Gå til innhold

problem med htc desire


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg htc desire her om dagen, og på dag to slutta funksjonen som gjør at man kan snu på skjermen for å få større tastatur eller se bilder på full skjerm å virke. Hva er årsaken til det. Håper noen kan hjelpe med dette.

Endret av syre123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg htc desire her om dagen, og på dag to slutta funksjonen som gjør at man kan snu på skjermen for å få større tastatur eller se bilder på full skjerm å virke. Hva er årsaken til det. Håper noen kan hjelpe med dette.

 

Høres ut som om du har installert noe du ikke burde på telefonen... :whistle:

Lenke til kommentar

Ja har testet å restarte den, men det funker ikke :(

 

Kjøpte meg htc desire her om dagen, og på dag to slutta funksjonen som gjør at man kan snu på skjermen for å få større tastatur eller se bilder på full skjerm å virke. Hva er årsaken til det. Håper noen kan hjelpe med dette.

 

Høres ut som om du har installert noe du ikke burde på telefonen... :whistle:

Lenke til kommentar

Hvis det er tilfelle, at jeg har lastet ned noe jeg ikke skulle. Hva gjør jeg da? Noen forslag?

 

Hvis du har mange programmer får du prøve å identifisere hvem "synderen" er. Har du foreksempel en task-killer installert?

Jeg har hørt om andre som har fått problemer med telefonen pga av det.

 

Jeg sier ikke at det er det som er grunnen men det kan være en av de...

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Last ned Advanced Task Killer som du finner på Marked. Så fjerner du alle programmene som ligger i bakgrunnen med det programmet.

Det er det mange advarer mot fordi det fjerner mere enn du vil og kan rote til systemet. Android 2.1 trenger ingen taskkiller.

Lenke til kommentar

Hvis det er tilfelle, at jeg har lastet ned noe jeg ikke skulle. Hva gjør jeg da? Noen forslag?

 

Hvis du går på market og ser i nedlastninger lista di der, så finner du programmene du har installert i synkende rekkefølge.

Start på toppen og avinstaller til problemet forsvinner ( de forsvinner ikke fra lista der selv om du avinstallerer, så det er fort gjort å installere igjen hvis ikke du finner synderen på denne måten)

Lenke til kommentar

Last ned Advanced Task Killer som du finner på Marked. Så fjerner du alle programmene som ligger i bakgrunnen med det programmet.

Det er det mange advarer mot fordi det fjerner mere enn du vil og kan rote til systemet. Android 2.1 trenger ingen taskkiller.

Å? Finnes det noe annet som er bedre da? For etter at jeg har restartet telefonen, så har nesten alle programmene slått seg på, og dette bruker veldig mye batteri. Så jeg må fjerne de med noe.

Jeg har ikke hatt noe problemer med det jeg iallefall.

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Last ned Advanced Task Killer som du finner på Marked. Så fjerner du alle programmene som ligger i bakgrunnen med det programmet.

Det er det mange advarer mot fordi det fjerner mere enn du vil og kan rote til systemet. Android 2.1 trenger ingen taskkiller.

Å? Finnes det noe annet som er bedre da? For etter at jeg har restartet telefonen, så har nesten alle programmene slått seg på, og dette bruker veldig mye batteri. Så jeg må fjerne de med noe.

Jeg har ikke hatt noe problemer med det jeg iallefall.

Jeg referer kun til egne erfaringer og hva jeg har lest. jeg har hatt Desire snart en måned nå og har ingen problemer uten taskkiller. Batteritiden bli bare bedre og bedre.

 

Det er mulig å styre programmene individuelt. Så må man også være litt kritisk til hvilke programmer man har på telefonen sin. Noen fungerer kanskje ikke optimalt.....

Lenke til kommentar

Taskkiller på android (2.1) er bare tull!

Android har en egen funksjon som setter programmer i hvile, for så å avslutte dem selv om de ikke blir brukt.

MAAANGE som har innstalert taskkiller, tror de sparer masse batteri og minne ved å drepe tasks, men så dreper de litt for masse (system funksjoner til android) så plutselig slutter ting å virke...

 

Få vekk taskkilleren din, gå over andre programmer du har innstalert, restart telefonen din så virker den nok...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Taskkiller på android (2.1) er bare tull!

Android har en egen funksjon som setter programmer i hvile, for så å avslutte dem selv om de ikke blir brukt.

MAAANGE som har innstalert taskkiller, tror de sparer masse batteri og minne ved å drepe tasks, men så dreper de litt for masse (system funksjoner til android) så plutselig slutter ting å virke...

 

Få vekk taskkilleren din, gå over andre programmer du har innstalert, restart telefonen din så virker den nok...

 

Jeg har en HTC Desire og har installert litt forskjellig, men ikke så veldig mye enda. Batteriet varer omtrent et døgn med normal bruk. Så installerte jeg Advanced Task Killer, bruker det flittig/ofte, og nå varer batteriet ca 3 døgn. Det fungerer altså fint for meg, og jeg har forøvrig ikke hatt noen slags problemer med telefonen i det hele tatt heller :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg htc desire her om dagen, og på dag to slutta funksjonen som gjør at man kan snu på skjermen for å få større tastatur eller se bilder på full skjerm å virke. Hva er årsaken til det. Håper noen kan hjelpe med dette.

 

Du har vel slått av denne funksjonen da. Finner den under innstillinger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte meg htc desire her om dagen, og på dag to slutta funksjonen som gjør at man kan snu på skjermen for å få større tastatur eller se bilder på full skjerm å virke. Hva er årsaken til det. Håper noen kan hjelpe med dette.

 

Du har vel slått av denne funksjonen da. Finner den under innstillinger.

 

Hadde samme problemet med min Desire, og du kan tro jeg irritert meg for at jeg ikke fikk det til. Det vist seg at problemet var enklere enn jeg hadde trodd :blush: .

 

Gå inn på Innstillinger/Lyd og skjerm/G-sensorkalibrering. Når bare kalibreringen var gjort på rett måte var problemet løst.

 

[bare husk på at telefonen må ligge flatt på et bord før du trykker kalibrering :whistle:;-) ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt min Desire siden den ble lansert i Norge, og har vært veldig fornøyd hittil. Men for et par dager siden begynte den å oppføre seg merkelig. Hvis jeg ringer til noen, og kommer på telefonsvareren får jeg ikke avsluttet samtalen. Må ta ut batteriet for å få avsluttet.

 

Jeg har prøvd hard reset, har ingen spesielle apps installert, men den oppfører seg fremdeles på samme måte.

 

Noen som har hatt samme problem, evt hørt om noe? Kan jo ikke ha det sånn...

 

Et annet problem har vært å skru av telefonen.. Det har faktisk ikke vært mulig i det hele tatt.

 

På forhånd takk for hjelpen.

Endret av Senlu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...