Blåmosen Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) http://yfrog.com/evp161901090510j Takker for hjelp Hadde vært fint om du kunne linke et bilde også Har lett og lett, men har ikke funnet noe sted å sette disse <.< Endret 9. mai 2010 av Blåmosen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Se i hovedkort-manualen din. Layouten varierer fra hovedkort til hovedkort. Pinnene er vanligvis plassert nede til høyre på hovedkortet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Pleier å være nederst i hjørnet lengst vekk fra PCIe-slotene. Hvilket hovedkort har du? Nøyaktig rekkefølge skal stå i manualen. Som regel så skal skriften stå "ut". Lenke til kommentar
Blåmosen Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Asus P7H55 M Pro. Nederst til høyre blir beskrevet som system panel connector 20-8 pin. Er det hit de skal? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Asus P7H55 M Pro. Nederst til høyre blir beskrevet som system panel connector 20-8 pin. Er det hit de skal? Ja Lenke til kommentar
Blåmosen Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Har gjort det nå, alt ser ut til å virke, men maskinen vil ikke skru seg på, hovedkort lyser etc, men det er en kabel som er for kort til å sette noe sted: http://yfrog.com/fvp1649090510j Kan dette være grunnen til at den ikke starter? Den er koblet til vifta rett ved power knappen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hvis den viften er noe som hører til kabinettet så skal ikke den ha noe som helst å si. Lyser hovedkortet når du slår på strømforsyningen, eller når du trikker på power-knappen? Hvordan ser alt ut til å virke når maskinen ikke skrur seg på? Får du noe reaksjon når du trykker på power-knappen, men ikke bilde på skjermen? Lenke til kommentar
Blåmosen Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Lyser når jeg skrur på strømforsyningen, har sett gjennom alt av koblinger, kan umulig ha gjort noe galt, mulig noe er defekt, litt kjipt å ikke få det til når jeg skulle hjelpe en kamerat. Får nok be han ringe komplett og høre, evt sende alle delene tilbake. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Ofte hjelper det å plukke alt fra hverandre og sette det sammen igjen. Det kan f.eks være at prosessoren sitter dårlig, et kort som ikke er helt på plass, en kabel som mangler, osv. Det kan også fungerer å trekke ut alt som ikke er nødvendig (harddisker, CD-ROM, lydkort, osv). Og hvis du mistenker at system-panel-ledningene står feil eller at bryteren ikke fungerer, så kan du i hvert fall forsøke å starte PCen ved å kortslutte power-switch-pinnene (PWRSW i manualen). Et skrujern el. liknende mellom pinnene skal være nok. Lenke til kommentar
Blåmosen Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Hmm, skal ta en tur å se litt til på maskinen senere i dag, mulig jeg kobler fra hele greia, er nok ganske så fornuftig. Blir frustrert når ting ikke starter Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvis ingenting skjer når du trykker på knappen: Sjekk at 8-pins 12v kontakt er koblet til, den sitter rett over cpu'en, blå ganske stor kontakt. Sjekk at pwr-switch sitter riktig, og prøv å kortslutte de to pinnene med en skrutrekker. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Blir frustrert når ting ikke starter Jeg husker jeg bannet stygt og høylytt en gang PCen var helt død på grunn av en ATA-plugg som stod skjeivt i harddisken. Det var overhodet ingen respons da jeg trykket på power-knappen. Heldigvis sjekket jeg diskene før jeg begynte å plukke det andre fra hverandre. Lenke til kommentar
Blåmosen Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Blir frustrert når ting ikke starter Jeg husker jeg bannet stygt og høylytt en gang PCen var helt død på grunn av en ATA-plugg som stod skjeivt i harddisken. Det var overhodet ingen respons da jeg trykket på power-knappen. Heldigvis sjekket jeg diskene før jeg begynte å plukke det andre fra hverandre. Var på randen til å skrike ut alle slags mulige ord når den ikke starta, det eneste som stoppet meg var kjæresten som satt rett ved siden av, typisk. Jaja, håper bare at det ordner seg Har uansett svært lett for å overse små detaljer, så mulig jeg ikke har sjekket godt nok, håper det er en lignende tabbe som du gjorde, får håpe på det Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 sjekket at RAM står i rett(e) slot(er)? hadde samme problemet da jeg satte opp min maskin, leste gjennom manualen litt vel fort og satte de feil. om det viser seg å være det, så er det vel noe med at man må restte ram greiene(en jumper som må flyttes fram og tilbake) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå