Gå til innhold

canon 50d? bytte fra olympus e-620

Anbefalte innlegg

hei :)

Jeg har et speilrefleks kamera olympus e-620. jeg lurer veldig på om jeg skal selge dette og kjøpe meg et nytt canon kamera. dette fordi jeg kjenner en som har mange canon objektiver og tilbehør som han ikke bruker og jeg kan få. jeg lurer derfor på å selge dette kameraet og kjøpe et canon. er dette lurt? isåfall, vil canon eos 50d være en god erstatning? har sett dette kameraet til en god pris på finn: se her.

hvor mye tror dere jeg kan selge et olympus e-620 for ikl. metz blits, kit objektiv og et par filtre? vil dere si at 50d er bedre enn det jeg har fra før?

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil dere si at 50d er bedre enn det jeg har fra før?

Ja og nei. Selve bildekvaliteten vil være mer eller mindre lik på lav ISO, såfremt du bruker god optikk. Olympus sine kitobjektiver er en del bedre enn Canon sine. Canon sin live-view implementasjon er en vits sammenlignet med Olympus sin implemntasjon. 50D har ikke utvippbar skjerm. 50D har raskere skuddtakt enn 620D, og autofokusen er nok noe bedre (dvs. mer presis) i dårlig lys. 50D er en del større enn 620D, så det kan være både en fordel og en ulempe.

Lenke til kommentar

takker for raske svar :)

blitsen kosta vel i overkant av 1000 kroner, pluss at jeg har et nd-8 gråfilter, et close up filter, superforsikring ( 3 og et halv år igjen ), liten bag til kameraet og et 4g minnekort. jeg kan jo sende mail til han på foto.no og spørre han også tror jeg nok at jeg legger inn på finn.no også.

et spørsmål till. denne annonsen så veldig billig ut. er dette et enda bedre kjøpe enn 50d, selvom det ikke er et like bra kamera? :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22218196

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...