atwater Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Skal kjøpe meg en ny bærbar pc etter at jeg har solgt min stasjonere. Men jeg vet ikke hvilken jeg skal velge, vet heller ikke om jeg skal ha MacBook Pro eller PC. Hva mener dere? Hvis jeg går for Macbook Pro burde jeg velge 13" eller 15" ?? Maskinen skal brukes til film, musikk, surfing og skole for det meste. Jeg vet heller ikke hvilken prisklasse jeg skal velge, men hvis det blir MacBook Pro 15" så blir det jo på 15 000 kr. Det som jeg har som krav er: 250 GB HDD 4 GB RAM Greit nok skjermkort Maks prisen jeg har satt er 15 000 kr. På forhånd takk Mellers Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Du kan få en bærbar god nok til din bruk for 5.000 Kr ... ... eller mindre. Endret 9. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
atwater Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Hvilke merker er det jeg burde holde meg til og hvilke merker er det jeg burde holde meg langt unna? Lenke til kommentar
Beges Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Bedre hardware for pengene om du kjøper PC med Windows, vil nå jeg si Greit nok at Mac er fancy, men er det verdt å se ut som en homofil designerfjomp det? Skal du ha en pc kun for å høre på musikk, skrive i Word og surfe på nettet trenger du ikke akkurat kaste bort 15 000,- heller. Om det er kun det du skal bruke den til, kan du heller dra på Elkjøp og bruke mindre enn en fjerdedel av den summen. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Det blir vel kanskje litt fotoshåp og videoredigering, men det er i minimale størrelser. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Ok. Hvis du vil ha byggekvalitet over det normale, er det noen som skiller seg ut - men det merkes også på prisen. Lenovo Thinkpad, T eller W serien. Dell Precision ("proff"-serien). MacBook Pro. Muligens "proff"-serien fra HP også. Alle de andre stiller mer eller mindre i samme klasse. Kvalitetsmessig, vel å merke - det kan være tildels stor forskjell på ytelse i forhold til pris. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Har sett på både Lenovo og Dell men synes ikke de har noen fete pc'er. Og HP skal jeg holde meg langt unna. Har skolepc som er en HP og skal aldri ha HP igjen.. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Hadde vært greit med en HDMI utgang også, siden da kan jeg koble den til tven jeg har.. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Gikk inn på MultiCom og fant en jeg likte veldig godt.. Den bygde jeg selv etter det jeg ville ha og endte opp med dette: Multicom Xishan W760 # 15.6" Wide Full-HD LED 1920x1080 blank overflate # Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W # 4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB) # 320GB Harddisk SATA 7200RPM 2.5" # ATI Mobility Radeon HD 4570, 512MB GDDR2 minne # DDR3 1333MHz minne # 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort # 10/100/1000 Mbps nettverkskort # Bluetooth 2.0 (tillegg) # DVD Super Multi brenner eller Blu-Ray spiller # Norsk tastatur # Touchpad med scroll funksjon # Webkamera med 2.0 Megapiksler # HD-audio # Stereo høyttalere # S/PDIF digital utgang # VGA utgang (CRT) # HDMI kontakt med lyd og bilde # S-video utgang # 3 x USB 2.0 kontakter # 1 x eSATA port (støtter kun Vista/W7) # Mikrofon inngang # Hodetelefon utgang # 7-i-1 minnekort leser (MMC/RSMMC/MS/MS Pro/MS Duo/SD/Mini-SD) # Express card slot # 6 cellers batteri Lithium-Ion Pris: 9827 kr Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Så litt på Lenovo IdeaPad U550 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576946 Hva synes dere om den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Muligens "proff"-serien fra HP også. Kan bekrefte dette, mange av HP Pro/Business pcene er forsterket med aluminium eller magnesium, til en billig penge, nettopp derfor foretrekkes de av det amerikanske forsvaret. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Er det ProBook som er proff serien til HP?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Hp ProBook, Elitebook og Compaq (business f.eks. 6530b) Endret 10. mai 2010 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Jeg har HP 6530b som skolepc, og står fast på at jeg aldri skal røre en HP pc igjen.. Aldri sett på maken til dritt pc. Biter bare faller av fra chasset og disse "fancy" knappene som styrer lyd osv for noe dritt. Virka i to dager og siden den gang har det ikke funket. EDIT: Så litt på Acer Aspire TimeLineX 5820X Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591295 Hva synes dere om den? Endret 10. mai 2010 av mellers Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Merkelig, har selv en 6730b (hakket større enn din) på jobb. Lagt inn W7 og oppgradert til 4gb minne. Beste bærbare jeg har hatt, og jeg har hatt min andel for og si det sånn. Skal vel sies at den for det meste står i dockingstasjon med 2 eksterne skjermer, mus og tastatur, og at jeg kun tar den med hjem en helg i måneden ca. Så den er veldig fint brukt. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Men hva tror dere om Acer Aspire TimeLineX 5820TG ? Burde jeg ta den eller burde jeg gå for en lavere modell, med en mindre skjerm? Lenke til kommentar
RedEric Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det blir vel kanskje litt fotoshåp og videoredigering, men det er i minimale størrelser. Angående photoshop så er det mer en klisje at man trenger stor maskin. Har jobbet profesjonelt med photoshop i 6 år og det er nesten det samme hvilken maskin man bruker. Med dagens maskiner vil jeg faktisk si at enhver maskin er grei til det bruket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det blir vel kanskje litt fotoshåp og videoredigering, men det er i minimale størrelser. Angående photoshop så er det mer en klisje at man trenger stor maskin. Har jobbet profesjonelt med photoshop i 6 år og det er nesten det samme hvilken maskin man bruker. Med dagens maskiner vil jeg faktisk si at enhver maskin er grei til det bruket. Litt klisje er det, men fra det ene året jeg gikk på media og kommunikasjon og brukte CS3, skulle jeg ønske maskinen var litt kjappere, spesielt på større filer. Er verre er det med Premier og After Effects, skiller fort pcene da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå