har lanparty nf4 hovedkort, og tok windows update for å få tilbake lyden... da gikk det ikke lenge før pcen klikka og låste seg igjen...så virker som problemet ligger i driverene som blir installert til lyden på hovedkortet, er lydkort integretrt i hovedkortet.. jeg må kanskje kjøpe et eget lydkort da? kan dere anbefale et bra lydkort?

Lenke til kommentar

Seriøst folkens, hele forrige side ble wall of text fordi dere misbruker quote-oppsettet så det holder.

Dere trenger ikke sitere et innlegg som er rett ovenfor dere, ser at på denne siden har dere tatt poenget, men jeg har måttet redigere omtrent alle innlegg på forrige side :).

Lenke til kommentar

51 grader viser det på skjermkortet nå bare... kan virke som temperaturen har gått ned et par grader når jeg kobla fra dvdbrenner og diskettstasjon... Temperatuten på hovedkortet gikk visst også ned...

Endret av hsvendse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...