Gå til innhold

Er ikke Playstation det samme som Playstation?

Dan Hansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Tror ikke at det er ulovlig å montere og bruke chip i psx 1/2 da man må ha denne installert for å kunne spille spill kjøpt i utlandet. Eller backups av egne kjøpte spill.

Alle som har sarvet en cd vet hvor liten ripe som skal til.

Ønsker synspukter på dette temaet da jeg har tenkt å begynne å montere chiper i ps2 for folk.

Det kan da umulig være ulovlig å ta backups av egen kjøpt programvare.

Det er vel kopiering/bruk av backups du ikke har kjøpt som er ULOVLIG?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Synes det er legitimt med modchips så lenge man ikke kan få et nytt spill i butikken hvis det gamle er slitt ut.

Som det er nevnt tidligere i denne tråden så har konsollfabrikantene og resten av spillbransjen tvunget gjennom at man kun eier rettigheten til å spille av spillet - ikke eie det. Da er det naturlig at man også har tilgang til spillet resten av livet, uten å måtte kjøpe det om igjen.

Så lenge det ikke blir tilrettelagt for dette så ser jeg ingen grunn til å være "grei" selv. Det vil selvfølgelig ikke si at jeg støtter piratkopiering, bare sikkerhetskopiering.

Jeg har hørt at noen butikker vil gi deg et nytt spill hvis det gamle er ødelagt. Det er jo bra, men det er langt unna den optimale løsningen der man kan kreve å få et nytt spill i hvilken som helst spillbutikk kun ved å levere inn den defekte DVD'en.

Lenke til kommentar

Sony er akkurat som M$ - ikke noe bedre iallfall. Så det er rart at folk (i dette forumet) ikke er like fiendtlige mot Sony?

Det er litt morsomt at jeg kan lage mine egne produkter og kreve litt av hvert av kunden (generell opphavsrett er en selvfølge, selvfølgelig). For at du skal få lov til å bruke mitt hjemmelagde 20 linjers BASIC program får du BARE lov til å bruke en kopi om gangen (altså på 1 pc), du må oppgi navn og tlf. nummer... Og hvis du våger å legge labbene på min hjemmelagde kopibeskyttelse, så kommer purken til å sparke in døra til gutterommet og stikke av med TVen, Stereoen og PCen. Hmm for en tøff skjerm du har...den tar vi også

Jeg ville hatt EKSAKT de samme "rettighetene" som SONY, eller hva?

Lenke til kommentar

Bare en liten rettelse på en melding litt lengre opp.

Når man har kjøpt en Playstation så har man indeed kjøpt den og EIER den! At man bare har rettigheter til bruke den er bare tull:)

Ergo: man kan gjøre hva faen man vil med den. Dette inkluderer å modifisere den så mye man ønsker.

Lenke til kommentar
Sony er akkurat som M$ - ikke noe bedre iallfall. Så det er rart at folk (i dette forumet) ikke er like fiendtlige mot Sony

Sant nok. Sony har vel ikke så mye bedre moralske verdier. Men Sony virker ikke fullt så makt & kontrollfikserte som MS.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...