Sunni Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det vanskligste problemet jeg har hatt er det siste hver gang.Slik kan det føles noen ganger.Men det må for mitt vedkommende være å få mitt OS til å forstå at maskinen har 180Giga og ikke 127Giga. Legg inn SP1 til windowsXP (hvis du bruker det da) Takk for svaret Unix,men det har jeg gjort. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Tja, har hatt en del problemer gjennom åra, men husker best disse: Mitt gf4 ti4400 begynte plutselig å vise artifacts, så jeg slo av maskinen, når jeg slo den på igjen var det artifacts i bios og jeg kom ikke inn i windows engang. Kortet sendte jeg til komplett og fikk et ti4800 i retur. Etter noen uker fikk jeg samme greiene igjen, men jeg tok kortet ut av agp porten, blåste litt på det og slikt, så satt jeg det inn igjen, etter det har alt funket fint, merkelig. Et annet stort problem har vært raid-driverne, var en gang raiden bare sluttet å virke, så jeg "mistet" to hd'er (160gb) og prøvde ALT, inntil jeg skjønte at raid-driverne ikke var der og trengte bare en reinstall (også merkelig). Vært et par andre ganger da det eneste jeg trenger å gjøre er å flytte kabelen fra IDE3 til IDE4 og det virker. Store problemet nå er at jeg må starte opp maskinen med windows cd'en i, om jeg ikke har den i får jeg en NTLDR (tror det var slik det staves) feilmelding, prøvd å lagt inn filen haugevis av ganger med det hjelper ikke. Har fått dette før og løsningen var da å formatere alt og reinstallere men det gidder jeg ikke så om noen vet om en annen løsning så hadde det vært fint (og ja, har prøvd å installere filen fra cd'en, pakke den ut fra cd'en, fått filen av andre med samme windows etc). Lenke til kommentar
esk Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Har hatt sikkert et hundretalls relativt vanskelige problemer i min erfaring med data. Disse har hovedsakelig dreid seg rundt programmering. Når det gjelder rene hardware problemer i windows mener jeg at det er ting folk bør kunne klare å fikse relativt greit selv, det er ikke ment stygt, men å kjøre et dualsystem på liten psu anbefaler jeg generelt ikke. På linuxsiden derimot kan man ofte møte problemer som er alt annet enn hyggelige når det gjelder drivere, og man er nødt til å søke hjelp hos guruer for å få løst problemene sine. Sånn jeg ser det er dette det største og muligens det eneste reelle hinderet for å bringe linux ut på desktopmarkedet. Det er rett og slett en rekke produkter det ikke finnes drivere til i det hele tatt, og andre produkter har kun delvis funksjonalitet implementert. Uansett windows eller linux, man får det man har lagt arbeid i, og problemer av forskjellig vansklighetsgrad vil alltid oppstå Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 En av de vanskeligste: Installere slackware linux før jeg visste helt hva "partisjon" var... Skulle prøve linux, men hadde ikke vært borti partisjonering før, og dermed måtte dette læres. Og det var ikke akkurat sånn wizard som det er i de fleste linux'ene nå... Tekstbasert opplegg for sikkerhetsskyld. Tok en del timer før jeg skjønte hva det gikk i og fikk installert. Men jeg klarte det til slutt! Hvis jeg ikke husker feil fikk jeg også installert ISDN kortet også - i linux!! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå