Gå til innhold

Alan Wake - hva heter alle episodene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen sølvfarget bokser som står stablet oppå hverandre i pyramideform.

 

 

Thomas Zane var mannen til Barbara Jagger (Hun i sort som Alan ser ganske ofte). Han bygde hytten som Alan bodde i. Barbara Jagger druknet i innsjøen og Emil (Hartman, psykologen) overtalte han til å bruke de mørke kreftene for å skrive henne tilbake i live. Vi får se Thomas en del ganger i spillet, iført dykkerdrakt (med lysende hjelm). Det var han som hjalp Alan å kjempe mot mørket og gjøre alt bra igjen.

 

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så stor fan av å ta omveier i skrekkspill, foretrekker korteste vei til trygghet.

 

Vet du hva de tingene man kan velte er? Fant dem aldri..

 

Og, hvem er Thomas Zane, om Emil duden the stod ting om noen steder?

 

Det ville du nok ha funnet ut om du ikke hadde hatt det så travelt. ;)

 

Har bare blitt ferdig med kapittel 1, men er egentlig ganske skuffet. AW er ganske bra, men har definitivt noen store svakheter...

 

 

Introen når vi kjørte langs den veien var en direkte kopi av Silent Hill. Der kjører en politdame forbi på motorsykkel, og en stund senere kjører vi forbi vraket av sykkelen hennes. Når vi kommer frem forsvinner dattera til hovedpersonen. Når vi får spille går vi opp veien og passerer et skilt med "Welcome to Silent Hill". Og hva skjer her? Da haikeren ble kjørt ned satt jeg i det lengste og håpet de ikke rippet mer fra SH, men joda. Kona forsvant fra vraket av bilen vår, og vi gikk forbi et stort skilt med "Welcome to Bright Falls". Geez... Lommelykten er jo kul, men selv den er tatt rett fra Alone in the dark: A new nightmare. Episoder hadde vi i det nye Alone in the dark (og det fungerte ikke der heller).

 

Så første fiende. Greit, den var sinnsykt skremmende og nesten verdt prisen av spillet alene. Men etter det var samtlige fiender i hele kapittlet identiske. Helt på slutten av kapittlet kom en identisk fiende som tåler litt mer og er raskere. Dvs bossen. Litt variasjon hadde ikke gjort noe. Samme fiende om og om igjen er ikke nifst i det hele tatt. Det blir bare kjedelig.

 

Og hva med ansiktsuttrykkene og VOen? Maken til følelsesløse folk skal man lete lenge etter.

 

 

Men TV-apparatene er ganske kule hvis man tar seg tid til å se på dem. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

 

På tvene, så vi Alan som forklarte handlingen eller noe? Var alltid litt som redd for å bli angrepet til å fokusere så mye..

 

Nå har ikke jeg spilt så mange skrekkspill, da jeg ikke liker å ha 300 i puls av ren skrekk i spill (hadde jeg prøvd flere hadde det nok ikke vært så ille men..) så for meg var spillet "nytt".

 

Tid bruker jeg på RPG spill som feks. Fallout 3, ikke i skrekkspill.

 

Lenke til kommentar

Når vi snakker om TVene, var det Mila Kunis jeg så på en av dem?

 

 

I en av TVene så vi gærningen som maste om at alle valgene vi foretar skaper en ny virkelighet der vi ikke tok valget, og så videre. Han lagde en maskin som gjorde at alle valgene han tok her ville få den beste konsekvensen, så han kunne for eksempel ikke drepe seg selv. Om han prøvde ville han bli drept i den nye virkeligheten i stedet. Mulig jeg tar feil, men jeg mener frøken Kunis stod i bakgrunnen bak journalistene? Eller lignet det bare veldig?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...