Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har laget en ghost fil for en stund siden og denne la jeg på en egen harddisk. Nå har jeg harddisk C,D og G, men i dos så finner jeg bare D som har blitt gjort om til C.

Da har jeg ikke sjans til å få kjørt ghost. Noen tips? og ja C: er NTFS system..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve Ghost filene må ligge på en FAT partisjon. Men partisjonene du tar image av, og legger image til, kan være hva som helst.

Skjønner ikke helt problemet ditt, bruker selv Ghost på en disk hvor C og D er NTFS, og E er FAT32. Jeg booter i DOS og ser da E som C, men selvsagt kan jeg ta image av NTFS partisjonene. Ghost ser jo alle partisjonene selv om DOS ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Norton Ghost 2003, og det går fint an å lese både til og fra NTFS-partisjoner fra boot-disken.

Jeg har selv flere ganger gjenopprettet C fra en annen disk, der begge var NFTS-partisjoner.

:yes:

Dette har jeg også gjort, har til og med gjennopprettet en fil gjennom nettverket, filen lå på et ntfssystem på andre siden og den kjørte jeg inn på denne maskinen.

Alt gikk som smurt

Lenke til kommentar

Går ut fra at det ikke er vanlig DOS du booter da. Er vel en spesiell bootdiskett som Ghost lager? Blir det en floppy eller trenger du flere?

Jeg har Ghost 2002, og det er et irriterende moment at man må skrive inn en kode for å legge tilbake et image. Er det det samme i 2003?

Lenke til kommentar
Forklar da hvorfor man foeks kan bruke fdisk til å lage ntfs partisjoner.

Nei det kan jeg ikke forklare, for det er ren innbildning fra din side. fdisk lager partisjoner, ikke filsystem. Man bruker format for å lage filsystemer, som NTFS eller FAT. Og DOS kan bare formatere FAT.

Lenke til kommentar

Alt du sier ikke virker virker? fatter ikke hva du snakker om, har brukt ghost lenge,2002 - 2003 med bare ntfs på alle stasjoner (Lag e boot diskett!!!!), jeg har også laget laget ntfs partisjoner i fdisk og quick formatert dem etterpå i dos!

Vi har tre typer fat - fat 32 - Ntfs, problemet ligger i å få systemer fra ntfs ned til fat32 ikke omvendt naturligvis, dos er forøvrig et os som befinner seg under 2000 og xp også selv om det ble brukt helt tilbake til fat.

Hva du mener er egentlig det samme(er absolutt ikke intresert i noen diskusjon), men du fikk iallfall svar på om det går ¨å lage en boot disk

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...