YpsiNine Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hvorfor blir det sånn? Det virker som det er umulig å få denne prosessoren raskere enn 3304 MHz. Bare jeg øker FSB med 1 MHz så blir den fra å være totalt stabil på 1.6Vcore (Prime95/F@H/Sandra etc) til helt umulig å ha med å gjøre. Og dette er uansett hvor høy Vcore jeg kjører. Har jeg fått en skikkelig kjip P4? Kjøling er ikke noe problem, har en Zalman 7000 ALCU og prosessoren går ikke over 54'C ved full load når det er 20 grader i rommet. Noen tips? Utstyr: 2.6C Abit IC-7 2 x 256 MB TwinMOS m/ Winbond CH-5 (disse har jeg testa og klokke ned med divider så ikke de skulle bli hinderet for CPU) 2 x WD 1200 JB Geforce DDR (hehe) Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Kan hende at chipsettet ditt ikke orker mer. Prøv bedre kjøling eller legg kjølepasta under. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Kan hende at chipsettet ditt ikke orker mer. Prøv bedre kjøling eller legg kjølepasta under. Det er ikke noe problem for Canterwood å kjøre 300+ FSB. Og selvfølgelig har jeg kjølepasta, bruker Arctic Silver III... Bedre kjøling? Har du sett Zalman 7000 eller? Vannkjøling og sånt er uaktuelt. PC'en vil ikke boote engang fra 256+ Mhz... Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Zalman 7000 ALCU er på ingen måte noe ekstremt god kjøler.... Burde hvertfall kjøpt 7000 CU eller Thermalright SLK-900 med en papst vifte med ønsket støynivå på. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Zalman 7000 ALCU er på ingen måte noe ekstremt god kjøler....Burde hvertfall kjøpt 7000 CU eller Thermalright SLK-900 med en papst vifte med ønsket støynivå på. Nå er vel det ganske irrelevant siden makstemperaturen ligger på 54'C ved full load og 38'C ved idle? Og det er svært liten forskjell på CU og ALCU. Dessuten veier førstnevnte nesten dobbelt så mye, og det er dobbelt for mye. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg har også et merkelig "problem" Ha en P4 2.6C og en Abit IT7-G som jeg har en max boot på 3.8GHz Nå kjører jeg den på [email protected] 101% stabilt. Men den er ikke stabil over denne hastigheten what so ever!!! (prøvd til og med 1.9V men det hjelper ikke) Jeg får kjørt 3dmark2003 i loop en hel dag med en hasighet på 3.6GHz men straks jeg kjører sisoft sandra burn in test så låser den seg! Så det er nok prosessoren som ikke orker mer her :-( Men hallo 850MHz overklokking er vel ikke noe å grine av akkurat PS har seff vannkjøling da Lenke til kommentar
It's me Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Så det er nok prosessoren som ikke orker mer her :-(Men hallo 850MHz overklokking er vel ikke noe å grine av akkurat PS har seff vannkjøling da Er ikke så galt det der. Det samme burde kanskje topic-starter tenke over. Han har kommet et stykke han også... btw, min P4 2,4ghz nektet å gå høyere enn 2,89ghz med god kjøler og det beste overklokkingskortet på markedet. Høyere enn dette var det veldig vanskelig å få systemet til å boote. Stoppet veldig brått, uannsett om jeg satte vcore aldri så høyt. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg har også et merkelig "problem"Ha en P4 2.6C og en Abit IT7-G som jeg har en max boot på 3.8GHz Nå kjører jeg den på [email protected] 101% stabilt. Men den er ikke stabil over denne hastigheten what so ever!!! (prøvd til og med 1.9V men det hjelper ikke) Jeg får kjørt 3dmark2003 i loop en hel dag med en hasighet på 3.6GHz men straks jeg kjører sisoft sandra burn in test så låser den seg! Så det er nok prosessoren som ikke orker mer her :-( Men hallo 850MHz overklokking er vel ikke noe å grine av akkurat PS har seff vannkjøling da Glemte å nevne at jeg fikk dama til å danse øk megahertz dansen men uten noen nytte Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Så det er nok prosessoren som ikke orker mer her :-(Men hallo 850MHz overklokking er vel ikke noe å grine av akkurat PS har seff vannkjøling da Er ikke så galt det der. Det samme burde kanskje topic-starter tenke over. Han har kommet et stykke han også... btw, min P4 2,4ghz nektet å gå høyere enn 2,89ghz med god kjøler og det beste overklokkingskortet på markedet. Høyere enn dette var det veldig vanskelig å få systemet til å boote. Stoppet veldig brått, uannsett om jeg satte vcore aldri så høyt. Jeg har jo tross alt fått klokka CPU 704 MHz. Men det var ikke det som var hovedpoenget. Hovedpoenget var at det er så sinnsykt rart at 1 MHz FSB skal ha alt å si. Det er ikke snakk om at PC'n blir bare bittelitt ustabil ved å øke fra 254 til 255 MHz FSB, men det er snakk om at den ikke vil boote engang og jeg må resette CMOS... Det er det som er så sinnsykt rart og som jeg vil prøve å komme til bunns i. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har samme problemet selv...men da med sykt mye mindre klokking...men det er hk som fukker da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå