Pjotter Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 hei Jeg har et speilrefleks kamera olympus e-620. jeg lurer veldig på om jeg skal selge dette og kjøpe meg et nytt canon kamera. dette fordi jeg kjenner en som har mange canon objektiver og tilbehør som han ikke bruker og jeg kan få. jeg lurer derfor på å selge dette kameraet og kjøpe et canon. er dette lurt? isåfall, vil canon eos 50d være en god erstatning? har sett dette kameraet til en god pris på finn: se her. hvor mye tror dere jeg kan selge et olympus e-620 for ikl. metz blits, kit objektiv og et par filtre? vil dere si at 50d er bedre enn det jeg har fra før? takker for alle svar Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 50D koster 4990 nytt hos fotovideo, så prisen var ikke så utrolig bra. Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 haha, det har du rett i men er det et bedre kamera enn det jeg har? er det et annet kamera jeg heller burde kjøpe? (canon) ? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hvis du skal ha Canon, og video ikke er et must-have, så er 50D til den prisen et grisegodt tilbud - det er et veldig godt hus. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Du burde også forsikre deg om at de objektivene du kan låne er av typen EOS,hvis de er av eldre type passer de ikke til nyere EOS systemer. Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 har sjekket det, og de passer ) da tror jeg jeg kjøper 50D, men jeg må først selge det jeg har til hvilken pris kan jeg legge ut kameraet mitt for tror dere? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Vet ikke hva blitsen koster, men E-620 + kit med noe dill&dall kan du sikkert få 3500-4000kr. Hør hva denne karen vil gi... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 vil dere si at 50d er bedre enn det jeg har fra før? Ja og nei. Selve bildekvaliteten vil være mer eller mindre lik på lav ISO, såfremt du bruker god optikk. Olympus sine kitobjektiver er en del bedre enn Canon sine. Canon sin live-view implementasjon er en vits sammenlignet med Olympus sin implemntasjon. 50D har ikke utvippbar skjerm. 50D har raskere skuddtakt enn 620D, og autofokusen er nok noe bedre (dvs. mer presis) i dårlig lys. 50D er en del større enn 620D, så det kan være både en fordel og en ulempe. Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 takker for raske svar blitsen kosta vel i overkant av 1000 kroner, pluss at jeg har et nd-8 gråfilter, et close up filter, superforsikring ( 3 og et halv år igjen ), liten bag til kameraet og et 4g minnekort. jeg kan jo sende mail til han på foto.no og spørre han også tror jeg nok at jeg legger inn på finn.no også. et spørsmål till. denne annonsen så veldig billig ut. er dette et enda bedre kjøpe enn 50d, selvom det ikke er et like bra kamera? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22218196 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå