Gå til innhold

[b]Hva er det "vanskeligste" problemet du har hatt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med et kjipt et her på jobben..

Scanner... HP ScanJet 5100C til å virke i Win 2000 pro...

Det står på HP sine sider at den kun virker hvis du har oppgradert OS fra 98 til Win2k med drivere tidligere installert..

Men.. Jeg har fått den til å virke på en annen maskin med Win 2k, nå er det bare til å få den til å virke på riktig maskin..

Ellers har jeg ikke hatt noen spesielle problemer..

Lenke til kommentar

Igår klikka internetten. Prøvde å fikse den i 3 timer, så ga jeg opp. Bare plutselig sluttet Internett explorer og outlook å funke. Kunne ikke koble seg til nettet. Det merkeligste med det var at Kazaa funka?! Vet ikke hvordan det er mulig.. men da jeg stod opp idag, funket alt igjen:)

Lenke til kommentar

Mitt vanskeligste eller.. mest frustrerende problem skal du få her.

For lenge siden hadde jeg et ABIT BH6 rev 1.1 hovedkort med en pentium 2 cpu, 350mhz. Til dette brukte jeg en 250W powersupply. Alt fungerte veldig fint så lenge jeg hadde et Canopus Spectra 2500 (TNT 1) kort.

Så kom tiden for å oppgradere skjermkortet til et Geforce kort. Samtidig kjøpte jeg også 128mb ekstra ram OG skulle legge inn nytt OS. Jepp.. etter all harwdare var lagt inn og jeg drev å innstallerte win2k, så fikk jeg feilmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL melding med blåskjerm.

Jeg prøvde på nytt, og på nytt.. samme feil hele tiden. Jeg gravde meg blå i dagevis, til slutt disabla jeg alt av ting som kunne disables og kjørte opp maskina igjen. Det fungeret til slutt faktisk.. når jeg disablet L2 cachen på cpuen. Problemet vedvarte om jeg enablet denne igjen, godtok bare dette til slutt.

Så røk powersupplyen min engang, og jeg måtte ha ny. Fikk da en 300W og da fungerte det igjen:) 250W med en P2-350 og Geforce 1 burde ikke gitt problemer, hadde hørt om AMD som sugde W, men ikke P2. Merkelige greier egentlig.) Men problemet ble hvertfall løst. Etter å ha skapt mye frustrasjon.

W er viktigere enn mange tror for stabilitet i en maskin:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde to stk cd-rom på den ene IDE kabelen, og to HDD på den andre. Når jeg var på lan var det en kompis som trengte låne den ene cd-rom'en. Tok den som var 'slave' og boota. Plutselig så virka ikke nettverkskortet :o

Ble litt frustrert siden jeg ser på nettverkskortet som en essensiel del av maskinen når jeg er på lan. Prøvde alle triksa i boka for å få det til å funke, men løsningen var selvfølgelig å sette tilbake cd-rom'en igjen...

Lenke til kommentar
Har et som jeg har slitt med siden 1992 faktisk: Windows...

Løsningen?

Legg inn linux, det funket fett for meg i alle fall  :lol:

Åh, hadde ikke ventet den kommentaren fra deg, Tresprit... Din pro-linuxelismistiske holdning er jo ikke akkurat noe bombe. Eller det er vel bare anti-microsoft, tenker jeg.

Jaja.. Har ikke hatt særlig problem med Windows etter at 200 ble utgitt ihvertfall... Som sagt.. Min 2k adv server er verdens mest stabile pc!

Lenke til kommentar
... så fikk jeg feilmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL melding med blåskjerm.

Ja, den er vel de fleste av oss kjent med... :-)

Jaja.. Har ikke hatt særlig problem med Windows etter at 200 ble utgitt ihvertfall... Som sagt.. Min 2k adv server er verdens mest stabile pc!

Tar mine forhåndsregler mot anti-Microsoft-folket.

De problemene jeg har opplevd skyldes andre leverandørers inkompabilitet, og ikke win2k. Det være seg programmer og hardvare laget ETTER at 2000 ble utgitt.

Mvh

$me

Lenke til kommentar

Skulle koble tv-ut fra mitt gf4 ti4200 kort. Fikk bilde men bildet rulla over tv skjermen. Holdt på i flere uker!! Nye drivere, bytta skjermkort, kjøpte x antall kabler (s-video, composit osv.) Herja vilt med tv tool, nview og andre settinger........Helt til kona skulle støvsuge en gang. Da hadde hun dratt ut RF antennen på tv og plutselig ble alt bra!! Viste seg at RF signalet var så sterkt at det slo inn på TV signalet fra PC'en.........FLAUT!!

Viser bare en ting : Kona har litt teknisk innsikt + jeg har flaks :roll:

Lenke til kommentar

Husker jeg kjøpte et Creative PCI128 lydkort for et par år sida. Skulle sette inn dette inn i en gammel Compaq Presario.

Da jeg starta opp PC'en fikk jeg bare rare BSOD'er og andre rare feilmeldinger. Til slutt, etter å snakka med folk på Compaq-forumet i et par måneder, fant jeg ut at hovedkortet ikke støttet PCI versjon 2.1, noe lydkortet krevde... aarrgghhh! :o

Lenke til kommentar

Toolshed: Grunnen til at jeg kom med den kommentaren at med alle de årene jeg har brukt windows har det bare satt seg mer og mer fast i halsen min. Jeg sier ikke at linux er det beste som finnes, men i min (ikke særlig ydmyke) mening er windows et mye bedre alternativ til windows. Jeg kjører for tiden Slackware 9 med openbox som windowmanager. Når jeg kjører et par mindre program i samme slengen så har jeg brukt ca. 30MB RAM. Windows bruker jo godt over 130 MB på å starte opp. Skjønner godt at du ikke alltid er enig med andre, for ingen er vel det (never mind "tøffelheltene")??

Poenget mitt er at hvis du ser på et tidsrom over en stund, og antall reinstallasjoner av windows i forhold til linux og grunnen til disse.

De fleste gangene jeg har reinstallert linux har det vært fordi JEG har 'fucket' opp systemet. Hver gang jeg må reinstallere windows er pga. at windows rett og slett suger. Microsoft syr så j'vla mange puter under hendene på folk at du til slutt ikke kan bevege de (hvis du skjønner analogen). I windows 98SE kunne man finpusse på relativt mye av det som skjedde under oppstarten. Det kan man ikke lengre nå. Stabiliteten er helt elendig og alle de meningsløse bug'ene som KUN kan fikses med en reinstallasjon :cry:

Nei heller menneskelig svikt en svikt i 0'er og 1'er..... OpenSource to the people! :woot:

Lenke til kommentar

Har hatt 2 "store" feil...

1.

Skulle montere vannkjøling på en pc som jeg måtte ha på en folkehøgskole jeg skulle begynne på 4 dager senere... Så klart brann cpu'en opp :( Problemet ble løst med iherdig masing på komplett og netconnection... cpu'en kom dagen før jeg skulle begynne...

Kom meg på skola og fant ut att der gadd jeg faen meg ikke å gå... (Diverse jug i beskrivelsen, bla. xDSL og bra rom...)

2.

26. desember 2002... Var på LAN og fikk plutselig memory dump...

Det var HDD, CPU, HK og RAM som hadde tatt kvelden... Grunn: Asus A7V-266 :evil:

Løsningen ble ny pc ca. 2 mns senere... No more mr.AMD eller Asus her ass... Er så lei av begge 2...

Har hatt menge problemer til, most HDD, kjølinga på skjermkortet(orginal) datt av på LAN, mus og tastatur tok kvelden+++

Har ikke hatt noen særligere problemer siden desember... Det eneste er att mitt Logitech Internet nav. SE begynner og bli litt herpa... Uten og være utsatt for stor slitasje...

Både hater og "elsker" pc'er...

EDIT: "Gammel" Asus kjøling på smøres med jevne mellomrom... :(

Lenke til kommentar

Det var sent på natt og jeg slo av maskinen. Morgenen etter kom jeg til "logger på windows" så slo maskinen seg av, wtf tenkte jeg og prøvde igjen 10 sec senere slo maskinen seg av. Ok noe hardware må ha gått til helv... når det smellet kom igår tenkte jeg. Ut med alt som kunne taes ut, testet i en annen maskin og der fungerte alt (HDD,Minne;CD-Rom etc..)

Så når jeg putter inn siste minnebrikke er jeg tilfeldigvis borti CPU kjøleren, da datt den av. Det ene festet (plastdings) på CPU kjøleribba knakk, hørte jo et lite smell kvelden før og tenkte ikke mer på det siden alt fungerte til jeg slo av. Metall bøyle nå ;)

Lenke til kommentar
Det var sent på natt og jeg slo av maskinen. Morgenen etter kom jeg til "logger på windows" så slo maskinen seg av, wtf tenkte jeg og prøvde igjen 10 sec senere slo maskinen seg av. Ok noe hardware må ha gått til helv... når det smellet kom igår tenkte jeg. Ut med alt som kunne taes ut, testet i en annen maskin og der fungerte alt (HDD,Minne;CD-Rom etc..)  

Så når jeg putter inn siste minnebrikke er jeg tilfeldigvis borti CPU kjøleren, da datt den av. Det ene festet (plastdings) på CPU kjøleribba knakk, hørte jo et lite smell kvelden før og tenkte ikke mer på det siden alt fungerte til jeg slo av. Metall bøyle nå

LOL. Tror det hadde klikket for meg, hadde noe sånnt skjedd med meg :)

Snodig liten sak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...