zyp Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Kompis av meg fikk icematta han hadde bestilt i går, og en icemat er ganske enkelt en glassplate som er matta på oversida, og med et par føtter under... Så fikk jeg ideen om å lage en egen icemat av plexiglass, tror jeg har en plate liggende her... Har først tenkt å matte den oppå, og så bruke liten dremel og frese to paralelle spor på undersida (slik som man legger varmekablel), og frese ut rom mellom sporene (broer) med jevne mellomrom... I hvert spor legger jeg en kobbertråd, og i broene tenkte jeg å legge blåe SMD leds som lyser opp hele greia... Så monterer jeg en motstand på strøminntaket slik at det bruker 5V, da kan jeg f.ex ta strøm fra usb, eller lage en egen kontakt foran på pc'en under usb luka med 5V... Hva synes dere om ideen? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Blir det ikke bedre og jevnere hvis du sandblåser platen? Har gått i de samme tanker selv faktisk, men varmekabler ikke i mine tanker... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Det høres dritkult ut! Men da må det funke da. Spirrevipp: han skal ikke legge varmekabler i musematte si, han skal lage spor til lys! Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Spirrevipp: han skal ikke legge varmekabler i musematte si, han skal lage spor til lys! Ups.... jeg les nok litt for raskt her ja. Bare skummet over... :oops: Lenke til kommentar
zyp Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Hadde tenkt å sandblåse ja, men jeg skrev bare at jeg skulle matte den, ikke hvordan Når jeg sa "varmekabler" mente jeg slik i sikksakk som man legger varmekabler i gulvet Tror det blir bra med 4 slike spor i bredda, blir 2 ganger frem, og to tilbake da så setter jeg 3 leds på hver, blir 12 leds tilsammen... Pappa hadde en plexiplate i skuffa her, er dobbelt så stor som jeg trenger, så jeg håper det ikke gjør noe for han om jeg bruker halvparten Skal sprørre om han skal bruke den til noe, hvis ikke blir det ganske trolig en plexi-icemat til meg Hmm er bare 3mm denne, det er vel nok? En led tar vel ikke 2, så om jeg freser 2mm inn til leds så blir det nok plass til araldit eller noe annet lim som fylling bak... Utenpå denne plexiplata er det plastbeskyttelse mot riper, så jeg tenkte at hvis jeg skjærer ut mønster i plasten så får jeg mønster på selve matta... Seff bare i kantene da, musa kan jo ikke brukes på en helt blank overflate... Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Denne mus-ideen din hørtes helt ûber ut !! Du bare MÅ legge ut bildene på nettet når du er ferdig. - Slik at vi andre kan skue vidunderet ditt. Det er en ordre Lenke til kommentar
zyp Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 hvis det blir noe av dette prosjektet så skal bilder ut på nettet seff kanskje jeg skal begynne med å skjære ut mønster og sånn i dag, og kanskje sandblåse i morgen, hvis ikke pappa trenger hele plexiplata da... så kan jeg frese spor og slikt senere... må fixe noe slik at dremelen står i et stativ eller på en annen måte gjør at sporene blir like dyp hele veien, slik at jeg bare trenger å konsentrere meg om å få rette striper... noen som har en ide hvordan jeg kan gjøre det? (uten å kjøpe noe ekstra stativ og greier) Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 hadde tenkt å lage meg en slik musematte i plexiglass med LEDs, har til og med skaffet en 4mm tykk plexiplate. Men, det kjipe er det at da må jeg gi opp min nåværende musematte, som har sånn gel greier i. Noen som vet om om det går ann å fikse sånn gel greier selv? altså kjøpe noe gelegreier, og sy en håndledestøtte selv. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 kan du ikke stjele gel greiene fra den du har da? kom på ennå en ting jeg må mekke på pleximatta jeg, anti-skli gummi greier på undersida... Har tenkt å skråskjære kantene slik at den på en måte går i ett med bordet, og da må den jo ligge i ro også Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Blir vel noko liknande dette. Har gjort noko liknande sjølv, men eg har aldri gjort det heilt ferdig... Tips: Viss du dissekerer ein USB-ledning, så finn du +5 V... Litt greiare enn å bruka molex inni maskinen. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Vofo i plexi, det blir så Sinnsykt fort riper i det?.... Sandblåser man det blir det nesten bare borte hehe.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Går det ikke ann å bruke veldig fint sandpapir for å matte det? 600 eller 1200... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 det metku prosjektet var ikke så fint akkurat, og ikke helt det jeg har tenkt på heller... blir ikke noe særlig riper når det er sandblåst da... å bruke sandpapir går sikkert fint... fortalte ideen til pappa og da mente han at jeg kunne lodde greiene først, og så støpe det inn i akryl, i stedet for å frese ut i plexiglass... denne ideen var ikke dum, så jeg har tenkt litt mer på det... jeg kan f.ex kjøpe en 1mm plexi plate og lime ledningene og led'ene på der, og så legge på et lag med akryl over det... en annen ide jeg fikk var å frese ut spor, og legge inn neonwire... Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvordan støper man akryl? Må man betale noen andre for å gjøre det eller får man kjøpt utstyr for det selv? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 det metku prosjektet var ikke så fint akkurat, og ikke helt det jeg har tenkt på heller...blir ikke noe særlig riper når det er sandblåst da... å bruke sandpapir går sikkert fint... fortalte ideen til pappa og da mente han at jeg kunne lodde greiene først, og så støpe det inn i akryl, i stedet for å frese ut i plexiglass... denne ideen var ikke dum, så jeg har tenkt litt mer på det... jeg kan f.ex kjøpe en 1mm plexi plate og lime ledningene og led'ene på der, og så legge på et lag med akryl over det... en annen ide jeg fikk var å frese ut spor, og legge inn neonwire... hvis det er lett gjort og kan gjøres hjemme så tror jeg acryl støping blir en ny trend edit: hvordan gjør man det egentlig? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 skrev et innlegg i stad, men nettet klikka, et av småsøskenene kom borti modemkabelen på routeren... etter hva jeg har forstått får man kjøpt noe flytende greier som man heller oppi en form og venter på at det skal stivne... skal se om jeg gidder å sette meg mer inn i det senere i dag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå