Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalinger av bruksbil.

29 stemmer

1. 1. Hvilken bil anbefaler DU til under 40.000 kr?

• Opel Vectra
    • Opel Calibra
      0
    • Mazda 626
    • Toyota Carina
    • Toyota Camry
    • Audi 100
      0
    • Audi 80
    • BMW 3-Serie
    • Bmw 5-Serie
    • Chrysler Stratus
    • Ford Mondeo
      0
    • Ford Scorpio
      0
    • Honda Accord
      0
    • Honda Civic
    • Honda Prelude
      0
    • Mazda 323
      0
    • Mercedes-Benz 190E
      0
    • Mitsubishi Carisma
    • Mitsubishi Galant
    • Mitsubishi Eclipse
      0
    • Nissan Primera
    • Nissan Laurel
    • Saab 900
    • Saab 9000
    • Subaru Legacy
      0
    • VW Golf
      0
    • VW Corrado
      0
    • VW Vento
      0
    • Volvo 240
    • Volvo 740

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bruksbil til under 40.000, så tenkte å høre hvilke dere mener er gode biler.

Stem på den bilen du mener jeg burde kjøpe. Har prøvd å finne de bilene som tilfredstiller kravene mine mest.

Krav:

- Driftsikkerhet!

- Litt ungdomsbil-look

- Manuell

- Bensin

- Over 105 HK

- Coupe eller Sedan (Unntak er Audi Stasjonsvogn)

Om bilen du anbefaler ikke er ovenfor, kan du skrive den i et innlegg!

De som vil kan jo lage en liste på 3 biler jeg burde prioritere å få tak i!

1.

2.

3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemte på Carisma. ;) Men Galant, f.eks. denne, hadde vært et bra valg tror jeg. :thumbup:

Edit: Carisma kan se ungdomslig ut med litt lettere styling (tenker da på felger og senk, kanskje en vinge), men er først og fremst en trofast og driftsikker bil. Ikke noe tull med den!

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Volvo 240:

Så og si skuddsikker motor (men det innebærer også høyt drivstofforbruk)

Slitesterk/driftssikker - lett å få tak i billige deler - lett å skru selv, selv for den uerfarne. En glimrende bil å lære å mekke på.

Klassiker/kommende klassiker - har rånebilstatus nå (med alt det innebærer), men til 30-40 tusen får du en fin, lite kjørt og nesten strøken bil. Ser du på andre tidligere typiske rånebiler som Manta, Granada, Taunus og lignende er det få igjen av dem nå og de har oppnådd klassikerstatus i flere bilmiljøer.

Lett å skifte til sprekere motor om du skulle synes den vanligste 2,3-literen er for slapp. 1987-modellen (B230K) oppleves gjerne sprekest av de på rundt 116hk (Solexforgasser og katalysatorfri). Turbomotorer er å få tak i til akseptabel pris.

Tåler mye bank og grisekjøring.

Sikker i forhold til alderen.

Ble produsert fra 1974 fram til 1993, med andre ord kan du velge og vrake, alt fra oldschool veteran (395kr i årsavgift) til biler med galvanisert karosseri.

240 har også bakdeler, men det har forsåvidt alle bilmerker ;) Mitsu har slitt med dårlige girkasser, flere av modellene i avstemmingen er vanskelige å få tak i bildeler til, andre gir deg pensjoniststempelet nesten uansett hvor mye du styler dem.. VAG spiser forstillingsdeler raskere enn du klarer fylle lommeboka, kan fortsette i det uendelige ;) Du bør sjekke ut biltester og dedikerte bilforumer for å danne deg et inntrykk av hva som er bra og hva som er dårlig med de ulike modellene.

Utseende er det kun du selv som kan vurdere da smaken er forskjellig. Selv den styggeste skittenrosa Hyundai Accent kan være fin i eierens øyne, det betyr ikke dermed at resten av verden synes det samme. Selv blir jeg som regel mer og mer glad i bilens utseende etter hvert som jeg ser på den og oppdager fine linjer, finurlige tekniske løsninger, osv. Det gjelder de fleste biler jeg har hatt, men når det er sagt, jeg ville ALDRI falt for en eneste Hyundai eller Fiat Multipla, det går en grense :p

Lenke til kommentar

Saab 900-

Utrolig bil- med gode egenskaper. Meget driftssikker også. Relativt lite feil på disse type bilene til saab. Har selv saab 9-3 og er meger fornøyd med denne biler. Vw er derimot noen drift. Også Chrysler Stratus har jeg min tvil om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...