Luke Lovegroove Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har et som jeg har slitt med siden 1992 faktisk: Windows...Løsningen? Legg inn linux, det funket fett for meg i alle fall I 1992 viste jeg ikke hva et OS var engang. Hva win var på den tiden da? 3.11? Ikke rart du byttet? Syns windows e VERDENS BESTE OS. Topic: C++. Huffa... ikke min største lidenskap nei, men det MÅ læres. -- Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hver eneste gang jeg gikk på partisjon d: (der jeg hadde alle mulig filer) så ble maskinen siiiiiinnnnnnnnssssyyyyyykkkkkkkkktttttttttttt trreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg. Fant aldri ut av problemet, men i ettertid viste det seg at hdd var defekt, noe som kostet meg dusinvis av filmer, musikk, skolearbeid, mange bilder m.m Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hadde en periode dual boot med win ME og 2k. Alt funket i 2 mndr, plutselig en dag jeg startet ME kommer meldingen om at explorer utførte en feil på kernel og vil bli avsluttet. Når explorer blir drept på den måten kan man ikke gjøre annet enn å restarte maskina. Samme problem. Så fort desktopen kom opp kom feilmeldingen. W2k hadde overhodet ingen problemer. Reinstall av ME Ut med all unødvendig hardware Samme problem Low level format av HD og reinstall av ME Samme problem Bytte skjermkort Samme problem All hardware tatt fra hverandre i så små deler som mulig, og satt sammen igjen. Problem borte En uke senere: Samme problem På et eller annet vis fant jeg ut at når problemet oppstår kan jeg flytte rambrikka i bank 0 til bank 2 og cd romen fra Sekundær Master til Primær Slave forsvant problemet midlertidig. Neste dag kom det tilbake. Da var det bare å flytte ramen og cdromen tilbake der de i utgangspunktet var. Da funka maskina i ca en mnd, før samme problem dukket opp igjen. Så hvor kom problemet fra? Jeg bytta hovedkort, ram, lydkort, netverkskort og HD, alt i samme slengen, ingen forskjell. Bytta også PSU og skjermkort, ingen forskjell. Bytta CD rom og tok ut brenneren. Ingen forskjell. Satt sammen alle de gamle delene til en ny PC. Den fikk ikke det samme problemet. Tilslutt var all hardware untatt kabinettet skiftet ut, og problemet var fortsatt der! Siden den gamle hardwaren i et annet kabinett (av samme merke og størelse) fungerte problemfritt konkludert jeg, over ett år med feilsøking, at det måtte være en konflikt mellom ME og kabinettet! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hver eneste gang jeg gikk på partisjon d: (der jeg hadde alle mulig filer) så ble maskinen siiiiiinnnnnnnnssssyyyyyykkkkkkkkktttttttttttt trreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg. Fant aldri ut av problemet, men i ettertid viste det seg at hdd var defekt, noe som kostet meg dusinvis av filmer, musikk, skolearbeid, mange bilder m.m Prøvde du å instalere Partition magic? Ditt problem høres ut som var feil i partisjons tabellen, noe som partition Magic kan fixe for deg. Lenke til kommentar
pronin Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 At man lærer av sine (eller hardware/software sine) feil, det er helt sikkert. Jeg har hatt så utrolig mange feil opp i gjennom min tid som PC-bruker. Noen så bisarre at man virkelig begynner å lure på hvorfor man gidder. Tror ikke man slipper ut av PC'ns grep når man først er fanga. Uansett, tilbake til topic; jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men tenker jeg starter med diverse hardwarefeil jeg har opplevd. Den første optiske musa fra Logitech bare måtte jeg ha, den var det så mye rart med at jeg bare måtte gå tilbake til den gamle med ball og tråd (knappene funka ikke i diverse spill og programmer). Jeg hadde et ASUS V7700 GeForce2 32MB skjermkort som funka fint og flott til garanti-tiden akkurat hadde utløpt, da begynte vifta å hyle. Bytta den ut med en ny, funka fint i kanskje en måned eller to, så en dag da jeg slo på PC'n kom det masse sinnsyke striper over skjermen. Prøvde alt for å fikse det, men GPU'en fikk antakeligvis kreft eller.no. Jeg har gått gjennom fire forsterkere, 12 høyttalere, 10-11 harddisker, tre brennere, et par DVD-spillere... for mye å liste opp. Skulle (nesten) ha likt å se summen av alt jeg har kjøpt av PC-deler. Software har jeg derimot ikke hatt nevneverdig mye problemer med. Selvfølgelig har jeg gått gjennom min del av blåskjermer og spill som nekta å fungere. Det verste jeg har slitt med alt i alt må være ISDN-kort-installasjon og Internett-tilkoblinger før Ethernet's inntog. Bortsett fra mitt første 14.4 modem selvfølgelig! Lenke til kommentar
Unix Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 må være da pc'n min bestemte seg for å jobbe som en 386 annenhvert minutt. uansett hva jeg gjorde (reinstallerte windows, omøblerte kort, o.s.v) ville den ikke skjerpe seg.. da dette skjedde var jeg på LAN. da jeg kom hjem var alt normalt igjen... har hatt akkuratt samme problemet! Med en gang jeg kom hjem å plugga i ADSL`en funka alt fint.... mystisk Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 det kjipeste og vanligste problemet jeg har er at lyden forsvinner mens jeg spiller cs og trykker på alt+tab eller windowstasten, har ennå ikke funnet noen god løsning.. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Er ikke nokk plass her... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg har et problem som heter muntig norsk, som jeg har på mandag. Men dere kan hjelpe meg. (Link i sig) Lenke til kommentar
Spira Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 iforigårs slutta plutselig nettet å funke... jeg restartet adsl-boksen siden det pleier å være -det- som er problemet... internettet kom etterhvert på igjen.. internettet funket på maskinen til kjæresten. det funket på mircen min.. men pokker meg ikke på exploreren eller mailen min... men msn funka.... hva hendte? joda.. maskina måtte reinstalleres fordi det hadde blitt fucka opp i win32.dll-filen. hvordan? aner ikke. jeg holder meg langt unna system mappa. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 fikk ikke instalert et 14.400 modem for leenge siden, jaja var jo på en 386 eller varr det 286 med win 3.11..... Men svarte den burde da ha vært rask nok Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 ..men i min (ikke særlig ydmyke) mening er windows et mye bedre alternativ til windows. Jeg kjører for tiden Slackware 9.. Hva er problemet da?? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Toolshed: Grunnen til at jeg kom med den kommentaren at med alle de årene jeg har brukt windows har det bare satt seg mer og mer fast i halsen min. Jeg sier ikke at linux er det beste som finnes, men i min (ikke særlig ydmyke) mening er windows et mye bedre alternativ til windows. Jeg kjører for tiden Slackware 9 med openbox som windowmanager. Når jeg kjører et par mindre program i samme slengen så har jeg brukt ca. 30MB RAM. Windows bruker jo godt over 130 MB på å starte opp. Skjønner godt at du ikke alltid er enig med andre, for ingen er vel det (never mind "tøffelheltene")?? Alle har forskjellig mening vet du. Jeg har prøvd Linux to ganger. Første gangen var ikke skjermkortet mitt kompatibelt selv om det var ett av de mest brukte, og samme hva jeg gjorde så løste ikke problemet seg. Andre gangen, med en annen distro, annet skjermkort og stort alt annet av hardware byttet ut, fucket den opp maskinen totalt... slettet partisjoner som ikke var berørt av Linux i det hele tatt og hang totalt under oppstart. Mulig jeg ikke har peil (selv om jeg har gått datautdanning i over 3 år), men Windows XP har ikke gjort annet enn å fungere prikkfritt siden jeg kjøpte det for over halvannet år siden. Så det vil alltid være to sider av samme sak, Tresprit. Noen liker Linux og hater Windows, mens andre liker Windows og hater Linux. Og grunnen til at noen hater Linux, er samme grunn som at de som liker Linux hater Windows. Enkelt og greit... (nå er det riktignok noen som hater Windows kun fordi det er et Microsoft program da, men...). Poenget mitt er at hvis du ser på et tidsrom over en stund, og antall reinstallasjoner av windows i forhold til linux og grunnen til disse. De fleste gangene jeg har reinstallert linux har det vært fordi JEG har 'fucket' opp systemet. Hver gang jeg må reinstallere windows er pga. at windows rett og slett suger. Linux fucka opp seg selv hos meg. Windows har jeg ikke "klart" å fucke opp enda, selv om jeg har gjort mye rart. Har reinstallert én gang på halvannet år, og det var fordi jeg byttet alt av hardware, inkludert harddisk. Microsoft syr så j'vla mange puter under hendene på folk at du til slutt ikke kan bevege de (hvis du skjønner analogen). I windows 98SE kunne man finpusse på relativt mye av det som skjedde under oppstarten. Det kan man ikke lengre nå. Stabiliteten er helt elendig og alle de meningsløse bug'ene som KUN kan fikses med en reinstallasjon Jeg synes jeg har god kontroll over Windows XP Pro. Faktisk bedre kontroll enn med Win98SE. De nyttige funksjonene er imidlertid gjemt litt bort så du må lese deg til hvor du finner de, men det er funksjoner som kan gjøre bra til galt, og galt til verre om man ikke vet hva man gjør. Derfor er de gjemt litt bort. Linux brukere vet gjerne hva de gjør, og der er kanskje slike funksjoner lagt mer frem i dagen, men når det gjelder Windows så finnes det mange brukere med null peiling (det er en av grunnene til at Windows er så enkelt å bruke også). Og nok en gang... har ikke merket noe til noen bug som kun kan fikses med reinstallasjon. Det er det kun deg og noen få til som har merket... lurer på hvorfor Nei heller menneskelig svikt en svikt i 0'er og 1'er..... OpenSource to the people! Trodde virkelig du visste at svikt i 0 og 1 er en følge av menneskelig svikt... eller skal vi si programmerernes svikt. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 pcen brøt sammen etter at jeg bærte den hjem ifra LAN og jeg har ikke klart å fikse det enda, har prøvd alt som finnes av hestekurer men ingenting virker, dette problemet topper listen min av vanskelige og umulige problemer. jeg har hatt pc i over 10år og det har skjedd mye rart gjennom tidene, de pc problemene som pleide å ta lengst tid var når jeg måtte reinstallere win98 og jeg ikke hadde drivere eller visste hvilke deler jeg hadde i pcen. Lenke til kommentar
connect Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hmmm... hadde et merkelig problem som jeg aldri har klart å finne årsaken til... Jeg tok med maskina mi på LAN et par ganger... og hver bidige gang jeg kom dit og koblet opp begynte den å restarte plutselig... helt uten grunn.... Det var som noen trykte reset knappen, (det hadde ingen ting med OS å gjrøe, det skjdde i Win2k, Win98 og linux)... Første gangen jeg opplvede dette plukket jeg maskinen i småbiter for å "håpe" å finne en løs skru eller resett-knapp som hang og dingla.. men fant ingen ting... trodde strømforsyninga mi var gåen og skulle til å bestille ny... men... når jeg kom hjem litt nebrutt etter en litt trist linking for maskina kjørte ca 10-30 min før den restarta... rakk akkurat å komme igang med spill eller kopiering før den starta på nytt...... Kjipt... Lurer på om det har noe med strømforsyninga å gjøre... men det er ganske mystisk... den funker strålende enda.. ... HK'et ligger på hylla for tiden... har ikke noe kabinett/psu til den for tiden, men den funker nok den og... (ble kanskje litt mye trykkleifer her, for jeg har akkurat være ute i båt, og har nødkjølte fingre) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hadde også en merkelig sak som jeg aldri helt fant årsaken til. Det gjaldt en Win98 maskin som kun ble brukt til å spille MP3, altså oppsettet var helt stabilt og uforandret i flere år. Den står også på 24/7. Maskina begynte å henge. Alt var låst, også cursor. Og hvis den var midt i avspilling så ble det bare "hakk i plata" lyder. Etter en restart kunne den virke fint i mange dager, slik var det en god stund men så begynte det å skje oftere og oftere. Da den gikk i stå hver eneste dag fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe. Jeg fant snart ut at den var stabil uten nettverkskort. Jeg hadde en maskin på jobben med samme kortet, så jeg byttet. Resultatet var bra, gikk flere uker uten en feil. Men så begynte det igjen. Først en heng i uka, og så gradvis oftere og oftere, tilbake til en gang om dagen. Maskina på jobben var det ingen problemer med, og vi har mange andre maskiner med det kortet. Det var altså helt klart ikke noe galt med nettverkskortet, men likevel var det et eller annet der. Så jeg byttet til et nettverkskort av et helt annet merke. Og siden har det ikke vært et eneste problem. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Patience: det var en klar skrivefeil (håper du tok det da ), det skulle jo så klart ha vært at: linux er mye bedre enn windows. [sikkert autosensuren på forumet ] Afseth: Angående 0'er og 1'er som klikker, jeg liker bedre at det er min feil, enn at det andres feil at jeg må reinstallere (selv om det er deilig å banne som f@en og skylde på microsoft (om 100 år så kommer "microsoft windows" til å være på linje med "f@en i h'lvette" - PS. BANN I KIRKEN! Det er en ordre. Og ja, jeg har hatt mange (syke) problemer med linux. For oftest har det vært forbundet til de ulike distroene og versjoner av de (dvs. bugs). Fikk ikke til mitt Ti4400 i Debian 3.0_r woody. Fikk ikke til lydkortet mitt i Slackware 8.1 (selv om jeg kompilerte det inn i kernel og hele pakken). Mandrake 8.1 var jo selveste reinkarnasjonen av windows som hadde hoppet på linux kernelen og fått avkom. Der kunne jeg ikke legge til pakker fra cd'ene uten at det sto en cd i DVD'en og den ikke var montert (der var det kjekt med GkrellM der ). Men av syke bugs så topper jo faktisk windows listen: -"Var ikke på talefot med DHCP'er på LAN" - Klikket etter å ha lagt inn DX9 - Lyd forsvant - Drepte mitt Soundblaster Live! 1024 (fakta!) - Bug med bilde/film -> TV - Nektet å legge inn de nye skjermkortdriverne mine - Refresh Rate nekt (85hz, måtte legge inn på nytt må bare for å få bilde :x ) - Akkurat nå kom GTA Vice City med syke feilmeldinger (kjøpt og betalt) - Måtte laste ned screensaver fiks for å få bokstavene i menyene til GTA III til å funke. Dette er bare det jeg kom på i farta, listen ER mye lengre Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det vanskligste problemet jeg har hatt er det siste hver gang.Slik kan det føles noen ganger. Men det må for mitt vedkommende være å få mitt OS til å forstå at maskinen har 180Giga og ikke 127Giga. Lenke til kommentar
Unix Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Det vanskligste problemet jeg har hatt er det siste hver gang.Slik kan det føles noen ganger.Men det må for mitt vedkommende være å få mitt OS til å forstå at maskinen har 180Giga og ikke 127Giga. Legg inn SP1 til windowsXP (hvis du bruker det da) Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 dere kan få prøve å oppdatere bios på et gammelt gigabyte hovedkort, når flash verktøyene til gigabyte ikke virker la det være offisielt, levrandører som legger inn sin egen bios på et merkevare hovedkort, burde dø løsningen var foresten faktisk å bruke et flash programm fra asus. det funka etter hvert, når vi fikk trælt og prøvd alt i løpet av en 2 ukers tid =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå