Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Det kommer ikke bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Har bygget min egen data som har fungert fint, helt til jeg skulle oppdatere BIOS.

Det gikk litt skeis, og BIOSen ble slettet. Har nå fått nytt hovedkort, koblet til alt, men det kommer ikke noe skjermbilde.

Oppsett:

- AMD Phenom 9750 2,4

- OCZ DDR2 2048MB

- OCZ DDR2 4048MB

- PNY Quadro FX 570

- Gigabyte GA-MA790X-UD3P

Alt av vifter starter opp, untatt skjermen som ikke slår seg på.

Har koblet til prosessorviften til hovedkortet selvsagt. Men synes den snurrer så sent? Men den justerer seg kanskje av seg selv?

Prosessoren blir heller ikke varm. Er det den som har tatt kvelden da?

Endret av pr3cis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forskjellig RAM tilkoblet sammen? Dette kan hindre maskinen i å starte skikkelig opp mener jeg. Men det hørtest ut som det var skjermkortet som ikke startet. Har du et gammelt skjermkort, kan du jo prøve det og se om du får skjermbilde. Eller kan du skjekke om alle kabler er tilkoblet skikkelig.

Skjekk også HW.no sin artikkel om bygging av PC. Her feilsøkingssiden: http://www.hardware.no/artikler/guide_bygg_pc-en_selv/45552/6

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Har du forskjellig RAM tilkoblet sammen? Dette kan hindre maskinen i å starte skikkelig opp mener jeg. Men det hørtest ut som det var skjermkortet som ikke startet. Har du et gammelt skjermkort, kan du jo prøve det og se om du får skjermbilde. Eller kan du skjekke om alle kabler er tilkoblet skikkelig.

Skjekk også HW.no sin artikkel om bygging av PC. Her feilsøkingssiden: http://www.hardware.no/artikler/guide_bygg_pc-en_selv/45552/6

Har forskjellige ram med samme merke ja. Men har tatt ut slik at jeg bare har en ram-brikke tilkoblet.

Det er vel ikke akkurat noen AGP port på hovedkortet, så får ikke testet skjermkort i første omgang hvertfall.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål: Hvorfor skulle du oppdatere BIOS? ^^.

Fordi i enkelte applikasjoner så fryste PC'en. Spesielt når jeg spilte musikk, så da tenkte jeg at det hadde hjulpet med en BIOS oppdatering. Brukte programvaren som fulgte med hovedkortet. FIkk feilmelding på oppdateringa. Dum som jeg var da, så slo jeg av PC'n :p

MEn det var garantisak, og jeg fikk et annet hovedkort gratis.

Lenke til kommentar

Har du husket 4/8-pin strøm til cpu?

Har det nye hk like mange, og feste hullene på samme plass som det gamle hk, så det ikke blir kortsluttet av avstandsstykkene på kabinettet.

Har du prøvd oppstart med minimalt av hardware tilkoblett hk, som du trenger, for å få bilde. Bare strøm, cpu+kjøler, en og en ram brikke i forskjellige slotter, skjermkort og bare start knapp fra frontpanel!

Lenke til kommentar

Har du husket 4/8-pin strøm til cpu?

Har det nye hk like mange, og feste hullene på samme plass som det gamle hk, så det ikke blir kortsluttet av avstandsstykkene på kabinettet.

Har du prøvd oppstart med minimalt av hardware tilkoblett hk, som du trenger, for å få bilde. Bare strøm, cpu+kjøler, en og en ram brikke i forskjellige slotter, skjermkort og bare start knapp fra frontpanel!

Sjekket nå om jeg hadde husket alt av strømkontakter. Den 4-pin firkanta kontakten står sammen med den store. Er det den som gir strøm til prosessoren? Har en annen strømforsyner, skal ta å prøve den senere.

Starter opp uten harddisk, en minnebrikke som jeg har prøvd på forskjellige plasser osv..

skal ta å se om det kan ligge noe bak hk også for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...