Gå til innhold

Spørsmål rundt en Trojaner infeksjon på Windows 7

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Jeg oppdaget i dag at jeg hadde denne karen: TrojanDownloader:Java/OpenStream.b Og det som jeg ikke skjønner er hvordan har denne kommet seg inn på min maskin?

Jeg bruker lovlig og original Windows 7 Pro x64, alle mine programmer er bestandig oppdaterte dette gjelder også Windows. Bruker brannmuren på innstillingen "hjemme-nettverk" og jeg sitter bak en hardware brannmur i fra D-Link i tillegg.

Jeg bruker MSE også den fullt oppdatert!

Har over tid slitt med at vindusbehandleren har stoppet opp (fått flere feilmeldinger på dette) + et par omstarter av maskina over en lengre periode.

Jeg surfer ikke på suspekte sider, og jeg har null piratvare på maskina. Så i svarte hvordan har den kommet seg inn??

PS: MSE klarte å fjerne denne saken + jeg slo av system restore og kjørte en fullscan i safe mode. MSE fant ikke noe mere tull.

PPS: dette er i fra loggen til MSE:

containerfile:C:\Users\Frankie\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\27\2417b35b-147e8dff
file:C:\Users\Frankie\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\27\2417b35b-147e8dff->Client.class

Noen gode forslag til hvordan den har kommet seg inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Skulle vel tro at reklamer på store norske nettaviser er trygge? Er det mulig å få en infeksjon i det stille via reklamescript? Trodde at MSE ville stoppe dette før det fikk installert seg..?

Lenke til kommentar

Ingen anti-virus/malware app kan garantere at du forblir "ren". Så lenge du er på internet er du ikke trygg.

Denne du har fått nå kunne du trolig ha unngått med Firefox + NoScript-tillegget. Med den blokkerer du alle scripts, bortsett fra sider du selv setter som "trygge".

AdBlock+ anbefales også. (Firefox-tillegg) Den har nå en egen norsk blocklist, i tillegg til den internasjonale.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...