OttoVonDass Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Skal kjøpe ny bassgitar, har 15 tusen men vet ikke om jeg skal bruke alle. Hvertfall 10 tusen. Noen som har noen gode forslag? har sett litt på en fender jazz bass, men finnes så mange versjoner hvem skal jeg velge? (vil ikke ha den med veldig tykk hals). Burde jeg kjøpe brukt? Hvis folk legger til linker der du kan kjøpe den eller oppgi hvor mye den som ca koster hadde det vært fint. Har spilt i rundt 4 år nå og har lyst på en ordentlig kvalitetsbass. Vet ikke om jeg har lagt denne tråden på riktig sted. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Vanskelig å trå feil med det meste Fender lager. Min personlige favoritt er faktisk fra roadworn-serien til fender(mexico-instrumenter), nemlig roadworn P. Knalltøff rockebass med bred(!) hals, som samtidig er tynn slik at den ikke oppleves veldig stor. Men for allsidighet så er nok en jazzbass det tryggeste. Her ville jeg tatt en titt på Classic Player serien. Vintagegitar selger disse bassene til 7500 spenn, og det er virkelig knallgode instrumenter til en svært billig penge! http://www.vintagegitar.no/varekatalog/bass-og-bassutstyr/fender-bass/964-fender-jazzbass-classic-70s Lenke til kommentar
ukubass Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Fender jazz bass er ikke et dumt valg. Men noen andre basser jeg kan anbefale er Fender precision, Rickenbacker og Gibson thunderbird Jeg pleier å kjøpe brukt, mye biligere. Men pass på at det ikke er fake bass eller at dem prøver å lure deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå