JiGGe Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg sitter fortiden å redigerer en skoleoppgave. Vi har brukt flere kameraer. Blant annet ett sony kamera med harddisk. Problemet er at dette er .mpg fil og jeg får ikke åpnet dette på macen som vi har på skolen. Det fungerer helt fint hjemme på windows xp. Da kommer spørsmålet mitt hvordan får jeg disse klippene (filene) til å fungere på macen. Kan desverre ikke laste ned noe som helst på selve macen. (Bruker final cut til å redigere med) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg sitter fortiden å redigerer en skoleoppgave. Vi har brukt flere kameraer. Blant annet ett sony kamera med harddisk. Problemet er at dette er .mpg fil og jeg får ikke åpnet dette på macen som vi har på skolen. Det fungerer helt fint hjemme på windows xp. Da kommer spørsmålet mitt hvordan får jeg disse klippene (filene) til å fungere på macen. Kan desverre ikke laste ned noe som helst på selve macen. (Bruker final cut til å redigere med) Jeg vil anbefale Need4Video eller AVI MP4 Converter. De koster mellom 100-200kr. Disse 2 programmene så kan du konvertere filene dine til nesten hvilket somhelst filmformat. Mulig det finnes mange gratis programmer også, men disse 2 er iallefall verdt pengene. Du kan betale med paypal, så får du licensen noen få sekunder\minutter etterpå i mailen 1 Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå