Reacto Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hei! Jeg er underveis i prosessen om å kjøpe ny PC, men er fortsatt usikker på CPU/Mobo. Nå har det seg slik at jeg har fått en utrolig deal fra en på Overclock.net (bra trader rating) på et MSI Big Bang Fuzion + i7 860 til under 3000 kr! Det er ca. like mye som hovedkortet koster i Norge alene. Han har i tillegg tilbudt seg å kjøpe RAM fra Newegg og shippe det til meg. Det eneste som holder meg igjen er hovedkortet. Jeg har sett både bra og dårlige reviews, men er ikke helt sikker likevel. Slik har jeg forstått det: -Beste P55 hovedkort uten tvil, men en seriøs investering (dyrt, men jeg får jo en bra pris). -Multi-GPU setup mellom to skjermkort funker bra i noen tilfeller og i andre ikke. Jeg skal nok kun bruke Crossfire så det er egentlig ikke et problem, det jeg lurer på er om det kan kjøre 16x/16x. Så hva synes dere; burde jeg slå til eller heller kjøpe i7 930 setup fra Norge? Forresten var det 465 USD shipped, altså er det ink. frakt. Takk for svar Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Kjipt om du må RMA'e kortet eller CPU. Blir også dyrere for deg om varene blir stoppa i tollen. Men billig var det iallefall i utgangspunktet. Har desverre ingen erfaringer med hovedkortet selv, men vet mange er skeptiske til Hydra-chipen pga driverproblemer. Ser ut til å ha blitt bedre nå da. Føler du at du kan stole på fyren og ikke bryr deg om RMA så er det vel bare å kjøre på ? Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Han sa forresten at han kunne hjelpe meg med RMA hvis det noen sinne trengtes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå