Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg oppdaget i dag at jeg hadde denne karen: TrojanDownloader:Java/OpenStream.b Og det som jeg ikke skjønner er hvordan har denne kommet seg inn på min maskin? Jeg bruker lovlig og original Windows 7 Pro x64, alle mine programmer er bestandig oppdaterte dette gjelder også Windows. Bruker brannmuren på innstillingen "hjemme-nettverk" og jeg sitter bak en hardware brannmur i fra D-Link i tillegg. Jeg bruker MSE også den fullt oppdatert! Har over tid slitt med at vindusbehandleren har stoppet opp (fått flere feilmeldinger på dette) + et par omstarter av maskina over en lengre periode. Jeg surfer ikke på suspekte sider, og jeg har null piratvare på maskina. Så i svarte hvordan har den kommet seg inn?? PS: MSE klarte å fjerne denne saken + jeg slo av system restore og kjørte en fullscan i safe mode. MSE fant ikke noe mere tull. PPS: dette er i fra loggen til MSE: containerfile:C:\Users\Frankie\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\27\2417b35b-147e8dff file:C:\Users\Frankie\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\27\2417b35b-147e8dff->Client.class Noen gode forslag til hvordan den har kommet seg inn? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Tja, si det ja. Antageligvis et javscript som har kjørt i nettleservinduet ditt, kanskje via en reklame? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Skulle vel tro at reklamer på store norske nettaviser er trygge? Er det mulig å få en infeksjon i det stille via reklamescript? Trodde at MSE ville stoppe dette før det fikk installert seg..? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Masse malware ute og går i reklamenettverk, fordi ingen tar ansvar og rydder opp. De fleste store norske nettsider (og utenlandske) bruker en ekstern leverandør av reklame. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Ingen anti-virus/malware app kan garantere at du forblir "ren". Så lenge du er på internet er du ikke trygg. Denne du har fått nå kunne du trolig ha unngått med Firefox + NoScript-tillegget. Med den blokkerer du alle scripts, bortsett fra sider du selv setter som "trygge". AdBlock+ anbefales også. (Firefox-tillegg) Den har nå en egen norsk blocklist, i tillegg til den internasjonale. Endret 9. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå