Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter ikke, helt død.

Anbefalte innlegg

Jepp. Er slik at jeg har en pc som nå er hele 6 mnd gammel. Våknet i dag, og da lurte jeg på hvorfor den ikke sto på, da den gjorde det når jeg la meg i natt. Trykket på power on-knappen, men ingening skjedde. Så den er helt død.

PSUen lyser, det lyser ikke på hovedkortet. Alle ledninger sitter bra og riktig, så jeg lurer på om det enten er hovedkortet eller PSUen.

Noen som har noen tips til hva jeg gjør nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sende inn pc'en, og få den reparert på garanti. Men hvis du har bygget den sjøl, så er det en fordel å finne ut hvilken hardware det er feil på først. Litt lettere hvis du opplyser om sånne ting, og hvilken hardware du har.

Koble psu i fra alt av hardware, og prøv en jumpstart. Hvis den ikke starter da, så er den helt død, og da er det bare å sende den inn til selger! Hvis den starter, så kan man prøve å se om den klarer litt last, feks. koble til 12Volt 55Watt bilpære til gul og sort, på cpu og pci-e utgangen på psu.

643999.jpeg

Du kan også bruke en binders, eller noe annet ledende, til å lage kontakt mellom grønn og sort! Hvis den starter, så er det også greit å måle spenninger, med og uten last.

Hvis psu er ok, så kan du sjekke om hk er blitt kortsluttet på et vis, og begynne å fjerne hardware fra det osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...