norMain Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hei! Jeg har lest maaange innlegg om begge mobilene. Men fortsatt er jeg noe usikker, da begge to har både svakheter og styrker. Det som gjør det hele litt vanskelig er følgende: Xperia X10i: - ikke multitouch. Er dette veldig nøvendig? Er det evt noe man vil komme til å savne? - Android v1.6. Er dette en så stor ulempe som det virker som? Er forskjellene mellom versjon 1.6 og 2.1 virkelig så stor? - SE er vel ikke kjent for å være så raske med tanke på oppdateringer. Det å lansere v2.1 først i kvartal 4 er jo noe deprimerende. Hvis forrige spm tilsier at det er STOR forskjell mellom versjonene vel å merke. Hvis ikke er det vel ikke noe stress med å vente til høsten? - hvordan er SE sitt skin i forhold til HTC Sense? Rotete? Tungvint? Eller bare genialt? HTC Desire: - dårlig kamera. Det å kunne ta gode bilder er jo en fordel. Hvem går vel rundt med et kompakt kamera til enhver tid? - HTC er trege med oppdateringer. Men er de fortsatt raskere enn Sony Ericsson? - Dårligere byggekvalitet på hardware i forhold til Sony Ericsson? - AMOLED skjermen er lite funksjonsdyktig i sollys i forhold til TFT som Xperia 10i har. AMOLED gir bedre kontraster og fargene popper mer. Derfor et smartere valg? Mange momenter her. Håper allikevel på gode innspill og personer med erfaringer. Mange folk med peiling her inne, og mye kunnskaper! Forsøk å være så objektive som mulig da Fanboyism er ikke så veldig konstruktivt Takk på forhånd! Lenke til kommentar
osmano Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hei! Jeg har lest maaange innlegg om begge mobilene. Men fortsatt er jeg noe usikker, da begge to har både svakheter og styrker. Det som gjør det hele litt vanskelig er følgende: Xperia X10i: - ikke multitouch. Er dette veldig nøvendig? Er det evt noe man vil komme til å savne? - Android v1.6. Er dette en så stor ulempe som det virker som? Er forskjellene mellom versjon 1.6 og 2.1 virkelig så stor? - SE er vel ikke kjent for å være så raske med tanke på oppdateringer. Det å lansere v2.1 først i kvartal 4 er jo noe deprimerende. Hvis forrige spm tilsier at det er STOR forskjell mellom versjonene vel å merke. Hvis ikke er det vel ikke noe stress med å vente til høsten? - hvordan er SE sitt skin i forhold til HTC Sense? Rotete? Tungvint? Eller bare genialt? HTC Desire: - dårlig kamera. Det å kunne ta gode bilder er jo en fordel. Hvem går vel rundt med et kompakt kamera til enhver tid? - HTC er trege med oppdateringer. Men er de fortsatt raskere enn Sony Ericsson? - Dårligere byggekvalitet på hardware i forhold til Sony Ericsson? - AMOLED skjermen er lite funksjonsdyktig i sollys i forhold til TFT som Xperia 10i har. AMOLED gir bedre kontraster og fargene popper mer. Derfor et smartere valg? Mange momenter her. Håper allikevel på gode innspill og personer med erfaringer. Mange folk med peiling her inne, og mye kunnskaper! Forsøk å være så objektive som mulig da Fanboyism er ikke så veldig konstruktivt Takk på forhånd! Var igjennom samme prosessen som deg. Det gikk så langt at jeg bestilte en X10 man angret og avbestilte og heller kjøpte en Desire. Jeg har ikke noe annet grunnlag for å velge enn det jeg leste på nett og etter mange år med SE. Jeg følte at igjen var SE ikke helt der de burde være. Litt for tilfeldig og kanskje preget av litt hastverk. Ikke helt gjennomtenkt og ikke helt på plass. Jeg ble veldig positivt overrasket over Desire. Den fungerer så og si uten feil. Har ikke merket noen problemer og har fått flere wow-opplevelser. Veldig funksjonabel og intuitiv. Jeg har fulgt med litt i X10-trådene her også, og føler at jeg gjorde det riktige valget. Vet ikke om dette hjelper deg, men sånn har min prosess vært...hehe Godt Valg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå